Test av 100kr videokamera

Har haft min sen 2år. Funkar kanon fortfarande. Det är en enkel mobil-kamera monterad på kretsen och funkar helt ok om det är ljust. I halvmörker blir den helt värdelös.

30fps stämmer inte heller. Kameran spelar in färre rutor/sekund och dubblerar dessa. För övrigt är de helt ok. Det inbyggda LI-pol batteriet klarar ca 45min filmning så större minneskort än 2gb är helt onödigt. Jag satte 8gb i min och insåg snabbt misstaget.

Har haft min sen 2år. Funkar kanon fortfarande. Det är en enkel mobil-kamera monterad på kretsen och funkar helt ok om det är ljust. I halvmörker blir den helt värdelös.

30fps stämmer inte heller. Kameran spelar in färre rutor/sekund och dubblerar dessa. För övrigt är de helt ok. Det inbyggda LI-pol batteriet klarar ca 45min filmning så större minneskort än 2gb är helt onödigt. Jag satte 8gb i min och insåg snabbt misstaget.

större än 2gb kan nog vara nödvändigt med tanke på att jag filmade i 10minuter och den tog nästan 1gb. Fast det är ju inteh elt omöjligt att vi har olika versioner då din är två år gammal

större än 2gb kan nog vara nödvändigt med tanke på att jag filmade i 10minuter och den tog nästan 1gb. Fast det är ju inteh elt omöjligt att vi har olika versioner då din är två år gammal

Nix, det är en likadan. Jag testade den nyss för att kolla utrymme-kraven och fick ihop ca 900mb på 16min film. Man skulle kunna säga att 3gb i så fall är för mycket om batteriet klarar 40-45min.

Beställde nyss 720p-varianten med så man kan jämföra. Det tar väl någon vecka innan den kommit hem då. Då kan jag tänka mig att mitt 8gb-kort kommer till bättre nytta.

EDIT: Såg att du inte lyckats ställa in klockan/datum på din. Det är ett lite annerlunda projekt. Du skapar en textfil och lägger den på minneskortet. Kameran läser filen och raderar den vid nästa start. Sätt tiden 1-2minuter längre fram i tiden då det kommer ta någon minut efter att du sparat den och startat om.
Instruktioner hittar du här: http://www.chucklohr.com/808/#SetDateTime

Last edited:
bestälde med en sådan kamera nu fast från ebay.co.uk 6 pund med frakt o hela vägen till postlådan. bra pris.

Jag köpte min för 4 pund ;-) 720p säger de, och 2 timmar batteri istället för 1. Sen får man väl se om det stämmer, men när det kostar som en kopp kaffe så spelar det väl inte så stor roll...

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140522074223#ht_5305wt_905

Det är inte 720p. Det är 720x480 (precis över VGA-upplösning) Denna är dock 720p. Har beställt den och väntar: http://cgi.ebay.co.uk/HD-Car-Key-Ca...ltDomain_0&hash=item2311066aa1#ht_3564wt_1320

EDIT: för sen.

Köpte en nu bara på skoj, för billigt att låta bli :) vart 42:- ink. frakt :D

Edit: Skulle den va helt oduglig som kamera kan man ju alltid ha den som typ dörrstopp eller något, är nog tom. svårt att hitta en sån för under 50 lappen :tungan

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick