Test av 100kr videokamera

Ja någon borde ju hunnit prova sin hd kamera nu.Och kan ge en liten Resention/filmklipp på den

jag har lekt med min.
[YOUTUBE-ID]hQkkTQ6fBQI[/YOUTUBE-ID]

Recension då.
+Mycket liten och smidig, billigt pris, bra kvalite vs prislapp.
-Svår att rikta in (ser inte vad man filmar utan pc). Linsen är ingrävd i ett hål i fronten där det lätt kan sättas igen skit (gjort ett skydd till min genom att limma fast transparent plastfilm framför, som går att torka av) och batterierna räcker bara ca 40min

jag har lekt med min.

Recension då.
-Svår att rikta in (ser inte vad man filmar utan pc). Linsen är ingrävd i ett hål i fronten där det lätt kan sättas igen skit (gjort ett skydd till min genom att limma fast transparent plastfilm framför, som går att torka av) och batterierna räcker bara ca 40min

Har du tid/ork att sätta upp en bild på var/hur du monterat kameran?

Har du tid/ork att sätta upp en bild på var/hur du monterat kameran?

Den är klistrad på undersidan skärmen på hjälmen, man får med ett karborrefäste.
Först använde jag bara karborren men blev vinkeln helt fel så nu sitter den limad i en ramp av kartong som i sin tur sitter med karborre i hjälmen.

hjälmen ligger i garaget som ligger en bra bit från där jag bor så bild blir lite knepigt att fixa

jag har lekt med min.

Recension då.

40 minuter tycker jag låter helt OK.
Vilken modell är det?

Last edited:
Den är klistrad på undersidan skärmen på hjälmen, man får med ett karborrefäste.
Först använde jag bara karborren men blev vinkeln helt fel så nu sitter den limad i en ramp av kartong som i sin tur sitter med karborre i hjälmen.

hjälmen ligger i garaget som ligger en bra bit från där jag bor så bild blir lite knepigt att fixa

Jag har lite problem med att få den att fungera. Måste den vara full laddad innan jag använder den? Kan du vara snäll och typ göra en väldigt simpel steg för steg manual för hur jag spelar in en video? Tack på förhand!

Jag har lite problem med att få den att fungera. Måste den vara full laddad innan jag använder den? Kan du vara snäll och typ göra en väldigt simpel steg för steg manual för hur jag spelar in en video? Tack på förhand!

Om du precis fått den så låt den laddas fullt först. När jag fick min så var det inte mycket krut i batteriet. Plugga in den med USB i datorn, röd lampa tänds på kamerna och när den släckts så är laddningen klar.
För att starta kameran håll nere knappen näst längst fram, lampan tänds på kameran. Tryck på den främre knappen så släcks lampan och inspelningen startar. Tryck igen på den främre för att avsluta inspelningen (lampan tänds igen). Hålll inne samma knapp som du startade kameran med för att stänga av den.

Jag fick med en manual på engelska, fick inte du det?

Om du precis fått den så låt den laddas fullt först. När jag fick min så var det inte mycket krut i batteriet. Plugga in den med USB i datorn, röd lampa tänds på kamerna och när den släckts så är laddningen klar.
För att starta kameran håll nere knappen näst längst fram, lampan tänds på kameran. Tryck på den främre knappen så släcks lampan och inspelningen startar. Tryck igen på den främre för att avsluta inspelningen (lampan tänds igen). Hålll inne samma knapp som du startade kameran med för att stänga av den.

Jag fick med en manual på engelska, fick inte du det?

Tack för det snabba svaret! Jo det fick jag, men jag gjorde som du sa, och det står likadant där, men det funkar inte, men ska testa när den laddat klart.

Tack för det snabba svaret! Jo det fick jag, men jag gjorde som du sa, och det står likadant där, men det funkar inte, men ska testa när den laddat klart.

Hur ter sig felet? När det var för lite kräm i batteriet på min så tändes lampan som den skulle när jag startade kameran, den slocknade även som den ska när jag startade en inspelning men tändes igen efter några sekunder, och det är tydligen tecknet för att den har dåligt batteri :)
Men antar det inte är så din beter sig?

Du har inte glömt stoppa i mineskortet? eller om du har nåt annat att testa med.

Mitt minneskort jag fick till strulade som fan, testa med ett från mobilen då funka det perfa, testade minneskortet jag fick till i mobilen, va dött, testa det i digitalkameran, då funka det ??, formatera det ett par ggr och höll på lite och sen fungerade det fint i allt helt plötsligt

jag har lekt med min.

Recension då.

Du lär börja gasa mer. :D

Du har inte glömt stoppa i mineskortet? eller om du har nåt annat att testa med.

Mitt minneskort jag fick till strulade som fan, testa med ett från mobilen då funka det perfa, testade minneskortet jag fick till i mobilen, va dött, testa det i digitalkameran, då funka det ??, formatera det ett par ggr och höll på lite och sen fungerade det fint i allt helt plötsligt

Oj, haha ska man själv stoppa in ett minneskort? Finns det inte ett inbyggt? Jag lyckade ta en bild och 3 sek film, så jag trodde det hade inbyggt minne. Tack ska kolla upp om jag har ett minneskort.

Vad använder du för program när du spelar upp video? Jag har provat Vlc och windows media player, och båda suger.

Jag köpte två av HD versionen och jag tycker det funkar helt ok för det priset...har inte haft några stora problem med mina... bilden kan bli lite skakig i högre hastigheter men funkar helt klart att titta på sen. Kört ca 180km/h och det funkar också bra i de hastigheterna...funkar kalas bra vid bankörning både bakåt och framåt....perfekt bilig kamra om man skulle kvada på bana(hade jag flygit radiostyrt flygplan skulle jag lätt rekomendera dessa att montera på planet!)

Hur lyckades du välja sverige som land mär du skrev in adressen:va

Köp från tradera, snabbare och billigare och bättre 1280x960 pixlar vid video-inspelning, den från länken har 1280X720, men du får leta runt lite för att hitta den.

kopiera över filmen till datorns hårddisk innan du spelar upp den :tummenupp

HAHA, tack åter igen! Funkar fint fint!

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...