Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Så är det säkert. Och cyklerna revideras ju återkommande.
Men jag tror ändå att merparten av bilarna passar in rätt bra. Merparten av tonkilometrarna från den svenska personbilparken läggs nog av vanliga rationella bilister. Typ förmånsbilar med skattemässigt optimalt motorval.
Precis som merparten av hojmilen produceras på helt andra motorcyklar än R1r: Goretex-gestalter på otvättade anonyma pendlarhojar och nipponcustoms.
Men jag tror ändå att merparten av bilarna passar in rätt bra. Merparten av tonkilometrarna från den svenska personbilparken läggs nog av vanliga rationella bilister. Typ förmånsbilar med skattemässigt optimalt motorval.
Precis som merparten av hojmilen produceras på helt andra motorcyklar än R1r: Goretex-gestalter på otvättade anonyma pendlarhojar och nipponcustoms.
Visst men en BMW 316d med 114hk har i princip samma vikt som en BMW M3 med 414hk och dom körs knappast likadant. Det är snarare den jämförelsen jag tänker på och tycker att den haltar.
Och BMW 316d körs nog ganska nära de angivna körcyklerna, för den genomsnittlige BMW 328 börjar nog cyklerna vara allt för snälla och för en M3a mycket för snälla.
Last edited: