Testade lite bakhjulsåka!

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Och det var fan inte det lättaste..!

Hade precis varit på industriområdet och lyft framhjulet i ungefär mankhöjd på en katt några gånger, tills jag ser en läcker ktm motard kommer förbiåkandes helt lodrätt. Och fortsätter så långt jag kan se. Kändes verkligen som ett :FU

Jag begriper inte. Nog har han väl mer pulver än mig. Och jag har ca: 5 timmars erfarenhet av hojjen. Men bakhjulsåkning känns som en omöjlighet.
Jag kommer ca: 10 meter på 2:ans växel... sen när det ska till växlas så blir det problem. Har precis bytt till flatside förgasare och det gjorde iof hela grejjen lite tryggare. Jag tycker ja lyfter så lite och likförbannat känns det som man är på väg att stegra över hela tiden.

men men, antar att det bara är att öva å öva..
snart så piskar ja ktm snubben :kulspruta

var bara det ja ville säga..

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Gött! Bara o fortsätta antar jag.

Själv har jag inte lyckats få upp min gixxer än... Testade nån gång för ett tag sen, gick skit, provade att burna istället...slog i pungen i tanken och åkte hem:gråta :gråta

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Och det var fan inte det lättaste..!

Hade precis varit på industriområdet och lyft framhjulet i ungefär mankhöjd på en katt några gånger, tills jag ser en läcker ktm motard kommer förbiåkandes helt lodrätt. Och fortsätter så långt jag kan se. Kändes verkligen som ett :FU

Jag begriper inte. Nog har han väl mer pulver än mig. Och jag har ca: 5 timmars erfarenhet av hojjen. Men bakhjulsåkning känns som en omöjlighet.
Jag kommer ca: 10 meter på 2:ans växel... sen när det ska till växlas så blir det problem. Har precis bytt till flatside förgasare och det gjorde iof hela grejjen lite tryggare. Jag tycker ja lyfter så lite och likförbannat känns det som man är på väg att stegra över hela tiden.

men men, antar att det bara är att öva å öva..
snart så piskar ja ktm snubben :kulspruta

var bara det ja ville säga..

Har själv varit och åkt lite bakhjul idag. Är inte så värst lysande på det jag heller. Jag bara gasar upp på 1:an å kör tills det e dax å växla..å där har jag inte ens testat att växla utan sätter ner den. Dock kaommer jag rätt långt i omed att jag får upp den så pass att jag inte behöver öka farten så fort.

Nästa steg e att koppla upp den på 2:an men det har jag bara testat 3ggr. Verkar iof inte så svårt men det e iaf inget jag klarar ännu.

Dessutom e det helt meningslöst att åka på bakhjulet men i brist på annat tidsfördriv så e det väl ok.

Lycka till med motarden.

Själv har jag inte lyckats få upp min gixxer än... Testade nån gång för ett tag sen, gick skit, provade att burna istället...slog i pungen i tanken och åkte hem:gråta :gråta

Fan alla snackar om att slå pungen i tanken.....har inte lyckats med det ännu. Har väl liten pung kanske.

Last edited:

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös

hehe, det finns väldigt mycke skydd att komplettera mc kläder med. Men jag har aldrig sett en MC-suspensoar :gnissla

Ett bra komplement till unga killar som vill lära sig burna. men ändå känner att de är för ugna för att sterilisera sig !

Har själv varit och åkt lite bakhjul idag. Är inte så värst lysande på det jag heller. Jag bara gasar upp på 1:an å kör tills det e dax å växla..å där har jag inte ens testat att växla utan sätter ner den. Dock kaommer jag rätt långt i omed att jag får upp den så pass att jag inte behöver öka farten så fort.

Dessutom e det helt meningslöst att åka på bakhjulet men i brist på annat tidsfördriv så e det väl ok.

Halvlikt mig då. Fast själv måste ja gasa friskt för att hålla den uppe.. blir därmed skraj för att stegra över. Men det är antaligen orutinerad känsla jag får bara. Går säkert bättre om ja tar upp den mer.

Jo kan så tyckas.. men det är ballt, och det kan man inte komma ifrån :yoparty

Last edited:

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)

Fan alla snackar om att slå pungen i tanken.....har inte lyckats med det ännu. Har väl liten pung kanske.

Antagligen... :(

Asså, mitt framhjul stod ju inte kvar när jag släppte, utan lättade lite och sen tog det tvärstopp och ja...oändligt lidande kändes det som ett tag :gråta

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
går det köra hoj utan att köra på bakhjulet?
Jag kan då inte iaf.. :gnissla

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Det är bara att ta det piano och öva!När jag köpte min hojj tog jag mig inte många meter på bakhjulet.

Nu efter drygt 100mil har jag kört 1,5-2km på bakhjulet.Om man ska hålla långt så tycker jag det är mycket lättare att stå upp men jag tycker samtidigt det är mycket skönare att sitta men då tar jag mig inte alls lika långt.:)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Halvlikt mig då. Fast själv måste ja gasa friskt för att hålla den uppe.. blir därmed skraj för att stegra över. Men det är antaligen orutinerad känsla jag får bara. Går säkert bättre om ja tar upp den mer.
Var beredd med bakbromsen.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (

hehehe... = ):D :D

d e väll d alla måste gå igenom innan d lossnar...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de kommer.. prova framhjulet ibland oså.. sketa kul.
glöm inte att lill skivan blir varm fort.

hur sitter du när du drar upp den..?
sitt inte längst fram utan hala tillbaks litegrann.

jag sög oså men mer än 10m kommer man :rolleyes:

Dominator-Rocks

Guest
Det är bara att ta det piano och öva!När jag köpte min hojj tog jag mig inte många meter på bakhjulet.

Nu efter drygt 100mil har jag kört 1,5-2km på bakhjulet.Om man ska hålla långt så tycker jag det är mycket lättare att stå upp men jag tycker samtidigt det är mycket skönare att sitta men då tar jag mig inte alls lika långt.:)

Verkar som man måste lära sig stå då, själv ser jag inget framåt när jag sitter ner.. :mad: Har försökt att ställa mig upp men det känns jäddrigt osäkert :gnissla

Man kanske skulle skruva dit skjutspinnarna igen och stå på dem!:confused: :va

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa

Glömmer aldrig ett inlägg i en liknande tråd där personen skrev att han nyss kommit från sjukhuset och var 20 gram lättare... uf... :3freak

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
om man säger såhär då, ska man gasresa eller koppla upp den? ngt som är enklare än det andra? jag bara gasar :dummer

Pan

Ho Yah!!
Gick med
7 May 2004
Hoj
.

Nästa steg e att koppla upp den på 2:an men det har jag bara testat 3ggr. Verkar iof inte så svårt men det e iaf inget jag klarar ännu.

Koppla? Det är ingen 600 du kör. Använd kraften som finns istället. Slipper det slita mer än nödvändigt. :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0