Thailand, när, var och pris?

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
jahapp
då det fan inte blev av förra året så lyfter jag tråden lite nu igen.
Tankarna går fortfarande till nordöst, men motivet att vi vill ha:
lugn, kanonsnorkling, ev dykkurs, helt ok boende och mat.

Aerosvit har bland dom billigare stolarna nu, har ni nån erfarenhet av dom?

Åk för fan inte med dom.
Mindre stolar än ryan air. Maten är helt oätligt. Finns ingen öl,vin,sprit. Det fanns äpplejuice och tomatjuice i tetrapak som dom fyllde på.
Servicen fruktansvärd, flygvärdinnorna kan knappt engelska.

Lätt värt att betala någon tusing till och åka med thai, sas eller något annat välkänt bolag.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Åk för fan inte med dom.
Mindre stolar än ryan air. Maten är helt oätligt. Finns ingen öl,vin,sprit. Det fanns äpplejuice och tomatjuice i tetrapak som dom fyllde på.

Lätt värt att betala någon tusing till och åka med thai, sas eller något annat välkänt bolag.

OK
är Turkish eller Air china bättre?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

What he said :mattias

Ring Erawan travels och kolla vad de kan fixa fram för billig flygstol åt dig, de hade billigare än vad jag hittade på nätet.

Slå ut timkostnaden på prisskillnaden och fråga dig själv om det inte är värt att betala den lilla skillnaden.
3000:- i skillnad= ca 130:-/timme vilket det är värt för att dricka gratis sprit, äta någorlunda god mat samt åka fint plan med sköna säten och lagom benutrymme.

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Åk för fan inte med dom.

Dessutom har de satt i system att försena flyget hem med 8 timmar så att de har tid att plundra alla svenskars packning grundligt. När vi åkte var det vissa vars väskor var nästan helt tömde. Kräsna är de jäklarna också de själ allt av värde, parfym, smycket alla märkeskläder och märkesskor m.m.

Dessutom är servicen på flyget helt värdelös. Jag somnade när de delade ut dricka och när jag vaknade och frågade om jag kunde få ett glas vatten var svaret från den stora bitiga flygvärden "NOOO" :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jösses ni hugget ju benen av all typ av lågprisflyg,
är svaret att det bara finns två sätt, pynta eller ha en piss flygning?

Jag menar så kan det ju ändå inte va? (dee cati jag ska kolla erawan),
Personligen fixar jag all möjlig skit som gammal jordenruntluffare men sambon lär inte va lika tålig.

Jag brukar säga att (gällande t.ex aerosvit) att man hör bara dom som klagar, alla som tycker det dög utmärkt skriver inte av sig på nätet.

Sista minuten skulle ju funka men då kan man ju inte boka ledighet i tid.
:gnissla

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250

Personligen fixar jag all möjlig skit som gammal jordenruntluffare men sambon lär inte va lika tålig.

Jag brukar säga att (gällande t.ex aerosvit) att man hör bara dom som klagar, alla som tycker det dög utmärkt skriver inte av sig på nätet.

Flög Aeroflot till Bangkok för 8-10 år sen sådär. Flyget var under normal standard, det var också rökning tillåten i bakre delen av kabinen där vi satt. Ingen aning om det är så fortfarande.
Hade ett connecting flight i moskva som fick vänta på i 8 timmar, mest det jag kommer ihåg som drygt från den resan. Är prisskillnaden stor och du bara har ett kortare stop i moskva så hade jag kört på aeroflot igen, förutsatt att det är rökförbud då.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flög Aeroflot till Bangkok för 8-10 år sen sådär. Flyget var under normal standard, det var också rökning tillåten i bakre delen av kabinen där vi satt. Ingen aning om det är så fortfarande.
Hade ett connecting flight i moskva som fick vänta på i 8 timmar, mest det jag kommer ihåg som drygt från den resan. Är prisskillnaden stor och du bara har ett kortare stop i moskva så hade jag kört på aeroflot igen, förutsatt att det är rökförbud då.

Jag skulle också flyga aeroflot, men 8-10 år sedan är ju helt irellevant, gällande aeroflot så bytte t.ex dom till airbus 3xx för nått år sedan, det lär va bra mkt bättre nu.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Problemen är ju oftast inte bara planen och besättningen, utan även de dryga mellanlandningarna.
Ok att flyga Finnair och sitta en timme i Helsinki, eller Sas och stanna en timme i Hamburg eller liknande, men aldrig flertalet timmar i Москва́
eller nåt arabland där alla bär slöja och man inte får dricka sprit.

Direktflyg är värt att betala några kronor extra för, jag drar hellre av en dag på resan än att åka billigaste tänkbara flyg.
Men det är ju så klart min högst personliga uppfattning som oftast inte är värt någonting :brinnerup
Men din tjej vill nog hellre ansöka till 10 000-metersklubben i ett Thaiairways-plan istället för Aerosvit/flot...

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Dessutom har de satt i system att försena flyget hem med 8 timmar så att de har tid att plundra alla svenskars packning grundligt. När vi åkte var det vissa vars väskor var nästan helt tömde. Kräsna är de jäklarna också de själ allt av värde, parfym, smycket alla märkeskläder och märkesskor m.m.

Dessutom är servicen på flyget helt värdelös. Jag somnade när de delade ut dricka och när jag vaknade och frågade om jag kunde få ett glas vatten var svaret från den stora bitiga flygvärden "NOOO" :)

Jag vart av med mobilen. Hade den i väskan i bangkok, när jag kom hem var den borta.. Dom jävla ukrainarna plundrade nog rätt bra i folks väskor.

Jag hade ryggsäck, så inga lås var på..

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
ReoReo: Har du en Kawasaki KSR? En sån har jag letat efter ett tag (beggad). Säg gärna till om du vet nån som säljer för bra pris.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nån som har erfarenheter av Qatar Airways och Cathay Pacific Airways?

Vi funderar fortfarande och nu är även AirAsia till KL aktuellt, men en avstickare till Bali där en polare har hus, sen till Koh Lipe i två veckor.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Säljer SupersaverTravel resor billgare än flygbolagens egna onlinebokningar, eller tillkommer det avgifter som man inte kan se på deras hemsida?

6778:- kostar en resa hos dom, samma resa kostar 7854:- på flygbolagets hemsida.
tillkommer det avgifter som gör resan lika dyr oavsett om jag bokar den hos Supersaver?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det ska komma upp såna avgifter innan du betalar med kortet på hemsidan, gör det inte det så är det så billigt.
Oftast har de fasta stolar hos bolagen som de får köpa till bra pris, men de får även pynta dem om de inte säljer dessa och det är därför de kan hålla lägre priser än bolagets egna sida. Så sa en resesäljare till mig när jag frågade varför jag fick 1500:- billigare per biljett via honom kontra Finnairs egna priser på hemsidan.

Så testa gör ett köp ända tills det är dags att fylla i koden på baksidan av kortet, då vet du vad det kommer kosta.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det ska komma upp såna avgifter innan du betalar med kortet på hemsidan, gör det inte det så är det så billigt.
Oftast har de fasta stolar hos bolagen som de får köpa till bra pris, men de får även pynta dem om de inte säljer dessa och det är därför de kan hålla lägre priser än bolagets egna sida. Så sa en resesäljare till mig när jag frågade varför jag fick 1500:- billigare per biljett via honom kontra Finnairs egna priser på hemsidan.

Så testa gör ett köp ända tills det är dags att fylla i koden på baksidan av kortet, då vet du vad det kommer kosta.

DeeCati levererar, tack
och du, jag har kollat med Erawan, tyvärr inget vinnande bud där, men rackarns bra service som du sa.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
DeeCati levererar, tack
och du, jag har kollat med Erawan, tyvärr inget vinnande bud där, men rackarns bra service som du sa.

Tråkigt med Erawan, men det kan ju vara lite av ett lotteri som sagt. Jag kollade upp pris på stol med Thaiairways via dem nu i februari och de var billigast även då. Men det är garanterat olika för dem hos olika bolag, allt beroende på hur mycket de köper.

Och återigen, jag skulle inte åka med annat än Thai, Sas, Finnair eller Lufthansa :mattias Värt att betala extra för att slippa dödsångest, fula flygvärdinnor, dyr sprit, dålig mat och trånga stolar. Om det inte diffar för mycket pris vill säga.

Syrran och hennes följde åker tillbaka till Koh Chang i februari så jag kollade priser inför detta om jag skulle ha råd att överraska tjejen med en resa dit men det ser mörkt ut :(

Nu måste jag åka och köpa trisslotter :hej

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tråkigt med Erawan, men det kan ju vara lite av ett lotteri som sagt. Jag kollade upp pris på stol med Thaiairways via dem nu i februari och de var billigast även då. Men det är garanterat olika för dem hos olika bolag, allt beroende på hur mycket de köper.

Och återigen, jag skulle inte åka med annat än Thai, Sas, Finnair eller Lufthansa :mattias Värt att betala extra för att slippa dödsångest, fula flygvärdinnor, dyr sprit, dålig mat och trånga stolar. Om det inte diffar för mycket pris vill säga.

Syrran och hennes följde åker tillbaka till Koh Chang i februari så jag kollade priser inför detta om jag skulle ha råd att överraska tjejen med en resa dit men det ser mörkt ut :(

Nu måste jag åka och köpa trisslotter :hej

Vi har inte hört nått dåligt om QatarAirways så det känns inte som ett dåligt köp för ca7000:-

QatarAirways till BKK, airasia till Bali, Airasia till KL, tåg buss båt till KohLipe, Airasia till BKK, Qatar -> Hem
ungefär så ser det ut nu.
(Bali för att hälsa på en polare alltså, ingen irrfärd.)

EDIT
testköp gav följande:
Rabatt som utgår när du betalar via internetbank -100:-
Avbeställningsskydd 274:-

SUMMA 7 052:-

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vi har inte hört nått dåligt om QatarAirways så det känns inte som ett dåligt köp för ca7000:-

QatarAirways till BKK, airasia till Bali, Airasia till KL, tåg buss båt till KohLipe, Airasia till BKK, Qatar -> Hem

EDIT
testköp gav följande:

Ett tips är att skita i avbeställningsskyddet, det brukar vara i princip värdelöst och gäller i stort sett bara om du själv skulle dö (eller iaf rejält sjuk/skadad). Betalar man med VISA-kort får man dessutom exakt samma "skydd" utan extra kostnad. Hur det funkar när man betalar via internetbank direkt vet jag inte men kolla med din bank, ifall avbeställningsskyddet via ditt bankkort även gäller vid direktbetalning.

Ang. flygresan sen, ska ni flyga till Kuala Lumpur borde det gå att hitta överkomliga flighter med Malaysia Airlines. Sjukt bra service och snygga flygvärdinnor! Skulle iofs hellre lägga pengarna på nöjen vid framkomsten än att betala tusenlappar extra för att få gratis sprit på flyget, flyga suger oavsett med allt meck runt omkring.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

EDIT
testköp gav följande:

Är detta ett totalpris med lokala/inrikes flyg samt tåg/buss inräknat? Isåfall kommer skatter på dessa tillkomma och dessa betalar du på plats har jag för mig.
Om det är enbart resan till BKK så är det inga fler avgifter mig veterligen, alla skatter måste vara registrerade vid köp senast jag kollade.
Och avbeställningsskyddet är som sagt många gånger (men inte alltid) överflödigt. Om det står att du måste uppvisa sjukintyg etc inför avbokning så är det samma som Visas regler, men om du däremot kan avboka/boka om utan extra avgift så är det bra att ha men det var länge sen jag såg några såna avtal när det gäller flyg och då kostar det nästan alltid mer.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett tips är att skita i avbeställningsskyddet, det brukar vara i princip värdelöst och gäller i stort sett bara om du själv skulle dö (eller iaf rejält sjuk/skadad). Betalar man med VISA-kort får man dessutom exakt samma "skydd" utan extra kostnad. Hur det funkar när man betalar via internetbank direkt vet jag inte men kolla med din bank, ifall avbeställningsskyddet via ditt bankkort även gäller vid direktbetalning.

Ang. flygresan sen, ska ni flyga till Kuala Lumpur borde det gå att hitta överkomliga flighter med Malaysia Airlines. Sjukt bra service och snygga flygvärdinnor! Skulle iofs hellre lägga pengarna på nöjen vid framkomsten än att betala tusenlappar extra för att få gratis sprit på flyget, flyga suger oavsett med allt meck runt omkring.

Ja jo vi funderar på att skita i avbestskydd, och som sagt betala med Visakort.
Ett billigt sätt till KL är Ryan till Stansted, sen ett AirAsia till KL, ca3700:- så står man på varm mark.

Är detta ett totalpris med lokala/inrikes flyg samt tåg/buss inräknat? Isåfall kommer skatter på dessa tillkomma och dessa betalar du på plats har jag för mig.
Om det är enbart resan till BKK så är det inga fler avgifter mig veterligen, alla skatter måste vara registrerade vid köp senast jag kollade.
Och avbeställningsskyddet är som sagt många gånger (men inte alltid) överflödigt. Om det står att du måste uppvisa sjukintyg etc inför avbokning så är det samma som Visas regler, men om du däremot kan avboka/boka om utan extra avgift så är det bra att ha men det var länge sen jag såg några såna avtal när det gäller flyg och då kostar det nästan alltid mer.

6878:- är Sverige/Thailand
1041:- BKK - Dali, inkl skatt
338:- Bali - KL
181:- KL - Hat Yai ( kanske, ist för tåg )
338:- Hat Yai - BKK

8776:-för alla flyg inkl skatt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S