Sätter mig 2 minuter i hockeybåset och anpassar mig till ditt byggtempo.
Se till att du sitter mjukt, bygget som tråden började med har hållt på i över 20 år
Med övertid och tre tonåringar så blir det inte så högt tempo, och det går inte fortare för att jag bygger organiskt. Dvs. planen ritas om hela tiden.
Jag kan berätta lite om hur planerna har sett ut.
Från början ville jag göra som Björn Inge gjorde med sin Z1000 (jag har för mig att det var han i alla fall, tidningen ligger under nattygsbordet) moderniserad och nylackad och bling, sedan fick jag höra att hojen hade en skön patina och då ändrade bygget karaktär till att modernisera och förbättra allt som rör prestanda med typ Öhlinsgaffel och Brembobromsar och lämna lack och annat från -79 med flagnande klarlack och allt.
En idé var att kapa sadeln till solosadel och flytta fram ankstjärten, en kaffesadel var uträknad från början, jag letade efter en Corbin gunslinger ett tag och hittade då sadeln som ligger på nu och då fick det bli långsoffa.
När jag var och köpte delar till bygget så hittade jag den fyrkantiga framlykta som syns på någon bild och då insåg jag att ingen skulle komma på tanken att bygga med en fyrkantig 80-talslampa. Snacka om unikt!
Jag såg en Z1300 framför mig, stor och massiv och lite kantig så då började jakten på en större tank.
Jag ville ha en CB1100R-tank och hittade faktiskt en till salu, men priset var ju så man skrek.
Efter ett tag dök den vita tanken upp i en sökning till ett bra pris, den var felaktigt beskriven som en CB1100-tank så jag hade lite tur där.
Sedan la jag ett skambud på en kåpa och fick den, jag har fortfarande inte fått hem den men det är en annan historia, så då ändrades planerna igen.
Planen då var att helt enkelt byta ankstjärt och sidokåpor till blå metallic, dels för mina röda är mer grisrosa numera och dels för att få det vit/röd/blåa färgschemat som HRC använder.
När jag hittade 1100-kåpan så ändrades planerna igen
då jag tyckte randningen var skitsnygg
Så du får ta't med ro och vänta in mina infall.
Just nu lutar det åt att jag låter den röda och blå linjen fortsätta upp på tanken enligt sista bilden (fast bättre och snyggare) vilket ju blir väldigt lik din röda -83 eller hur?
Alla klassiska Honda CB-element finns där i linjer och lack, men ingenting är en ren kopia, men man kunna se på långt håll att det är en boldor, fast när man kommer närmre så blir man osäker, fast visst är det... eller?
På lördag har jag säkert hittat något på fleaBay som ställer allt på huvet igen