Du har ju helt rätt! Även om jag bygger med begagnade delar och egen svett så lägger man ju absolut mer än vad som är ekonomiskt försvarbart enkom för att det är så roligt.
Det är därför blockettråden är full av svindyra café racers som vi alla skrattar hånfullt åt "40 tusen för det gamla liket med en kinasadel!"
Säkerligen är det vad delarna har kostat, jag har definitivt inte summerat vad jag lagt ut, dock började jag samla delar för många år sedan så kostnaden är utspridd.
Jag gjorde så att jag slängde in swingen till dem och bad de hitta ett vanligare lager som kan passa, jag kan modifiera swingen och gå upp i diameter på axeln om det krävs, Honda själva insåg ju att 14mm var för klent och åtgärdade det redan 1980. Vi får se vad de kommer fram till, hur eller hur tillåter inte ekonomin att tjöper lager för så mycket just nu.
Nu till något roligare, PYSSEL!
Höljet till returvajern är sprucket och stålspiralen hade börjat gänga upp sig, jag plockade på mig en bättre begagnad vid påfyllningen av lagret men när jag kom hem hade den spruckit på samma ställe
Dags att fixa!
Här har jag snurrat ihop spiralen igen
Fixen består av smältlimsbelagd krympslang
1.
2.
3.
Se så fint det e!
Som extra grädde på snömoset tog jag ett par bilder på Christoffers Retta nere Bike Heaven när jag hämtade upp drevhållaren efter svarvning. Den är så jävla läcker!
Jag misstänker att många av er kanske såg den hos CTEK på mässan