The birth of a HPD

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Måste ju vara en miljöhoj redan nu, en elhybrid:va tänk så mycket bränsle som sparas och ersätts av miljövänlig el då den inte behöver ladda batteriet och dess förbrukare :D

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Ja det lär inte bli någon testtur i morgon.
Jag hängde med min kompis Jonas och hans polare till Gondolen.
De hade tydligen någon challenge där man skulle dricka 2l öl i en stövel.

Rekordet var 6:41

Det är nu 0:54

Jag vet inte vad de de fpr lära sig i tjockhult nu för tiden.
Men inte är det att dricka bira

Det kommer tydligen en film på deras insta
Själv ska ag försöka hitta till kontoret

Last edited:

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Drick inte 2l öl på mindre än en minut, det är riktigt överskattat

Jonas har kraschat och själv väntar jag in gryningen över Stockholm. Jag hade glömt hur magiskt vackert det är.
Vi bodde på Reimers en gång i tiden och promeredare hem längs Söder mälarstrand i gryningen många gånger.

Om 3h har vi e3tt viktigt möte, jag tror jag får fronta för Jonas är nog inte i form.
Sov gott mina vänner, och sov länge om ni kan.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Drick inte 2l öl på mindre än en minut, det är riktigt överskattat

Jonas har kraschat och själv väntar jag in gryningen över Stockholm. Jag hade glömt hur magiskt vackert det är.
Vi bodde på Reimers en gång i tiden och promeredare hem längs Söder mälarstrand i gryningen många gånger.

Om 3h har vi e3tt viktigt möte, jag tror jag får fronta för Jonas är nog inte i form.
Sov gott mina vänner, och sov länge om ni kan.

Det kunde ju ha gått bra och utan att testa så vet man ju inte :D

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Så sant Bosse, så sant!

Det känns bara som om jag hade testat det här förut med samma resultat, så varför i herrans namn göra det igen och vid min ålder!?

Mötet gick bra och Jonas tog sig samman som den stålman han är och ledde det med kraft.
Uppgraderingen som jag är i Stockholm för att göra har gått bra och vi samlar upp resterna idag och släpper på användarna igen så man får väl säga att gårdagskvällen var en mental omstart av systemet.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Nu väntar vi spänt här på sporthoj angående hemfärden som är nästa äventyr.
Får han ihop sin HPD Honda ?
När kommer han hem ?
Hur många batteri har han köpt längs vägen ?
175.000:- för en ombyggd CBX på blocket, mitt tips blir en värdekoll på din Honda så den är rätt försäkrad om något skulle inträffa.:fakta

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
175':galen

Jeezes!

Jag funderade på om vi kunde ordna pitstops längs E4 men det känns mer som om jag behöver en väpnad eskort hem.
Med nya kåpan på är den ju så sexig att bandagsfolket säkert kommer att gå man ur huse med kedjor och järnrör à la Mad Max för att erövra trofén

Inget nytt har hänt .
Vi avslutade uppgraderingen igår vid 14, alla mailade hur duktiga alla varit och hur skönt det var att det var över.

Efter ett tag upptäckte jag att jag slösurfat på roliga giphies i tre timmar. Köpte en kebab, satte mig och tittade på fotbollen och somnade i halvtid.
Vaknade vid 8 och gick och lade mig.

Vaknade igen vid 10 i morse och kände mig ohyggligt mycket mer bakis än igår.

6 månaders stress tar ut sin rätt

Idag ska jag fixa en batteriladdare och kanske mäta lite mer i generatorn.
Om vädret fortsätter att vara bra så kanske jag rullar ut ur stan en stund

Last edited:

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Om du behöver handräckning här i Sthm så lägg ut förfrågan, vi är nog många som läser din tråd (samt ler och garvar) och bor här i krokarna och som kan bistå med något

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Jag har precis lagt ut ett nödrop i den dedikerade tråden

Jag har mätt och mätt och det verkar som fältlindningen har brunnit av men jag har inte verktyg nog att få av generatorkåpan så nu kommer jag inte längre.

Har någon möjlighet att hjälpa mig så blev jag överlycklig! Lägg ett PM

Jag har för mig att Spinnin Wheel slaktade en Bol d'Or för inte så länge sedan och kanske har en generator, men det är hela mälaren emellan

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Björn F svängde förbi idag med en ryggsäck full med verktyg och det bekräftades att rotorn var paj.
Efter idogt telefonerande hittades Sveriges enda rotor på Södermalm och nu är den min!
I morgon bär det av hemåt så får vi se hur långt jag kommer

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Nu håller jag på att packa och bege mig hem, laddningen är fixad, jag upptäckte att hel och halv var korskopplade i kåpan men det är fixat. Jag läcker fortfarande olja så det blir pitstops längs vägen för att hålla koll.

Blir antagligen en händelselös resa precis som på uppvägen:tråkad

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Har tagit en välförtjänt glasspaus i Söderköping, fyllt på olja igen och ska rulla vidare mot Linköping.

Och nu är jag här, missade tydligen att posta inlägget. Måste bero på den fantastiska glassen!
Dags för mer olja.
Jag har en ny favoritväg, 210 mellan Söderköping och Linköping. Kurvig, kuperad och nylagd en njutning om det inte vore för det oljiga bakdäcket

Bilder kommer när jag kommer hem

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Jaha, vi kom till Ödeshög.

Straxt innan började den gå ojämnt som om det var dags för reserven så jag slog om trots att det bara var 88 km sedan tankning.

Jag slog av på gasen och sedan ville den inte axa igen så jag rullade in på avfarten och slog av.
Nu har jag asat den till Rasta och väntar på bärgning. Hondan är inte längre rumsren utan har gjort ifrån sig på parkeringen

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Nu kommer bilderna

Efter att ha lämnat bilköerna bakom mig svängde jag av ut mot kusten och Kolmården och tog sedan färjan över Slätbaken
5vdte9.jpg

nnp09d.jpg

Sedan puttrade jag vidare mot Söderköping där jag intog en hel glassmiddag. Scrumptious!
25iq337.jpg

Jag blev kvar nästan 1,5 h för att mumsa glass så sedan blev det full fart mot Linköping och E4 där det blev en lättare kvällsmat för både Hondan och mig
2n81ls8.jpg

Nu står det en trött liten mc här och skäms, men det fixar vi med epoxi och silvertejp bara vi kommer hem
2mxx1i.jpg

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Nu är jag hemma igen via hyrbil, Hondan åkte iväg som askungen på bal.
2n1dl07.jpg

Hon skulle få bo hos Falk i natt och så får vi se var hon hamnar i morgon

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Nu är jag hemma igen via hyrbil, Hondan åkte iväg som askungen på bal.
2n1dl07.jpg

Hon skulle få bo hos Falk i natt och så får vi se var hon hamnar i morgon

Tungbärgare till tungmotorcykel ;)

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
She ain't heavy, She's my bike!

Men så är det väl, don efter person

Nyheter