Min kollega Jonas var ju schysst och hämta kåpan jag spontanköpte i Uppsala och har haft den i sitt förråd, varje gång han ska ha ut eller in hojen så får han hiva ut kåpan först och nu har han tröttnat så kåpan måste hem.
Så här såg den ut i annonsen
Enklaste sättet att transportera en kåpa på en hoj är ju naturligtvis monterad, så idag drog vi iväg till Jonas polare och jag tillbringade ett antal timmar med att skruva av en massa saker jag kärleksfullt skruvat på i vintras och borra bort metall jag mödosamt svetsat dit med tvivelaktigt resultat.
Kåpan passade som handsken runt handen, den ska vara till en CB750K enligt uppgift men jag undrar om det inte var en CB750F.
Det enda som inte riktigt passar in mot hojen är uttaget för stödet som är en decimeter framför mitt stöd.
I övrigt var det bara att skruva dit, eller, bara och bara, men inget behövde borras, sågas, kapas, spacklas, eller på annat sätt förändras så på det hela taget är det ett fynd.
Dessutom har jag för första gången lagt ned så pass att kåpan gick i marken
Den nya gaffeln är nog orsaken till det, men ärr är sexigt!
Narkosen är lagd och operationen har börjat med en ektomi av gluteus maximus eller sätet på svenska.
Här har även cerebrala aktiviteten upphört, eller tanken är borta, och transplantationen har börjat.
Transplantationen är nu färdig och kirurgen har lämnat operationssalen och överlämnat suturerna åt det slödder som är kvar, dvs jag själv.
Observera det livgivande droppet som slingrar fram över golvet. Mer om det sedan.
Nu är patienten redo att lämna uppvaket och skrivas ut.
Hälsotillståndet är dock allt annat är gott.
I morse upptäckte jag att hojen inte laddar, nya varvräknaren hade som tur var voltmätare som direkt skrek att det bara var 10,8 V
Efter första starten har jag fått springa igång den, därav lånet av laddare i verkstan.
Garaget med allt jag behöver för att fixa ligger 44 mil härifrån och jag hann inte felsöka på verkstaden.
Kan någon ge mig lite hints hur jag felsöker med bara tillgång till det Hondas lilla verktygskit?