The dream vol 3,0

30 timmar i garaget på en helg blir helt klart resultat. Hayabusan är klar för start. Lite bensin och koll efter läkage och byta ljuddämpare. Husabergen är uppstartad och nästan klar. Bara bakljuset som måste få lite nya delar för att sitta fast sedan är det besiktning på båda som hägrar.IMG_20160507_171857.jpgIMG_20160507_175916.jpgIMG_20160507_175932.jpgIMG_20160507_175939.jpgIMG_20160507_180021.jpgIMG_20160507_180047.jpgIMG_20160507_180103.jpgIMG_20160507_180137.jpg
 
Test körde hojen igår. Gick förjävla fint. Lite slak kedja men det är fixat ��. Besiktning bokad nästa torsdag tillsammans med husabergen. Problemet är att jag känner ingen direkt glädje längre till busan av någon anledning. Så den som känner sig sugen lägg ett bud. Säljes besiktad . Lite original saker följer också med. Pm vid intresse
 
Sådär en sista check av hojarna innan besiktning. Upptäckte ytligare ett oljeläckage någonstans på kopplings sidan inte stort men dock läckage. Blir till och kolla upp det efter besiktningen. Husabergen är topp notch oljepluggen behöver lite nya gängor men håller dok tät fuktar lite men det blir en operation när oljan ska bytas om några timmar :)

Kommer bli kul och se Vad besiktnings mannen säger
 
Sådär nu är turbo moppen besiktad till 2018 ;) skönt.

Ljuddämparen är byt och blinkers fram/bak är bortplockad för en cleanare lock ;). Snart dax för första riktiga körningen :yoparty vem vet kanske kommer en burnfilm :P
 
Nu så en riktig tur med hojen gjord vart ca 3 mil mest motorväg och lite stads körning. Hojen funkar bättre än väntat. Lite oljeläckage här och var eller ja oljeläckage kanske var o ta i. Lite svetningar här och var. Inge jätte allvarligt. Går o köra med så länge får hålla lite koll och fixa dom vid tillfälle. Känns overkligt att hojen kan gå så grymt jämt o fint över hela registret med 1000 cc spridare. Är imponerad. Under hela körningen. Inte en tvekan inte en hostningar ingen ting. Känns overkligt att hojen kan gå så fint som den gör.
Ljuddämparens pulverlack måste lackas om. Den höl inte måttet. Bubblade fint när man stannade vid garaget efter körningen heheh. Några tips på hållbar färg för värmen. Tänkte nog grunda den med washprimer och sedan någon vanlig billack.
 
Över 15 mil avklarad utan större problem. Cathtanken till bränslet börja läcka lite men det är fixat. Ljuddämparen är isär monterad och ska in på lack i morgon. Sedan hade jag ett klingande ljud på framsida motor vilket visade sig vara kylfläkts motorn som var lite glapp som tur va så hade vi en motor liggandes så nu är det åtgärdat. Måste gå igenom lite skruvar etc och täta ett par läkage sedan är den fit for fight igen. Tänkte öka på lite ladd och har bara kört med 0,5 hittills...
 
Vist är det roligt att köra på något man har byggt på såpass länge och att den gå som en original hoj typ. Jämnt och fint inge bluder spott och fräs ryck etc utan lent och fint. Det är jätte roligt. Men glädjen att skruva har försvunnit helt. Jag har uppnått mitt mål med denna hoj nu. Nu vill jag gå in på obruten mark ;) har börjat tänkt syndiga tankar. Kardan,V-twin,boxer,Handtagsvärme vem vet fransar säger dom är fränt ;):tuttar
 
Om du vill lackera burken själv, så säljer Swedol en färg som heter Dupli-color Supertherm. Finns i svart och silver.
Jag lackerade grenröret på en gammal gixxer jag hade. Jag körde kanske 500 mil och sålde den till en kompis som kört ett par hundra mil han också. Det sitter kvar ännu och inte en antydan till att lossna. Helt sjukt bra färg. Rekommenderas :)
 
Nu vill jag gå in på obruten mark ;) har börjat tänkt syndiga tankar. Kardan,V-twin,boxer,Handtagsvärme vem vet fransar säger dom är fränt ;):tuttar

Hahaha jag förstår lite hur du tänker men fransar näää Jag har köpt en trecylindrig sågbock med handtagsvärme för 6000, den går nog inte att få fortkörningsböter på ens. Typ 70 hästar och 250kg. Skönt att komma tillbaka till moppekänslan ibland där saker å ting inte spelar så stor roll, man tankar, kör och ställer den under ett träd i regnet:tummenupp

ps kom och kör på onemile med landracing i september så ska du se att glädjen återkommer:tummenupp
 
Är sugen att åka till tyskland o hämta hem antingen en BMW s1200r med lite kolfibergodis och helsystem ja de vanliga. Alt en moto-guzzi v11 lemans corsa.
Bra till o från jobbet hoj men även för långkörningar. ��
 
Händer inte mycket nu i garaget har byt kylfläkts motor och demontera och montera ihop ljuddämparen så nu är den pulverlackad med en färg som håller för värme:) svart. Tätat några små läckage så nu väntar man på att köra. 4 veckors semester så nu ska man försöka åka några mil till. Ingen som är sugen att köpa?????
 
liten uppdatering. hojen har legat ute på försäljning. kommer åter lägga ut en annons till våren, håller på att gå igenom hojen och gör om elsystemet lite bättre. lite små förbättringar här och var. ja vanligt vinter pyssel.

kommer inte ha så mycket fritid i sommar. har blivit mekaniker för Fredrik Sjödin Drifting. så mekar med en bmw 235m 1000 hk monster. så två hjulingen får gå lite i sommar som vanligt:gnissla
 
Vad var priset?

liten uppdatering. hojen har legat ute på försäljning. kommer åter lägga ut en annons till våren, håller på att gå igenom hojen och gör om elsystemet lite bättre. lite små förbättringar här och var. ja vanligt vinter pyssel.

kommer inte ha så mycket fritid i sommar. har blivit mekaniker för Fredrik Sjödin Drifting. så mekar med en bmw 235m 1000 hk monster. så två hjulingen får gå lite i sommar som vanligt:gnissla
 
sådär ja då vart det vår igen. hojen testkördes för ca 1 vecka sedan o allt verkar funka. så ikväll blir det lite kontroll av däcktryck och känna på lite bultar. sedan är den fitt for fight. vart även en ny hjälm när jag var ner på elmia för några veckor sedan. vart direkt lämnad till den lokala målar killen ;) vad tycks ?18119499_10154373267266811_1284719470398144537_n.jpg18194133_10154373267656811_4190370713823012424_n.jpg18198747_10154373486091811_8054431310488132893_n.jpg
 
Några år sedan sista inlägget i denna tråd. Men men tiden går fort. Hojen besiktades i våras o planen var att sälja den men blev ej så. Så i vinter skall det byggas lite istället. Alu tryckrör men fina snabbanslutningar. Ta bort lite onödig el o städa upp härvan. Bygga ett ej besikningsbart avgassystem eller ja avgassystem är väl o ta i. Stuprör med en böj vid bakhjulet är väl tanken. I titan är då tanken. För att få den lättare samtidigt få allt på en lite högre nivå. Montera original svingen sedan får vi se vart åt det barkar. Tankar/funderingar etc bara i skriva.

Mvh/ johan
 
Sådär nu är bollen i rullning. Alurör från alutech och 3 st snabbanslutningar från speeding är nu beställt. Har kollat runt lite på titanrör o de går att lösa ochså. Så nu jävlar skall det hända grejor.
Hurricane-V-band-alu-rorlig-6.jpg
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top