The dream vol 3,0

Kylaren har fått ny färg. Ic/kylarpacketet är monterat för sista gången. tryckrör o kompressorhuset monterat för en sista koll innan puts o slutmontering. Avgassystemet. Helsvetsat o. prov monterat. Instrumentet är lackat o monterat. Har tagit bort oljetråget för att göra en ny oljeretur. Bilder kommer. Börjar bli en MC igenIMG_20200312_184245_6.jpgIMG_20200312_191606_5.jpgIMG_20200312_190424_8.jpgIMG_20200312_184558_8.jpgIMG_20200312_184455_8.jpg
 
Nu är hojen nästan klar. Skall dubbelkolla allt innan första provkörningen. Den är uppstartad och riktigt varmkörd :) väntar på att vägarna skall sopas så man kan kontrollera laddtrycket efter det är det ready to rock :yopartyIMG_20200419_150958_6.jpgIMG_20200419_151012_6.jpg
 

Vart en sväng idag:yoparty satan va gött den går nu. Ljudet är tamefan dra åt helvete högt. Men den låter lika som den går iallfall:D. Lite småfix kvar så nästa helg är allt klart o bara köra:banana
 
Så du har kapat ner sidokåporna?
Jag har också tänkt tanken men aldrig sett någon annan göra det. Enkel modd och mycket mer servicevänligt va?

Åker man helt utan sidokåpor får man ju massa synliga kablar och fula saker om man inte bygger om.
 
Så du har kapat ner sidokåporna?
Jag har också tänkt tanken men aldrig sett någon annan göra det. Enkel modd och mycket mer servicevänligt va?

Åker man helt utan sidokåpor får man ju massa synliga kablar och fula saker om man inte bygger om.

Japp såg en bild när jag googlade runt lite på olika turbo byggen. Eftersom jag hade flera hål i kåporna som inte är till någon nytta nu när jag har plockat bort evakueringspumpen och byggt nytt avgassystem så såg det jäkligt b ut så jag tänkte att det kan ju inte se sämre ut iallfall :D. Fruktansvärt mer service vänligt sen om det är snyggt eller inte ho gives a fuck. Det sitter turbo på den och låter fränt:tungan. Om jag har kvar den i vinter så blir det ny kabelhärva från grunden. :yoparty
 
Ser bra ut när man har turbo. Du har ju ett aggregat att visa upp också. Nu överväger jag att göra samma, besparar en del svordomar när man ska sammanfoga kåporna längst ner efter att jag flyttat om oljekylen, och det eventuella värmeproblemet med plastkåpan vs avgasröret.

Har du styvat upp kåpan nertill med något eller behövs inte det? Lär ju palla i 300km/h också... Tänkte om det behövs någon plåtbit längst ner på insidan eller något...
 
Last edited:
Det sparar tid sedan ser man lättare ev läckage etc.har ej styvat upp kåporna alls har bara kört i ca 240 än så länge men verkar hålla ihop. Blir förvånad om dom skulle släppa i 300 :D då får man åka på skattjakt lite senare :tummenupp
 
Vart en liten tur igår med sambon bakpå. Allt lirade klockrent. Litet oljeläckage men det är förhoppningsvis löst nu. Nästa tur blir längre :tummenupp. Sambon tyckte att hojen lät mysigt men kanske lite högt. Jo men höga ljud räddar liv :D:D
 
Kanske dra på lite plastprimer och sen lacka expansionskärlet i valfri färg, och bara lämna ett fönster för nivån?

Kommer nog göra det själv om jag slaktar kåporna. Eller som så populärt, bara byta ut det mot ett annat.
 
Last edited:
Har varit ute o kört 40 mil totalt hittils denna sommar. Fått hjälp att logga o göra om i mappen små steg i taget. Vilken skillnad på hoj herregud. Har börjat planera lite inför vintern o framtida planer för denna klenod. Fan va roligt det är när det bär iväg nått så in i helvete trots 21 år gammal and Still going strong ass a mother fucker...
 
Nu är ner montering o ombyggnation startad för denna vinter. Att göra listan är skriven o köpelistan lika så... Denna vinter kommer bli epic:D:DScreenshot_20201010-225835~2.png
 
Händer lite i garaget. Fick hem kylaren i mitten på veckan. Alla onödiga fästen är bortkapade o ena slanganslutningen är bortkapad för omplacering vid ett senare tillfälle. Men har stöt på första problemet för denna vinter. Kylaren är förlite böjd se bild. Har fått några förslag på olika lösningar men är lite nervös att det skall gå åt pipan:DIMG_20201030_172007_8.jpg
 
Bränslesystemet är urmonterat. Ny bränslepump o filter skall inhandlas och spridarna skall skickas till bjp race för service. inte för att det kanske behövs men alltid bra o få dom tvättad o flödeskollad.
Termostat och nya packningar till vattenpumpen är på ingång. Samma sak där sakerna funkar och är täta men hojen börjar bli till åren så alltid bra o byta när tid finnes.
 
Om det är intercooler kylaren du ska ha framför motorkylaren så kan jag bara starkt avråda , den varma miljön gör faktiskt jobbet in reverse. Man tillför värme till systemet. Det är bättre att peta upp en långsmal kylare uppe bakom lyset fram
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top