The Grudge.

P-E

Guest
Hedenberg skrev:
Jag skulle nog vilja säga att det är tvärtom. Det blir ju läskigare att sitta hemma alldeles ensam och se en skräckis än att sitta i en stor biosalong med en massa människor runt omkring. Men alla tycker vi olika.

På en punkt kan jag hålla med dig, det är nog läskigare att sitta själv, självklart. Men det ljudet du får i en biosalong får du aldrig hemma. Speciellt inte om du ser i en sån stor salong som jag gjorde. Man hoppar nästan till av ljudet ibland.
 

Hedenberg

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Åmål
Hoj
Night Train
P-E skrev:
På en punkt kan jag hålla med dig, det är nog läskigare att sitta själv, självklart. Men det ljudet du får i en biosalong får du aldrig hemma. Speciellt inte om du ser i en sån stor salong som jag gjorde. Man hoppar nästan till av ljudet ibland.

Det är ganska bra tryck i ljudet här hemma, men ett riktigt bra ljud i en stor salong klår nog mitt. Jag såg den på bio men skulle nog hellre vilja ha sett den hemma. Tror att jag skulle varit betydligt mer rädd efteråt i så fall. För som det blev nu så var jag aldrig riktigt rädd nån gång under filmen.
 

P-E

Guest
Kanske är så att man kan ha bättre ljud hemma? Spelar storleken på rummet någon roll för ljudets skull? Typ eko eller något?
 

Hedenberg

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Åmål
Hoj
Night Train
P-E skrev:
Kanske är så att man kan ha bättre ljud hemma? Spelar storleken på rummet någon roll för ljudets skull? Typ eko eller något?

Det kan man nog ha.
Eko beror väl inte på storleken. Det är ju hur bra dämpat det är. Du kan ju få eko i ett tomt rum. Men tar du samma rum och möblerar det så försvinner ju ekot.
 

P-E

Guest
Hedenberg skrev:
Det kan man nog ha.
Eko beror väl inte på storleken. Det är ju hur bra dämpat det är. Du kan ju få eko i ett tomt rum. Men tar du samma rum och möblerar det så försvinner ju ekot.

Sant. Skall skaffa, om några år. Om möjligt. ett stort rum, med typ 10 stolar, ljudisolerat rum, med fett bio paket. Det hade varit nice. Kul att spela tv spel där med.
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
hållundan skrev:
Tycker att The Ring var en komedi i jämförelse... Huaaa, värsta skakisfilmen...

Visserligen såg jag inte The Ring på bio, men den var ju inte ens hälften så läbbig.

Jag uppfattade det som de flesta tyckte den japanska the ring var äckligast. Är det samma med Grudgen måntro? :va

Bara att invänta 2:an nu då :)
 

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Såg den i lördags, var ett totalt nervvrak efteråt, det mesta var rätt förutsägbart, men likförbannat blev man skrämd som en liten flicka :rolleyes: ...

Dock så hade det inte varit detsamma utan bioljudet!

Edit: The Grudge alltså..
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Den var skitdålig och inte ens nära äcklig. Både den japanska och den amerikanska var dåliga.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
TurboJugend skrev:
Den var skitdålig och inte ens nära äcklig. Både den japanska och den amerikanska var dåliga.
sälj din 14 tums monotv o köp en projje o hembiopaket så skall du npg se :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det var väl samma regissörer som gjort The Ring har jag för mig? Jag o karln tittade på den hemma.
Jag hoppade till många gånger men tyckte inte slutet var någe vidare, men jag antar att dom lämnar resten åt ens egen fantasi.
Skönt som fasen att man inte sov själv den natten. Jag har svårt för sånt efter en byxbajsar-film.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
honkiie skrev:
sälj din stereo och projje o köp bra filmsmak så skall du npg se :)
Total känsla för inlevelse verkar ju du ha iaf :)
Du kanske skulle satsa på en 14tummare med monoljud, för du verkar ju ändå inte ha inlevelseförmåga.

Byt mot TurboJugend o gör en god gärning :)
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Bikerbitch skrev:
Det var väl samma regissörer som gjort The Ring har jag för mig? Jag o karln tittade på den hemma.
Jag hoppade till många gånger men tyckte inte slutet var någe vidare, men jag antar att dom lämnar resten åt ens egen fantasi.
Skönt som fasen att man inte sov själv den natten. Jag har svårt för sånt efter en byxbajsar-film.

Japp, de ska vara samma regissör/er.
Angående slutet så var det någon tidigare i tråden som sade att 2:an skulle komma i Februari. Kanske får man reda på varför slutet var så dumt i 1:an? :näsblod
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
valentinic skrev:
Japp, de ska vara samma regissör/er.
Angående slutet så var det någon tidigare i tråden som sade att 2:an skulle komma i Februari. Kanske får man reda på varför slutet var så dumt i 1:an? :näsblod
Åh sjutton, sen kommer det väl 3:an tätt därefter också.. :gnissla Kanske slutar med att Sara Michelle Geller börjar ha ihjäl dessa onda varelser i god Buffy-anda :rolleyes:
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Har för mig att 2an ska vara japansk och inte amerikansk. Inte säker men har för mig att tjejen sa det häromdagen.

Jag tyckte filmen var helt okej. Länge sen man haja till så i en film fast man förstod mer eller mindre vad som skulle hända.


[Edit] verkar som den är japansk och inte en remake:

Förbannelsen 2 -The Grudge (Ju-on: The Grudge 2) 11/2
Fasan är tillbaka. Den från ovan när du minst anar det. Från marken där du står. Den kommer från skrymslen inom dig själv. Men framför allt har en sak förändrats. Du kan inte komma undan den.

I rollerna bl.a: Noriko Sakai, Yui Ichikawa, Chiharu Nîyama, Kei Horie m.fl.

Regi: Takashi Shimizu

Genre: Skräck
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Evil M skrev:
Har för mig att 2an ska vara japansk och inte amerikansk. Inte säker men har för mig att tjejen sa det häromdagen.
Jag tyckte filmen var helt okej. Länge sen man haja till så i en film fast man förstod mer eller mindre vad som skulle hända.

Vi kikade på den japanska versionen av 1.an, men den var sämre än den amerikanska. Inte helt oväntat kanske.
 

CoSmoZ

Skitskraj MC
Gick med
1 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
Suzuki 1000 Gsxr
- :kär den var smutt! =) har dock lite svårt för barn med svarta munnar efter denna rulle.. :crash
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top