Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hhmm.. Jag sorterade bort denna när jag såg nyheten, men den kanske inte är så tråkig ändå?
Jag ville ha en R1250GS ett tag, på pappret verkade den ju närmast perfekt. Sen provkörde jag en, och då tvärdog intresset. Det kanske lever lite på hypen, men det är ju bevisligen en potent hoj, verkar robust, kan ta massor med packning, och tar sig fram lite överallt. Men den var bara så aptråkig att köra. Och i ärlighetens namn, hur ofta behöver man den typen av hoj? Och när man väl behöver den, i Sverige, så är den för stor och klumpig ändå. Då är en sporttourer den perfekta medelvägen.Jag gillar att sport-tourers är på väg tillbaka. De är så klart inte lika bra på bana som en kompetent sporthoj, och inte lika bekväma att åka på långresa med som en Goldwing, men de är skapligt bra på båda sakerna. Och däremellan är de riktigt trevliga att lattja runt på favoritvägarna med.
Ett garage med flera hojar så man kan använda det som passar bra för dagen vore nice. Men jag har i alla fall inte möjlighet att husera mer än en hoj i det garage jag har tillgång till.
"Äventyrs"-hojar som GS eller multistrada lockar mig noll och intet. Säkert bra hojar men... Näääe!
Men Suzuki, Kawasaki, Ducati, BMW och nu Moto Guzzi har fina modeller nu så det finns lite att välja på i alla fall.
Mina Banditer har gått från 15/45 drevning till 17/43. Nu är fyran och femman överväxlar. Gör 139 km/h på ettan mot 117 och trots drevningen - res med enbart gaspådrag.enda smolket är att sjätte växeln saknas.
Jo, jag har funderat på at ta upp den något kugg fram eller ner några kugg bak, kanske inte både och, men den stackars hojen är ju lite på undantag så vi får se.Mina Banditer har gått från 15/45 drevning till 17/43. Nu är fyran och femman överväxlar. Gör 139 km/h på ettan mot 117 och trots drevningen - res med enbart gaspådrag.
GSX1000 S-modellen hade 137 hästar på bakhjulet så GT bör väl ligga någonstans där.Hhmm.. Jag sorterade bort denna när jag såg nyheten, men den kanske inte är så tråkig ändå?
Vägde mellan gsxs1000f och z1000sx. Det blev en sx. Den kändes vassare och suzukin fanns det inga väskor till. Tror Suzuki behöver sticka ut lite mer om de ska knipa marknadsandelar. 180-200hk och vassare elektronik behövs, enligt mig.Internet verkar gilla den så tror på en välbehövlig försäljningssuccé för Suzuki. Fast egentligen finns ju som vanligt ingen större skillnad mot utgående modell om man bortser från utseendet (spelar nog större roll än vad många vill erkänna), samt en möjlighet att numera få fabriksmonterade väskor. Att det senare varit omöjligt, t om på den kåpförsedda F-versionen, är helt obegripligt.
Vägde mellan gsxs1000f och z1000sx. Det blev en sx. Den kändes vassare och suzukin fanns det inga väskor till. Tror Suzuki behöver sticka ut lite mer om de ska knipa marknadsandelar. 180-200hk och vassare elektronik behövs, enligt mig.
Japps! Så använder jag min R1200RS, och har samma problem som du, har plats för en hoj. Jag är också glad att segmentet är på väg tillbaka igen!Jag gillar att sport-tourers är på väg tillbaka. De är så klart inte lika bra på bana som en kompetent sporthoj, och inte lika bekväma att åka på långresa med som en Goldwing, men de är skapligt bra på båda sakerna. Och däremellan är de riktigt trevliga att lattja runt på favoritvägarna med.
Ett garage med flera hojar så man kan använda det som passar bra för dagen vore nice. Men jag har i alla fall inte möjlighet att husera mer än en hoj i det garage jag har tillgång till.
"Äventyrs"-hojar som GS eller multistrada lockar mig noll och intet. Säkert bra hojar men... Näääe!
Men Suzuki, Kawasaki, Ducati, BMW och nu Moto Guzzi har fina modeller nu så det finns lite att välja på i alla fall.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |