The return of TwinTräffen i Sthlm den 13:e Augusti

Ska vi hitta på nåt kul efter trippen? Och i så fall vad?


  • Antal röstningar
    0

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Nu jäklar smäller det igen, nu ska det bli...

:hördu The return of....TwinTräffen!

Samling på Shell Bålsta (Norra trafikplatsen vid E18, se karta) lördag 13 augusti från kl.10.30, avfärd vid kl.11.00. Passa på tanka fullt innan vi kör iväg!
(Om det regnar... reservdag söndag 14 augusti, samma tid och plats....)

Efter att ha samlat ihop oss kör vi via Örsundsbro till Uppsala, mat/fika-depåstopp vid Gyllene Måsen i Uppsala.
Efter det via Danmark ut i Roslagen, och ett bensin-depåstopp vid Statoil Gottröra. Därpå vidare söderut tills vi hittar en vägskylt som säger Vaxholm, där vi avslutar nere på posörplattan och tar en glass/fika, sedan fri hemfärd...

Kartor kommer att finnas på plats!!

Med tanke på hur många det va som kom sist så kommer vi att sikta på tre grupper Snigel, Sengångare och Sköldpaddas tempo :rolleyes:
Jag skulle vilja ha tag i några som kan ställa upp som kartläsare/Gruppledare, skicka ett PM till mig eller Benkar.

Ni som inte har läst tråden om Gruppkörning som Benkar har skrivit…LÄS den
Gruppkörning!

Handlar om cirka 25 mil från Bålsta till Vaxholm. Gissningsvis tillbaka i Tokholm framåt 17-18-tiden.

Sist pratades det om ev. utgång efter nästa träff…SÅ, Ska vi göra något trevligt efteråt? En, eller många, öl på stan, tex vid Medis, eller lite grillning, och öl, på en plats med prommenadavstånd in till stan? Eller bara åka hem och sova efteråt? Rösta i pollen...

Väl mötta!

//Mullerfixarna :yoparty

Twinsucker & Benkar
 

Bifogat

  • affisch.jpg
    affisch.jpg
    136.7 KB · Visningar: 313

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
:fyllisar Jaaaa.. jag ser ljuset i tunnellen :3freak :banana
Klart vi ska ut och plocka fasaner i bålstatrakterna sen ha grillfest med dito på 54'an :gnissla :yoparty
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
satan perkele... precis mitt i min kräftskiva...
men jag kanske kan haka på o köra en litenbit innan kräftor o nubbe tar över :banana:

/z
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
OBS! Osäker väderprognos för lördagen... Vad händer om det regnar? Kolla tråden lördag morgon runt 08.30

Årets sommarväder är som sagt instabilt, och SMHIs prognoser ändras stup i kvarten. Regnar det lördag morgon, eller 100% risk att det kommer börja regna,så blir det istället körning på reservdagen, dvs på söndag. Info om det blir så, här i tråden runt 08.30 lördag morgon!

MEN.. just nu är ju väderprognosen hyfsad, regnskurar tidig morgon, borde hinna torka upp norrut även om det är blött på vägarna här i Tokholm tidigt på f.m, sedan "bara" mulet, håller det sig så, så blir det runda på lördag!


Viktigt om rundan, inte tappa bort varandra...

Läs gärna igenom detta om att köra i grupp: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Verkar vara ont om ytterligare färdledare, så det blir ev. en ganska så stor grupp, därför viktigt....

Viktigast är att stanna till längst ut vid korsningen där vi byter färdriktning, (INTE 30 meter in från korsningen!! :7peta ) tills att nästkommande hoj ser dig, kör sedan in en bit, nästa väntar längst ut osv.

Se även att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, och att man/du kör i sitt eget tempo.

Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande på krokpartier och känner att hojen bakom "trycker på" och gissningsvis vill köra lite fortare än du, dvs bra att titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, ingen idé tokgasa ikapp, kör vidare i det tänkta tempot, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning.

Vi syns! /B
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
1. TwinSucker
2. benkar
3. vågen
4. duckie
5.
6.
7.
etc


och denna gång åker jag inte hela trippen på en dag, så nån kvällsaktivitet vore väl bamboocha!
 
Last edited:

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Ort
Grundämnet?
Hoj
SVulstig
Sovmorgon, start på hemmaplan! Beröm för planeringen. :tummenupp
Har styrt alla andra aktiviteter för 13:e så nu hänger jag med.

1. TwinSucker
2. benkar
3. vågen
4. duckie
5. Teddan
6. J-bananet :banana
7. Fnutten
8.

edit. Glömde listan, fy på mig!
 

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Ort
Grundämnet?
Hoj
SVulstig
benkar skrev:
:) Du vet väl att du som boende i närheten av startplatsen förväntas fixa frukost åt oss alla? :7peta :D

/B

Jag som knappt hämtat mig sedan lördagens grillfest med 25 pers. :)
Alla som lägger lakrits på min uppfart bjuder jag på kaffe och macka. :hihi :3freak
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Jag är nog på!

Man är väl knappast någon rossi men kan bli kul iaf. :banana

1. TwinSucker
2. benkar
3. vågen
4. duckie
5. Teddan
6. J-bananet
7. Fnutten
8. Prise
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Fan va ni e värdelösa på att planera!!! Då är det ju 24-timmars på Oschersleben ju, det får man bara inte missa. :fatta!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top