The return of TwinTräffen i Sthlm den 13:e Augusti

Ska vi hitta på nåt kul efter trippen? Och i så fall vad?


  • Antal röstningar
    0

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Så.... då var det ju nästan dags! Just nu skiner solen, och enligt väderprognoserna ser det ut bli hyfsat väder hela dagen, speciellt norr om Stockholm! :banana

Närmare 30 pers på listan :) (och troligen med chans att ytterligare dyker upp...) Skulle som skrivet vara kul om en gruppledare till kunde uppenbara sig så att vi kunde ha två grupper, men om inte, ska det väl gå vägen med en enda stor grupp också... :3freak

Viktigt om rundan, inte tappa bort varandra...

Läs gärna igenom detta om att köra i grupp: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Viktigast är att stanna till längst ut vid korsningen där vi byter färdriktning, (INTE 30 meter in från korsningen!! :7peta ) tills att nästkommande hoj ser dig, kör sedan in en bit, nästa väntar längst ut osv.

Se även att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, och att man/du kör i sitt eget tempo.

Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande på krokpartier och känner att hojen bakom "trycker på" och gissningsvis vill köra lite fortare än du, dvs bra att titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, ingen idé tokgasa ikapp, kör vidare i det tänkta tempot, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning. (Är det flera korsningar nära varandra så fortsätter gruppen, siste man vid korsning väntar in nästkommande, åker sedan vidare, nästa väntar, osv)

//Vi syns! /B
 
Last edited:

Kevlar

Socio#3414
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
DUCATI 748SP 1996
Så var man hemma igen efter en toppendag på hojen. Tack Benkar för det fina vägvalet :tummenupp

Hoppas alla hann hemma innan regnet kom och att ni som skall ut och svira på stan får en fortsatt trevlig kväll :fyllisar

Själv ska man plåga sig själv med att springa midnattsloppet :huvet men om jag inte avlider så ses vi på nästa vända

//KeVLar
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Tack för idag, det var trevligt, lugnt tempo men det lönade sig ju med att alla iaf kom till vaxholm :)

Nydushad med en öl i hand funderar man nu på kvällens görningar. Så gott folk, vad händer? :hej
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tackar för en fin tur, bestämde mig för att dra över Rindö/Gustavsberg hem, men det är nåt speciellt med den turen... Det börjar alltid regna på Rindö för mig... Sen hade Karon vid Oxdjupet eftermiddagsfika, så där fick man stå och vänta... Hällregn sista milen... Men fram tills dess var allt super!!! Tack igen!
/Hasse
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Wunderbar!!

Härlig dag!
Tack Benkeklenke för ett mycket bra urval av vägar och tack alla ni som deltog :tummenupp och riktigt skönt att alla kom till Vaxholm.

Tycker att det va en kanondag, mycket nya ansikten och det är ju alltid trevligt :)
Sitter just nu och tankar in filmen i datorn för lite bakfylle-redigering imorgon :hihi Jag hoppas att filmen ska va färdigredigerad imorgonkväll!
Enda tråkiga va att inte bara hojens batteri la av utan även kamerans :huvet men jag fick iaf ihop ca 45 minuter film så det ska nog bli nåt till slut!
Tyvärr hann jag inte få med alla på filmen men iaf hälften, tror jag.

@vågen, ska uscha lite sen kommer jag över till dig för vidare upptåg på stan :yoparty :fyllisar

//Eder TS
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Så.. hemma till sist.... Inget regn, nästan, på hela dagen, men himlen öppnade sig när jag kom ut från Söderledstunneln och ut på Johanneshovsbron. Finfint, tvättade bort alla flugor från kåpor och visir :D

Passade sedan på tvätta av hojen, och efter det gå hem i ösregn, känner mig som en dränkt katt just nu... :gnissla

Tack alla för idag! IOFS väldigt stor grupp, men det gick ju vägen verkar det som! Gamla bekanta, samt nya ansikten, alltid lika trevligt synas! (och höras..)

Trist väder, så vete tusan om jag orkar dra mig ut på stan, men, men, man vet ju aldrig...

Bilder mm, slänger upp dom i en egen tråd under "Filmer och Bilder", antingen ikväll, eller imorgon. Hinner någon annan före, bara fixa en tråd, så fyller jag på med lite bilder och några rader om dagens runda!

/B
 

Tokigast

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900A
Twinrus!

Hejsan,
Min första twintur kunde ha varit sämre :) !
Hoppas på flera liknande turer förstås då ska jag
försöka mullra lite mer tror jag.
Benkar spårade bra som vanligt :Bugar

Tänkte försöka uppnå något slags rus ikväll :fyllisar
Så var samlas man för detta :confused:

/Tokig(ast)
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Hujuj :3freak !

När jag stängde garageporten efter att ha pussat :kiss Bullen gonatt öppnade sig himlen & jämrans vad de regnade.

Tack alla trevliga och glada hojkollegor för en väldans bra dag. :banana

Ha en go kväll :fyllisar

MVH/Bullerobban :yoparty
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
benkar skrev:
Så.. hemma till sist.... Inget regn, nästan, på hela dagen, men himlen öppnade sig när jag kom ut från Söderledstunneln och ut på Johanneshovsbron. Finfint, tvättade bort alla flugor från kåpor och visir :D

Passade sedan på tvätta av hojen, och efter det gå hem i ösregn, känner mig som en dränkt katt just nu... :gnissla

Tack alla för idag! IOFS väldigt stor grupp, men det gick ju vägen verkar det som! Gamla bekanta, samt nya ansikten, alltid lika trevligt synas! (och höras..)

Trist väder, så vete tusan om jag orkar dra mig ut på stan, men, men, man vet ju aldrig...

Bilder mm, slänger upp dom i en egen tråd under "Filmer och Bilder", antingen ikväll, eller imorgon. Hinner någon annan före, bara fixa en tråd, så fyller jag på med lite bilder och några rader om dagens runda!

/B
Jotack det kom en riktig skur fick stanna på Statoil Bogårdsvägen för att krama ur skinnstället.
Ett tack till alla för en kanon dag :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top