The return of TwinTräffen i Sthlm den 13:e Augusti

Ska vi hitta på nåt kul efter trippen? Och i så fall vad?

• Antal röstningar
    0

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag måste också dra mig ur :-(
"familjeangelägenheter"..

Ni verkar få fint väder iaf, och ni får mullra så det hörs ända hem till mig!

1. TwinSucker
2. benkar
3. vågen
4. Teddan
5. J-bananet
6. Fnutten
7. Prise
8 . tlmartin (kör varken fort eller snabbt)
9. tl1000larsson (hoppar av p.g.a planerad bakfylla & långt hemifrån)
10. Icko (om jag fått kopplingskåpa o alla andra delar på plats) :rolleyes
11. 0x2142
12. Adrenalin
13. Bullerobban
14. delbert71
15. RPM
16. Zeal (ansluter i Uppsala från Mcd)
17. Roger_SWE
18. HansJ
19. Flyer
20. KeVLar
21. Plåtniklas
22. 'Jobbarpolare'
23. RapidoKlubbkompis -Janne
24. RapidoKlubbkompis -Christer
25. RapidoKlubbkompis
26. RapidoKlubbkompis
27. MR Z
28. Freebie

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Jag har äntligen fått mitt kort nu (ca:10.30 igår..:) )

Så jag har mullrat hit till jobbet idag, men jag törs inte åka mer er snabba pojkar så jag ska köra lite ris till återvvinningsstationen i Bro istället. Kör med hjärnan så alla kommer hem igen!! :)

Tar nog en "lång" tur hemåt gamla trakter på söndag istället!

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Hoj
SVulstig
Milla skrev:

Så jag har mullrat hit till jobbet idag, men jag törs inte åka mer er snabba pojkar så jag ska köra lite ris till återvvinningsstationen i Bro istället. Kör med hjärnan så alla kommer hem igen!! :)

Tar nog en "lång" tur hemåt gamla trakter på söndag istället!
Grattis till kortet!

Kom ner till samlingen i alla fall eftersom det ändå är på hemmaplan även för dig.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
SMHI... :4skrika nu ser prognosen för lördagen lite sämre ut... men hinner väl kanske ändra sig tills ikväll...

Ett hett tips till alla som tänkt köra, håll koll på tråden utifall reservplanen måste ulösas, dvs körning på söndag istället.

/B

1. TwinSucker
2. benkar
3. vågen
4. Teddan
5. J-bananet
6. Fnutten
7. Prise
11. 0x2142
12. Adrenalin
13. Bullerobban
14. delbert71
15. RPM
17. Roger_SWE
18. HansJ
19. Flyer
20. KeVLar
21. Plåtniklas
22. 'Jobbarpolare'
23. Rapido -Janne
24. Rapido -Christer
25. MR Z
26. Freebie

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Milla skrev:

Grattis :cpparty
Men va är du för typ...köra ris istället för att åka med oss...jösses vilken prioritering :3freak

Seså kvinna, hoppa upp i sadeln imorgon och följ med tur en trevlig tur...köra ris kan din rad4´s-gubbe göra själv :fatta!

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
TwinSucker skrev:
Grattis :cpparty
Men va är du för typ...köra ris istället för att åka med oss...jösses vilken prioritering :3freak

Seså kvinna, hoppa upp i sadeln imorgon och följ med tur en trevlig tur...köra ris kan din rad4´s-gubbe göra själv :fatta!

Tack tack, skönt som attans!! :)

Hehe, kan kan han väl, men han får inte för han har inget körkort just nu.... :rolleyes:
Har redan bokat släp och vi har inte så mycket annan tid att bli av med allt som är på tomten tyvärr...:(

Last edited:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Milla skrev:
vi har inte så mycket annan tid att bli av med allt som är på tomten tyvärr...:(

En gång i tiden så uppfann man elden. Den finns i fickformat, då kallas den antingen tändare eller tändstickor. För att effektivisera det hela lite kan man använda bensin m.m. Proffesionella kan t.om. använda svets. :tomten

man KAN lösa problemet på det viset :tungan

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OBS! Osäker väderprognos för lördagen... Vad händer om det regnar? Kolla tråden lördag morgon runt 08.30

Årets sommarväder är som sagt instabilt, och SMHIs prognoser ändras stup i kvarten. Regnar det lördag morgon, eller 100% risk att det kommer börja regna,så blir det istället körning på reservdagen, dvs på söndag. Info om det blir så, här i tråden runt 08.30 lördag morgon!

/B

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
benkar skrev:
Info om det blir så, här i tråden runt 08.30 lördag morgon!

Men, jag ska ju köra en soffa på söndag :7peta :va

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
benkar skrev:
Regnar det lördag morgon, eller 100% risk att det kommer börja regna,så blir det istället körning på reservdagen, dvs på söndag. Info om det blir så, här i tråden runt 08.30 lördag morgon!

/B
OM det blir reservdagen så får vi ta det lite lugnare med :fyllisar imorgon :(

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TwinSucker skrev:
OM det blir reservdagen så får vi ta det lite lugnare med :fyllisar imorgon :(

Ja, är ju nackdelen med söndagen, är ju fint med några "after-runda-öl" om det är en lördag. Men söndagen var väl uppsatt som reserv redan från början. Alternativt skulle man ju kunna ta det nästa lördag om det regnar nu på lördag... :rolleyes:

/B

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
benkar skrev:
OBS! Osäker väderprognos för lördagen... Vad händer om det regnar? Kolla tråden lördag morgon runt 08.30
/B

Då får jag lite bråttom om jag skall hinna - börjar inrikta mig på att ställa in morgondagens tur... :rolleyes:

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Jag hänger oxå med!

/P

1. TwinSucker
2. benkar
3. vågen
4. Teddan
5. J-bananet
6. Fnutten
7. Prise
11. 0x2142
12. Adrenalin
13. Bullerobban
14. delbert71
15. RPM
17. Roger_SWE
18. HansJ
19. Flyer
20. KeVLar
21. Plåtniklas
22. 'Jobbarpolare'
23. Rapido -Janne
24. Rapido -Christer
25. MR Z
26. Freebie[/QUOTE]
27. perhu

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Årets sommarväder är som sagt instabilt, och SMHIs prognoser ändras stup i kvarten. Regnar det lördag morgon, eller 100% risk att det kommer börja regna,så blir det istället körning på reservdagen, dvs på söndag. Info om det blir så, här i tråden runt 08.30 lördag morgon!

MEN.. just nu är ju väderprognosen hyfsad, regnskurar tidig morgon, borde hinna torka upp norrut även om det är blött på vägarna här i Tokholm tidigt på f.m, sedan "bara" mulet, håller det sig så, så blir det runda på lördag!

Viktigt om rundan, inte tappa bort varandra...

Läs gärna igenom detta om att köra i grupp: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Verkar vara ont om ytterligare färdledare, så det blir ev. en ganska så stor grupp, därför viktigt....

Viktigast är att stanna till längst ut vid korsningen där vi byter färdriktning, (INTE 30 meter in från korsningen!! :7peta ) tills att nästkommande hoj ser dig, kör sedan in en bit, nästa väntar längst ut osv.

Se även att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, och att man/du kör i sitt eget tempo.

Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande på krokpartier och känner att hojen bakom "trycker på" och gissningsvis vill köra lite fortare än du, dvs bra att titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, ingen idé tokgasa ikapp, kör vidare i det tänkta tempot, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning.

Vi syns! /B

Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
benkar skrev:

MEN.. just nu är ju väderprognosen hyfsad, regnskurar tidig morgon, borde hinna torka upp norrut även om det är blött på vägarna här i Tokholm tidigt på f.m, sedan "bara" mulet, håller det sig så, så blir det runda på lördag!

Viktigt om rundan, inte tappa bort varandra...

Läs gärna igenom detta om att köra i grupp: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Verkar vara ont om ytterligare färdledare, så det blir ev. en ganska så stor grupp, därför viktigt....

Viktigast är att stanna till längst ut vid korsningen där vi byter färdriktning, (INTE 30 meter in från korsningen!!!!!!) tills att nästkommande hoj ser dig, kör sedan in en bit, nästa väntar längst ut osv.

Se även att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, och att man/du kör i sitt eget tempo.

Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande på krokpartier och känner att hojen bakom "trycker på" och gissningsvis villk öra lite fortare än du, dvs bra att titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, ingen idé tokgasa ikapp, kör vidare i det tänkta tempot, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning.

Vi syns! /B
:tummenupp

bridgeman

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
husaberg fe 400, KTM 250...
Jag ska oxå med :banana

1. TwinSucker
2. benkar
3. vågen
4. Teddan
5. J-bananet
6. Fnutten
7. Prise
11. 0x2142
12. Adrenalin
13. Bullerobban
14. delbert71
15. RPM
17. Roger_SWE
18. HansJ
19. Flyer
20. KeVLar
21. Plåtniklas