benkar
Krokvägar svänger mer..
Så.... då var det ju nästan dags! Just nu skiner solen, och enligt väderprognoserna ser det ut bli hyfsat väder hela dagen, speciellt norr om Stockholm!
Närmare 30 pers på listan (och troligen med chans att ytterligare dyker upp...) Skulle som skrivet vara kul om en gruppledare till kunde uppenbara sig så att vi kunde ha två grupper, men om inte, ska det väl gå vägen med en enda stor grupp också...
Viktigt om rundan, inte tappa bort varandra...
Läs gärna igenom detta om att köra i grupp: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888
Viktigast är att stanna till längst ut vid korsningen där vi byter färdriktning, (INTE 30 meter in från korsningen!! ) tills att nästkommande hoj ser dig, kör sedan in en bit, nästa väntar längst ut osv.
Se även att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, och att man/du kör i sitt eget tempo.
Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande på krokpartier och känner att hojen bakom "trycker på" och gissningsvis vill köra lite fortare än du, dvs bra att titta i backspegeln.
Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, ingen idé tokgasa ikapp, kör vidare i det tänkta tempot, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning. (Är det flera korsningar nära varandra så fortsätter gruppen, siste man vid korsning väntar in nästkommande, åker sedan vidare, nästa väntar, osv)
//Vi syns! /B
Närmare 30 pers på listan (och troligen med chans att ytterligare dyker upp...) Skulle som skrivet vara kul om en gruppledare till kunde uppenbara sig så att vi kunde ha två grupper, men om inte, ska det väl gå vägen med en enda stor grupp också...
Viktigt om rundan, inte tappa bort varandra...
Läs gärna igenom detta om att köra i grupp: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888
Viktigast är att stanna till längst ut vid korsningen där vi byter färdriktning, (INTE 30 meter in från korsningen!! ) tills att nästkommande hoj ser dig, kör sedan in en bit, nästa väntar längst ut osv.
Se även att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, och att man/du kör i sitt eget tempo.
Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande på krokpartier och känner att hojen bakom "trycker på" och gissningsvis vill köra lite fortare än du, dvs bra att titta i backspegeln.
Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, ingen idé tokgasa ikapp, kör vidare i det tänkta tempot, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning. (Är det flera korsningar nära varandra så fortsätter gruppen, siste man vid korsning väntar in nästkommande, åker sedan vidare, nästa väntar, osv)
//Vi syns! /B
Last edited: