Återkopplar till en del tidigare inlägg på tråden angående försäkringen. Fick min helförsäkrad för 4200:-/ helår på LF. Kan man inte gärna klaga på...![]()
Återkopplar till en del tidigare inlägg på tråden angående försäkringen. Fick min helförsäkrad för 4200:-/ helår på LF. Kan man inte gärna klaga på...![]()
Vem är bra på att ställa in fjädringen?![]()
Jag upplever min lite väl stötig bak.![]()
Rakt fram spelar det mindre roll (man har väl åkt "lite" för mycket kross) men med lagom nedlägg i kurvorna driftar bakänden ut lite väl okontrolerat om det är ojämt.
Nån som åker med annan än orginal inställning bak?![]()
min matchvikt är ca 83kg![]()
Mkt. bra länk / läsning tack
å du prater om i år??? alltså 2008????
Seriously; Här är lite parametrar: +40, hus i villaområde, låst o larmat garage, hojen får inte framföras av ngn under 25, m.m
Vad betalar ni andra T-ace åkare?
Menar du att Öhlins ställt in hans hoj med "orginal" grejor eller är den utrustad med Öhlinare?Har en polare som fått sin T-ace inställd av Öhlins, han ska försöka få fram parametrarna. Återkommer med info
Trygg Hansa
30+ bast
Bor på den norrländska stäppen
Haft prickfritt körkort för MC sedan Hedenhös satt på kungatronen.
Full bonus.
5700kr hel/helår med 3000kr i självrisk på vagnskadan. Möjlighet att ställa av cykeln på vintern.
(Försäkringspremien var den dubbla när hojen var ny år 2000 ... lite mysko med tanke på att det inte är reparationskostnaden på hojarna som är dyrt för försäkringsbolagen, utan reparationskostanden för förarna ...)
2152kr halv/helår Salusansvar
Var dock tvungen att gå med i MHF och flytta hemförsäkringen dit oxå.
Satt föresten och surfade lite ebay och hittade.
Fiiina grejer![]()
Nån mer som blir sugen på en?
Gruppköp nån![]()
När det blir dag o förnya försäkringen nästa gång kommer du märka att dom tagit bort möjligeten att garageförsäkra under vintern![]()
Tjenare att Dunderäss ägare!
Nån som vet proceduren med att byta framdrev? Jag har ingen mek-bok att tillgå tyvärr! Det som verkar krångligt är att kopplingen går in där, nån som kan beskriva det hela mer i detalj?
Det är alltså hela drivlinan som ska bytas men bakdrevet verkar inte vara nå problem.
Kopplingen är absolut inget problem. Du lossar bara på tre bultar.
Du hittar MEK-handboken här.
Man ska aldrig hålla på och byta bara ett drev i taget. Man byter ALLTID dreven och kedjan tillsammans!!! Det s.k. drivpaketet.
Dessa delar slits tillsammans och passar därför bara ihop med varandra. Byter du bara en av dessa tre delar så kommer alla delar att slitas mycket fortare. De passar helt enkelt inte ihop längre. Vill man dreva om cykeln kostar det alltså i praktiken omkring 2.500 kr.
Jo jag såg dem 3 bultarna, frågan är hur det ser ut under och hur man får tillbaka det sen! Ska man tömma den på olja först?
Jo tanken är att jag byter hela drivpaketet på en gång, kedja 700:- på biltema och drev för 700 ger ett materialpris på totalt 1400 spänn! Hade jag hittat nån som gjorde jobbet för resterande 1100:- hade jag tagit det direkt!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |