hur mycke ska du ha för den?
Jag skickade precis ett PM till dig ...
hur mycke ska du ha för den?
http://www.youtube.com/watch?v=BC5Hu-irMiA
En nostalgisk gammal film....
Denna film bevisar ju också att Thunderacen redan i sin barndom var enögd/hade halvljus i enbart en lykta.
Men då frågade dom i stället varför jag bara hade en inkopplad. Man lär sej nått nytt varje dag
Det man får tänka på om man ska koppla in båda är att justera ner h7 lampan i höjdled för den är inställd för helljus. .
Jag gissar att det snarare handlar om att besiktningsmannen inte visste om att det bara är halvljusrefletorer på ena sidan.
Jag föredrar absolut att ha ett fungernde helljus istället för dubbla halvljus. Om du saknar helljus och kör 70 km/h eller högre så har du har inte en chans att hinna se och reagera på om ett rådjur står mitt i vägen.
Att bara ha tillgång till dubbla halvljus kan vara bra (snyggt....? )om man bara kör där det är gatubelysning, men annars så är det ju i detta sammanhang helt förkastligt.
När jag köpte Bettan (ny 00´) så var helljuset inställd på fågelskådning. Det stod så högt att det var i princip helt värdelöst.
Nä som jag skrivit tidigare så är det nog Xenonkonvertering som gäller om man verkligen vill ha en bra ljusbild. Men jag undrar ju som sagt om det är lagligt med dylik konvertering på motorcyklar???
Ha re!
Reflektorn är det inget problem med den ger en korrekt ljusbild,kollat två gånger nu på bilprovningen. Sen blir du ju inte av med helljuset för att du kopplar om till dubbla lysen,då har man kopplat felH4an ger ju fortfarande helljus.
![]()
Får inte ihop detta! H4 lyser starkare men det är väl fortfarande reflektorerna som riktar ljuset?! Lr är jag ute o cyklar?
Får H4 lampan bara mindre ström så den inte får all kraft den behöver för att bli till hellyse?![]()
Får inte ihop detta! H4 lyser starkare men det är väl fortfarande reflektorerna som riktar ljuset?! Lr är jag ute o cyklar?
Får H4 lampan bara mindre ström så den inte får all kraft den behöver för att bli till hellyse?![]()
Skakar liv i den här tråden igen...
Någon som har sett om det finns ett mörkt lyktglas / skydd till Thunderace? Hade ett sånt på min Blackbird och fan så snygg den blev... Se bild i mitt "garage". Visst, det påverkar lyset men här uppe i norr går ju solen knappt ner på kvällarna.![]()
Toppen, tack!
Skakar liv i den här tråden igen...
Någon som har sett om det finns ett mörkt lyktglas / skydd till Thunderace? Hade ett sånt på min Blackbird och fan så snygg den blev... Se bild i mitt "garage". Visst, det påverkar lyset men här uppe i norr går ju solen knappt ner på kvällarna.![]()
Ursäkta följande kommentar men....... ok, visst kan jag förstå att ett skydd för strålkastaren är bra mot stenskott o.dy. men varje gång jag ser en hoj med mörkt strålkastarskydd tänker jag följande:
Väx upp.......
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand