Jag har plockat ihop det mesta av hojen nu. Blir riktigt bra tycker jag. Valde att lackera om framskärmen svart, har även lackat och putsat upp plasten runt mätarhusen sidenmatt-svart.
Här saknas bukkåpan, annars är det så gott som klart.
..och nyckelbenet?
Jag gör ett försök här inne med![]()
Ingen Dunderess ägare som har en cuts till salu?
Jag har, men inte med någon originalkulör.
Hej. Jag har funderingar att köpa en Thunderace vad ska jag tänka på?
Objektet är en 97a har varit med om en highsider men sedan fått nya kåpor och omlackad. den har gått under 1000 mil dock.
Något som man ska titta på extra noga? Förutom Lager, drivpaket, packningar,motor rassel och Däck.
Sammanställningen ska ju dock inte ta upp problem som vi själva orsakat, t.ex. om vi tvingats byta framgaffel efter att vi krockat med en gråsugga... (Ville vara lite snäll med Tegheim...)
Jahaja, sista resan för säsongen 2009 med nytaget körkort och min T-ace slängde ut mig i rullgruset, ner i diket, och fixade en dykning över styret åt mig.
Bröt min högra handled och var sjukskriven i 3 månader. Fortfarande inte bra.
Idag började jag med arbetet att inspektera skadorna. Ser mest ut som att det är ett plastset jag behöver...
Någon som har bra erfarenhet av dessa som säljs på ebay från Hongkong? Eller tips och ideér på var man kan hitta grejer till min kära T-Ace, som jag tänkt tämja och rida igen då vårens strålar börjar värma. Upp i sadeln, hoppla cowboy!![]()
Nu börjar det dra ihop sig ... Vår!
Tänkte höra vad ni har för tips på däck till esset.
Däcken som satt på då jag köpte den förra sommaren är:
Fram: Firestone Battlax
Bak: Michelin Pilot Road 190/50 17
Tror inte att det är den bästa kombinationen. Dessutom så ska det ju vara 180/55 bak. Varför sätter man på 190-däck?
Har fått för mig att Michelin Road2 alt Power 2CT skulle passa.
Åker huvudsakligen "aktivt" runt hemmet. Alltså ingen långtouring.Någon/några gång/er kanske.
Å regn försöker jag undvika så mycket som möjligt.
Har varit på SMC:s Broms- och Kurvkurs på gokartbana några gånger, och vill att däcken ska göra bra jobb även där. Det blir nog en hel del sådan åkning kommande sommar. (skitkul körning)
Är dessutom sugen på att testa storbana.
Så vad säger ni. Tips och egna erfarenheter?
Magkänslan säger att man inte ska öka däcksbredden. Dels kan fälgen vara för smal så att du får en onaturlig profil på däcket och med bredare däck borde cykeln bli sävligare att svänga med.
Pilot Power 2CT ska visst vara vansinnigt bra för aktiv gatkörning, men kan bli förrädiska vid bankörning när man närar sig gränsen för vad däcket klarar p.g.a. att den mjuka skuldran blir överhettad och förvandlas till snor.
Själv kör jag på Dunlop Qualifier RR vilka är underbara på bana, men jag har hört att de är lite hala i regn, fast då åker jag inte... Supergrepp i torrt! 2200:- för ett set på Däckonline.
Vad gäller däck så finns lika många läror som profeter.
Överhettade snordäck låter ju inte tryggt. Undrar hur stor den risken är. Krävs kanske både hottare maskin och en mer avancerad förare, för att däcken ska överhettas.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |