Hej alla
Ny på forumet. Har inte kört hoj på flera år, men dammade av min gamla thunderace häromdagen. Gjorde iordning den för besiktning. Skulle bla serva framgaffeln när jag upptäckte att ena gaffelbenet är i så dåligt skick att jag får byta ytterröret (en microspricka som kanske går att tigsvetsa worst case). Hade varit enklast (kanske) om det finns något begagnat att få tag på.
Är det någon här som har tips på var man kan hitta delar till den gamla klenoden?
Tog kortet i början av maj och är sen drygt en månad tillbaka ägare av en Thunderace från 01 som precis slog över till 1500 mil.
Måste säga att jag är så sjukt nöjd med den!
Trevlig motorkaraktär, bekväm och överraskande billig i försäkring
Känns lite som modellen nästan är bortglömd.
Hej på dig!
Bra val av hoj, har själv haft två och trivdes också väldigt bra med dem. Tror -01 är sista årsmodellen som togs in till Sverige, så de börjar bli lite till åren och kanske lite "bortglömda" nu. Nästan lite förvånad att du lyckats hitta ett exemplar som bara gått 1500 mil, stort grattis till dig. Som sagt en trevlig motorkaraktär med tillräcklig effekt i ett bra chassi med fullt justerbara fjädringskomponenter.
Ok låter rimligt.Jag fick pris på 2495:- i Vänersborg.
1995 på lös gaffel. För två veckor sedan.
Inte provat just den själv, men kört på allt från biltema till motul utan problem så länge det är JASO klassat.Hej! Jag undrar vad ni kör ned för motorolja i era Thunderace 1000r för jag byttte i min häromdagen till Motorex Formula 10w40 och efter ca 20 mil började hojen att slira på kopplingen i fart eller det kanske är så att lamellerna är slut, hojen har snart gått 4000mil.
Sätta i något hårdare fjädrar?Hej! Jag undrar vad ni kör ned för motorolja i era Thunderace 1000r för jag byttte i min häromdagen till Motorex Formula 10w40 och efter ca 20 mil började hojen att slira på kopplingen i fart eller det kanske är så att lamellerna är slut, hojen har snart gått 4000mil.
Ja det gör det R1 motorn är en helt annan gällande motorfästen och konstruktion.Men allt går ju att göra.Vet nån om det är mkt jobb å sätta dit r1motor r
00 på thunderace
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |