Thundercat-klubben!

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Verkar ju finnas en del thundercats trots allt. Söker lite delar till min o det verkar hopplöst att finna. söker i första hand en toppkåpa men även lite annat smått o gott. någon som har delar liggandes eller kan tipsa om var de finns så vore jag tacksam.
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Verkar ju finnas en del thundercats trots allt. Söker lite delar till min o det verkar hopplöst att finna. söker i första hand en toppkåpa men även lite annat smått o gott. någon som har delar liggandes eller kan tipsa om var de finns så vore jag tacksam.

Jag har fått tips att söka thundercat delar i USA för den är poppis där tydligen
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Jag har fått tips att söka thundercat delar i USA för den är poppis där tydligen

Okej då får man kanske kika lite där. Hoppades slippa det bara dels för att det tilkommer både tull o moms? samt att det är lite otympligt att skicka plast som ju helst ska vara helt ända hem. Någon som har tips på sidor i Usa eller man ska kanske bara googla?
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
God afton alla åskkatts-ägare.

Är ute efter en thundercat, har kommit fram att det är nog en cykel som passar mig. Om man nu hittar ett intressant objekt. Vad ska man kolla efter? Något speciellt som brukar krångla för modellen, någon årsmodell man bör se upp med? Övriga saker?

Tacksam för all hjälp som kan fås! :)
 

Volez

Lite nytt med två hjul
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Sådär ser min thundercat ut efter att killen som hade den innan körde in i en fårhage?!

Lite ombyggd, blinkers, framlampa, kn filter...öppna, slip-on, halmeter, höjd...osv.Dags för besiktning i morgon, undra om man får tvåa på turboblinkers.

Nån som vet om man kan ta bort egr skiten mellan grenrör och motor utan att få massa problem?

P1020785.jpg
 

Chris_85

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Boxholm
Hoj
Thundercat -96
Jahopp ännu en medlem i klubben, tog i hand igår och ska hämta min katt från 96 på tisdag =) första hojen :yoparty

Nu är de lite rekond som gäller, stått still i 2 säsonger men men kul å meka lite.
 

Volez

Lite nytt med två hjul
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Medlem o medlem..tänkte bara visa hur snygg hoj man kan ha :p
Om det nu va mig du syftade på.
 

Volez

Lite nytt med två hjul
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Man kanske skulle bli medlem ändå...kostar de nåt? Vem håller i det?
 

Chris_85

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Boxholm
Hoj
Thundercat -96
Man kanske skulle bli medlem ändå...kostar de nåt? Vem håller i det?

woho nu lugnar vi ner oss med ironin här.

Tillbaks till tråden.

har sett på lite delar man kan köpa att det varit skillnad från 96 tcat och 97- men ja ser fasen ingen skillnad på de bilder ja sett :confused:

någon som vet?
 
Last edited:

rob.stav

Stolt ägare av en kisse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Norrahammar
Hoj
thundercat
Stolt ägare av en svart kisse! Har just kommit hem ifrån premiärturen! Det här blir en bra sommar :)
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
vill ha en kisse !!

hallå ingen som vill sälja sin kisse i närheten av Uppsala....förstår att ingen vill skiljas men.....letar efter en kisse i prisklassen 30-35.000 helst svarta färgsättningen.....


ja vill ju åsså ha..........:yoparty
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
hallå ingen som vill sälja sin kisse i närheten av Uppsala....förstår att ingen vill skiljas men.....letar efter en kisse i prisklassen 30-35.000 helst svarta färgsättningen.....


ja vill ju åsså ha..........:yoparty

Kan få köpa min.. fast den är inte svart.
 

halls

Medlem
Gick med
26 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster
Förgasare

Hej! Fick erbjudande att köpa en förgasarbrygga till en thundercat 600 -98. Min fråga är hur mycket man kan maxa dem, funderar på att sätta dem på en bil och i förrsta skedet inte överladda utan köra med dem som de är. Så vet någon max efekten de klarar samt vilken diameter det har (han hade dem i garaget så är det igen som vet lär jag väl få reda på det inom någon dag.

Mvh
Markus
 

De toro10

gilllar när solen skiner
Gick med
13 Jun 2007
Ort
Frösön
Hoj
YZF 600R - 00
hallå...

Mina åsikter om catten är den är "grym" perfekt för 2 personer och det finns lagom mycket krut i den. Jag hämtade den i sthlm och körde hem den till Ö-sund i ett svep, jag gillar sittställningen och att det går att dra på när man har legat bakom en bilkö...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top