Thundercat-klubben!

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
ciparn skrev:
2288178 jag har en svart grå utan dekaler svart framruta och blå kåpskruv ej på bild men.(se sida 12)

men jag var inte där då iof...men men titta på den ändå :)

till ismannen titta på den du med, där har du mini blinkers bak på catten.

har en extra framlykta till thundercat om det finns någon som är sugen?

Såg riktigt bra ut det där :tummenupp.
Blir nått liknande sedan.

DJ Berndt

-saviour of the universe-
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
Thunder skrev:
2255389 En liten fråga bara:

Vad tänkte du när du tog beslutet att köra upp för backen? :confused:

Alltså, kissen är ju bra båge på det mesta, men off-road tror jag att det finns klart bättre allternativ. Men jag gillar inställnngen :tummenupp . Skam den som ger sig :yoparty

haha, jag tänkte mest; attans, nu har de andra kört upp.. då måste ju jag också :rolleyes:
de har mer klassisk modell på sina cyklar, men man kan ju inte visa sin svaghet efter att ha dragit om dem hiskeligt, x antal ggr på motorvägen, då kan de ju få något att sätta emot :D

jag är förresten sugen på att fixa lite vid hojen.. tänkte något i stil med att köpa racingkåpor. tycker att det ser riktigt grymt ut.. sedan lacka dem i någon form av pärlemolack, typ sådan som skimrar mellan lila och blå beroende på vilken vinkel man ser den i. såga ut hål för framlampan, och fixa resten med dioder.

någon som vet var man kan få tag på racingkåpor till katten??

och så behöver jag lysdioder.. ganska många lär gå åt.. och de måste vara billiga, och med hyfsad spridningsvinkel. elfa går bort eftersom de är för dyra enligt mitt tycke :)

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
DJ Berndt skrev:
2288722 haha, jag tänkte mest; attans, nu har de andra kört upp.. då måste ju jag också :rolleyes:
de har mer klassisk modell på sina cyklar, men man kan ju inte visa sin svaghet efter att ha dragit om dem hiskeligt, x antal ggr på motorvägen, då kan de ju få något att sätta emot :D

jag är förresten sugen på att fixa lite vid hojen.. tänkte något i stil med att köpa racingkåpor. tycker att det ser riktigt grymt ut.. sedan lacka dem i någon form av pärlemolack, typ sådan som skimrar mellan lila och blå beroende på vilken vinkel man ser den i. såga ut hål för framlampan, och fixa resten med dioder.

och så behöver jag lysdioder.. ganska många lär gå åt.. och de måste vara billiga, och med hyfsad spridningsvinkel. elfa går bort eftersom de är för dyra enligt mitt tycke :)

Kolla med killen på s-racing han har mykt roliga saker till sporthojjar. :banana

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
DJ Berndt skrev:

Jag vet att en kille här på Sporthoj som har ett par kåpor liggande i garaget som han vill bli av med. Han har ju köpt en R6. Ankan heter han som nick. Jag var och köpte lite andra delar av honom när jag skulle fixa till katten för lite bankörning.

Kom du upp för backen utan hjälp från andra?

DJ Berndt

Gick med
25 Apr 2005
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
Thunder skrev:
2289571 Jag vet att en kille här på Sporthoj som har ett par kåpor liggande i garaget som han vill bli av med. Han har ju köpt en R6. Ankan heter han som nick. Jag var och köpte lite andra delar av honom när jag skulle fixa till katten för lite bankörning.

Kom du upp för backen utan hjälp från andra?

tack för tipset! :tummenupp

jag kom upp själv, dock sist. det var krånkligare att komma ned.. katten har ju en vändradie som en lastbil :tungan

gjorde ett inlägg i en annan tråd, men den verkar inte vara så fartfylld.. kanske någon här som kan hjälpa till med att tycka? :) http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2288827&postcount=6
den andra bilden är uppklickningsbar.

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
DJ Berndt skrev:
2293195 tack för tipset! :tummenupp

jag kom upp själv, dock sist. det var krånkligare att komma ned.. katten har ju en vändradie som en lastbil :tungan

gjorde ett inlägg i en annan tråd, men den verkar inte vara så fartfylld.. kanske någon här som kan hjälpa till med att tycka? :) http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2288827&postcount=6
den andra bilden är uppklickningsbar.

Jag hängde inte riktig med, men är det så att du sabbat din framskärm med låset?
Min färgåsikt är att den svarta är snyggast.
Jag råkade sabba min förra året och lagade den själv sedan lackade en polare den med metalliclack som det skall vara och lite motivlack. Blev rätt bra. http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=125342

Såg annons på din, skall du sälja för att byta upp dig.

Last edited:

DJ Berndt

Gick med
25 Apr 2005
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
Thunder skrev:
2294533 Jag hängde inte riktig med, men är det så att du sabbat din framskärm med låset?
Min färgåsikt är att den svarta är snyggast.
Jag råkade sabba min förra året och lagade den själv sedan lackade en polare den med metalliclack som det skall vara och lite motivlack. Blev rätt bra. http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=125342

Såg annons på din, skall du sälja för att byta upp dig.

ja det stämmer.. det blev en spricka i skärmen när jag försökte backa ut den med skivbromslåset i :brinnerup. lutar åt att jag köper en helt ny skärm, i svart.

jo, jag har sett din hoj innan, den är riktigt läcker! :tummenupp

har egentligen inget behov av att sälja, trivs riktigt bra med den. men ifall nån känner att de vill köpa den, så kan de göra det. och så skaffar jag mig någon annan cykel istället. någonting kring 900 kubik förmodligen, ifall det inte blir några fantasipremier hos försäkringsbolagen förstås. alltid kul att testa på något annat. :)

DJ Berndt

Gick med
25 Apr 2005
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
är tyvärr tvungen att gå ur klubben, nu är kisen såld.. :gråta

SuckiSucki

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Sv 650
Thunder skrev:
2294533 .
Jag råkade sabba min förra året och lagade den själv sedan lackade en polare den med metalliclack som det skall vara och lite motivlack.

Tja!Hoppas det är lugnt att jag lånar tråden..Råkade ju rulla tjejens cat med låset på och det blev ju såklart några småsprickor på framskärmen...
Hur gjorde du när du lagade din eller är det någon som vet var man kan skaffa en ny?

Tack på förhand

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
SuckiSucki skrev:
2336341 Tja!Hoppas det är lugnt att jag lånar tråden..Råkade ju rulla tjejens cat med låset på och det blev ju såklart några småsprickor på framskärmen...
Hur gjorde du när du lagade din eller är det någon som vet var man kan skaffa en ny?

Tack på förhand

Jag hade lite flyt, jag limmad ihop de delarna som hade "ramlat av", rätade sprickorna genom att lägga lite lim och sedan böja dom i rätt läge tills limmet stelnade. Sedan slipa ner limresterna och även förbereda hela skärmen för lackning. Därefter var det en polare som lackade hela skärmen, en konst jag inte besitter:( . Svårare än så var det inte.

Lycka till!:tummenupp

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Bytte bakdäcket på Katten och när allt nästan var på plats efter mycket slit klirrade det till på garagegolvet och den här biten låg där. :näsblod

Allt fungerar okej, däck och drev spårar och det går hur bra som helst att köra. Är det någon som vet vilken funktion den har? :va
Klarar jag mig utan den fram tills nästa däcksbyte? :gnissla

http://i1.tinypic.com/23mx4jq.jpg
http://i6.tinypic.com/23mx507.jpg

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
det där är körriktningsvisaren, utan den vet inte hojen vad som är fram och bak, plöstligt kommer hojen ibland o börja dra bakåt, speciellt på 1 och 2:ans växel från stillastånde, pilen på bilden visar alltså kedjan vilket håll den ska rulla åt...det där är livsfarligt att åka utan! Jag backade nästan 100 meter innan jag fick hejd på den när jag körde utan, man spara nästan 20 gram, men det är inte värt det...se bara min avatar...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Swedecat skrev:
2352447 Bytte bakdäcket på Katten och när allt nästan var på plats efter mycket slit klirrade det till på garagegolvet och den här biten låg där. :näsblod

Allt fungerar okej, däck och drev spårar och det går hur bra som helst att köra. Är det någon som vet vilken funktion den har? :va
Klarar jag mig utan den fram tills nästa däcksbyte? :gnissla

http://i1.tinypic.com/23mx4jq.jpg
http://i6.tinypic.com/23mx507.jpg

Det är en plåt som bor i bromsoket.

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Mattias skrev:
2352555 Det är en plåt som bor i bromsoket.

Ok, det låter lite rimligt. Vad har den för funktion? :va
Farligt att köra utan den fram till vintern, då bromsarna ändå ska få sig en ordentlig översyn.

Vore inte så kul om cykeln inte vet åt vilket håll den ska åka. :näsblod

Förresten behöver jag nog spara de tjugo grammen nu när orginalavgassystemet tillfälligt sitter på. Låter som en EU-moppe, väger mer och går sämre. :4skrika

Micke Das

Rödljuskung i lågskor
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Tidigare: Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nu: Baby Trold, Trille Noa -06.
Måste tyvärr meddela att jag har sålt katten och investerat i en Baby Trold, Trille Noa -06 istället. Var sak har sin tid!

Bifogat

• Trix.jpg
    Trix.jpg
    66.9 KB · Visningar: 154

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
w00t skrev:
2368871 Tjena grabbar, ska peta i strypbrickorna!

Hur ska dom sitta som? :va

Skrev i mekforumet men där verkar ingen veta..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=131088

man ska ta av tanken å låssa luftburken och på förgasarna peta in brikorna under fögasarna i plast hålen som sitter under förgasarna...:tummenupp

hehe många fina uttryck irad där du.:va

OBS Riktigt jävla pilligt att ta bort förgasarna. men men lycka till :)

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
R6 99a
ciparn skrev:
2375326 man ska ta av tanken å låssa luftburken och på förgasarna peta in brikorna under fögasarna i plast hålen som sitter under förgasarna...:tummenupp

hehe många fina uttryck irad där du.:va

OBS Riktigt jävla pilligt att ta bort förgasarna. men men lycka till :)

Jo men alltså, hur ska själva brickorna vara vända? dom har ju ett hål i sig, ska hålet vara framåt eller bakåt? tipset jag fått nu är bakåt.

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
w00t skrev:
2399318 Jo men alltså, hur ska själva brickorna vara vända? dom har ju ett hål i sig, ska hålet vara framåt eller bakåt? tipset jag fått nu är bakåt.

' styret
hålen ska vara neråt mot sadeln (.)(.)(.)(.) typ prickarna är hålen.
sadeln
Fin bild eller?:tungan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras