dsundelin skrev:
2217614 Skrev ett inlägg här för nån dag sedan med tips inför kollen på en thundercat men inget svar.
Jaja, har nu börjat tveka och funderar på att istället köpa mig en R6a igen. Finns det någon anledning till att jag inte skulle välja R6a framför Thundercat? De jag kanske kan se är att vi tänkt åka på en hyffsad långtur till sommaren och då kanske thundercaten bjuder på mera komfort på landsvägen?
Jag kan försöka kolla serviceintervallen när jag kommer hem, sitter på jobbet några timmar till... (Skicka gärna PM så jag kommer ihåg det...
)
Men jag tror att det är ventiler vid 4.000 mil, är dock inte säker.
Sen vet jag inte om intervallen är ändrade för denna också? Det ska ju vara service var 600:e mil, men R1-nissarna snackar ju om att Yamaha ändrat intervall till var 1000:e mil.
Ska skicka in min på 3000-milaservice nu ändå, så jag kan ju höra med dem. Om man får nån tid...
Annars e det väl inga specifika modellproblem, vad jag vet. Har du läst igenom trådarna som finns här?
Jag gjorde det för några veckor sedan när jag köpte min och kom fram till samma som jag gjorde första gången jag köpte min Cat - klockren!
Såg nåt om att man ska kolla så inte 2:an hoppar ur vid gaspådrag. Kommer inte på nåt annat.
Skön hoj att åka på, 2 funkar fint också. R6:an har väl lite annan motorkaraktär, kan jag tänka mig. Tycker dock att min Cat räcker till lagom, utan att utmana ödet, som min Ninja gjorde...
Billig försäkring är väl ett stort plus i dagens läge?
Ang. prisbilden som nån annan frågade om, så ligger det nog som sagt mellan 35-45.000. Jag gav 40.000 för min för några veckor sedan. -97:a, 2.750 mil, välservad, gott skick, 2 uppsättningar fräscha däck. Kändes absolut inte som ett överpris, ej heller fuffens-billigt...