toxicated skrev:2062403Vad som skall göras står inte i serviceboken eller manualen, inte i min i alla fall.........ring till lokala yamaha verkstad och fråga
Jag har Haynes Service & Repair Manual och där står det att man skall serva var 1000e mil och sedan en större 6000milaservice. Det finns lite handböcker tidigare i tråden (runt inlägg 90). Om du inte hittar kan jag kanske scanna sidan åt dig. Jag orkar inte skriva.Linsurfer skrev:2062815ok, i see.. har allt sånt där i manual på min gamla hoj.. Tackar för tipset!
ninan skrev:2062886Jag har Haynes Service & Repair Manual och där står det att man skall serva var 1000e mil och sedan en större 6000milaservice. Det finns lite handböcker tidigare i tråden (runt inlägg 90). Om du inte hittar kan jag kanske scanna sidan åt dig. Jag orkar inte skriva.
/N
fart freak skrev:2076829tänkte bara kolla vad ni andra fått i försäkrings premie, nån som har byt bolag i år?
fart freak skrev:2076829tänkte bara kolla vad ni andra fått i försäkrings premie, nån som har byt bolag i år?
Cyberdog skrev:2088784Jag har lite problem!
Min tanklampa vill inte funka? finns det några vanliga fel? ska kolla lite imorgon.
Sen undrar jag vad den ska ligga på för temp när man kör? min låg precis på 60 grader e det för lite?
Tacksam för hjälp
Thunder skrev:2088916Min ligger precis ovanför 60 strecket vid snäll körning. Kör du i köer i stan ökar tempen snabbt, likaså om du pressar på lite.
När det gäller tanklampan så vet inte jag att det skall vara något vanligt fel, men kolla så tanklampan och givaren är ihopkopplad under tanken. Lyfter du på tanken så ser du den direkt. Annars är det bara så enkelt att lampan är trasig. Du får då plocka ner hela toppkåpan innan du kan få loss instrumenteringen, det är jätte kul .
Lycka till
Thunder skrev:2088916Annars är det bara så enkelt att lampan är trasig. Du får då plocka ner hela toppkåpan innan du kan få loss instrumenteringen, det är jätte kul .
Dal-Mausen skrev:2089396Jag bytte ut instrumentplattorna till egna som jag gjorde Gula och med egen text. Det blev ett riktigt lyft. Roligare än de svarta och gråa.
Dal-Mausen
toxicated skrev:2099789Coola instument-bakgrunder! Hur gör man sådana själv?
Nån som vet vart man kan köpa "täckbrickor" att sätta för orginalhålet för blinkers för att sätta miniblinkare....båder fram o bak isf
Thunder skrev:2090622Jag gjorde oxå egna. Dom blev riktigt bra, satte även blå diodlampor bakom så ljuset blev roligt.
ciparn skrev:2100076Bara att karva till själv
Vet inte om detta kan hjälpa men.toxicated skrev:2100905ville helst slippa det
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati