Thundercat-klubben!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Thunder skrev:
Attans!
Jag sitter också och funderar på att byta till en R6 -03. Men man skall ju få klartecken från hemmet först. Så det är väl inte realistiskt detta år tyvärr.
Jag får leta vidare efter ett original.

Nä, det är väl just klartecknet som är mitt enda återstående bekymmer egentligen. Min bättre hälft anser att pengarna skall gå till nya fönster på kåken. :( Som tur är så har hon trots allt en viss förståelse för manliga behov, så jag hoppas på det bästa. :)

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Ankan skrev:
Nä, det är väl just klartecknet som är mitt enda återstående bekymmer egentligen. Min bättre hälft anser att pengarna skall gå till nya fönster på kåken. :( Som tur är så har hon trots allt en viss förståelse för manliga behov, så jag hoppas på det bästa. :)
Verkar som vi har samma bekymmer och även förståelse.
Tips: Byter du fönster på kåken så kan du göra ett grymt avdrag på skatten, blir en tredjedel av den totala kostnaden (man får räkna med arbetskostnaden). För min del blev det 10.000 kr som snyggt damp tillbaka rakt ner i mc´n. Sedan gjorde jag avdrag för andra byggnationer och vips så satt det ytterligare 10.000 kr på kontot från skattemasen.
Min fru´s kommentar efter båge köp: Med tanke på hur glad du varit sedan köpet av bågen, var det värt varenda krona! :yoparty
Gick under kategorin familjevård. :hihi
Nu ligger bara badrummet som broms för utgifterna, när det är klart så skall en ny dialog föras för en R6.

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
thundercat600 skrev:
Vad rekomenderas för nån olja i thunderkatten? Vet inte om förra ägaren bytte i höstas! :confused:

Jag bytte nu i vintras och köpte det dom hade på den lokala Yamhabutiken. Dvs Shell Advanced Ultra 10W-40. Tror nog att det duger alldeles utmärkt. Men det finns garanterat miljoner åsikter när det gäller val av olja.
Så lycka till! :D

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Thunder skrev:
Verkar som vi har samma bekymmer och även förståelse.
Tips: Byter du fönster på kåken så kan du göra ett grymt avdrag på skatten, blir en tredjedel av den totala kostnaden (man får räkna med arbetskostnaden). För min del blev det 10.000 kr som snyggt damp tillbaka rakt ner i mc´n. Sedan gjorde jag avdrag för andra byggnationer och vips så satt det ytterligare 10.000 kr på kontot från skattemasen.
Min fru´s kommentar efter båge köp: Med tanke på hur glad du varit sedan köpet av bågen, var det värt varenda krona! :yoparty
Gick under kategorin familjevård. :hihi
Nu ligger bara badrummet som broms för utgifterna, när det är klart så skall en ny dialog föras för en R6.

Familjevård är fint. :D Hus är ett gissel. Efter fönstren kommer dränering kommer nytt duschrum kommer.... det tar aldrig slut.

Håller tummarna för att både du o jag får en R6 att leka med. Fast då får vi väl inte vara med i kisseklubben längre. :död

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Ankan skrev:
Familjevård är fint. :D Hus är ett gissel. Efter fönstren kommer dränering kommer nytt duschrum kommer.... det tar aldrig slut.

Håller tummarna för att både du o jag får en R6 att leka med. Fast då får vi väl inte vara med i kisseklubben längre. :död

Listan på saker som skall göras kan bli hur lång som helst. Även om våren är en bra årstid så innebär den även en del investeringar i det gröna på tomten. Jag har föreslagit att allt skall asfalteras och plantera aluminiumblommor. Men den idéen gick inte hem :gnissla .

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
morlock skrev:
Jaha, alla kör tydligen med orginal 160x60 bak... :va

På min ThunderCat-tid körde jag med 180 utan problem...

Dal-Mausen

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
morlock skrev:
Jaha, alla kör tydligen med orginal 160x60 bak... :va

Ja, jag tror inte du får in ett 170-däck. Mina 160 är precis vad som passar innan plasten blir nnaggad i kanten.
Varför skall du köra på 170? De kostar mer och troligen blir köregenskaperna inte bättre av det. Enda anledningen skulle väl vara att det ser fetare ut.

Till Dal-mausen: Hur fick du plats med det? :confused:

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Utträde ur Thundercat-klubben.

Då har man blivit R6-ägare hastigt och lustigt. :)

Någon som vill köpa Tundercatprylar?

Har komplett uppsättning kraschkåpor, Kraschpuckar, Ixil slipon samt Haynes mekarbok.

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
Ducati 800
Tja tja.. Tänkte bara höra om det är en bra idé att satsa på en th som gått över 4k mil? Service i all ära, men är det nåt annat man bör se upp med? årsm 97-98.. tack på förhand!

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Linsurfer skrev:
2054249 Tja tja.. Tänkte bara höra om det är en bra idé att satsa på en th som gått över 4k mil? Service i all ära, men är det nåt annat man bör se upp med? årsm 97-98.. tack på förhand!

Menar du att en motorcykel som Thundercaten är död efter 4000 mil?
då hade väl Inte Yamaha Sålt så många motorcyklar, om de utvecklar en som bara pallar 4000 mil.

Den pallar MYCKET mer, beror mer på allmäntillståndet på den, är dn i fint skick och motorn går bra. Då är den säkert bra.

Mvh Mattias (vars katt gått 4300 mil)

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Linsurfer skrev:
2054249 Tja tja.. Tänkte bara höra om det är en bra idé att satsa på en th som gått över 4k mil? Service i all ära, men är det nåt annat man bör se upp med? årsm 97-98.. tack på förhand!

Min ('96) hade gått 5.400mil när jag bytte upp mig till 750.

Den gick som en klocka. Drog inte en droppe olja. Drivpaketet höll över 2.000mil, mm

Den var skön att köra tyckte jag.

Dal-Mausen

Last edited:

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Bilder på katten

Här kommer lite bilder på min katt.

Hoppas att det kommer fler bilder på katter.. fina hojar!

Bifogat

• Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    93.9 KB · Visningar: 114
  • Bild 021LITEN23.jpg
    Bild 021LITEN23.jpg
    83.4 KB · Visningar: 121
  • Bild 006.jpg
    Bild 006.jpg
    91.3 KB · Visningar: 120

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
Ducati 800
Hej Bullen!

Är det nån med manual/servicebok som kan säga hur service-intervallerna ligger på en kisse -97 runt 5k mil?? Behöver veta vad som ska göras vid 5000-6000 mil.. Olja/filter mm?? Som vanligt är det inte jag som skriver brevet som undrar..

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Vad som skall göras står inte i serviceboken eller manualen, inte i min i alla fall.........ring till lokala yamaha verkstad och fråga

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept