Thundercat-klubben!

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
ninan skrev:
Hej!
Är på g att dreva om min lilla katt lite.......
/N

Jag drevade ner fram kuggen med en tand och fick märkbart bättre acc, rekommendera starkt att du gör likadant! Visst tappar man lite av högsta hastighet och varvräknaren blir lite missvisande, men klart värt det. Billigaste sättet att förbättra körglädjen (glöm slipon system, hjälper knappt nåt, förutom bättre ljud)

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Nu är den ihopmonterad.
Blev bra men det finns några saker kvar på listan att göra:
* Miniblinkers fram
* Få hem den nylackade cutsen
* Tona framlyset
* Ny sulor

Några bilder blev det dock:

Bifogat

• P2260004 3.jpg
    P2260004 3.jpg
    137.7 KB · Visningar: 124
  • P2260009 3.jpg
    P2260009 3.jpg
    132.5 KB · Visningar: 131
  • P2260011 3.jpg
    P2260011 3.jpg
    131.7 KB · Visningar: 95

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
fart freak skrev:
Jag drevade ner fram kuggen med en tand och fick märkbart bättre acc, rekommendera starkt att du gör likadant! Visst tappar man lite av högsta hastighet och varvräknaren blir lite missvisande, men klart värt det. Billigaste sättet att förbättra körglädjen (glöm slipon system, hjälper knappt nåt, förutom bättre ljud)

Gott o läsa. Har själv beställt ett 14 drev och K&N luftfilter. Innan var det bara slip............

:tummenupp

Thunder skrev:
Nu är den ihopmonterad.
Blev bra men det finns några saker kvar på listan att göra:
* Miniblinkers fram
* Få hem den nylackade cutsen
* Tona framlyset
* Ny sulor

Några bilder blev det dock:

Nice!

Har själv miniblinkare,styrändar, handtag, oljeplugg som skall på ......skall bli såå nice :)

tljockeR

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
TL1000R
ännu en kisse

hej har lite funderingar.. blev erbjuden att ev byta till thundercat 1000 -99 vad skall jag kika på nått speciellt?vad ligger de på i pris? smat skulle gärna vilja se en bild på en -99 tack på förhand//

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
tljockeR skrev:
hej har lite funderingar.. blev erbjuden att ev byta till thundercat 1000 -99 vad skall jag kika på nått speciellt?vad ligger de på i pris? smat skulle gärna vilja se en bild på en -99 tack på förhand//

Då menar du thunderace.........kolla på blocket..........

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Sablars.

Jag skall köra lite bana i år. Men jag tror att mitt lilla slipon kanske väsnas lite mycket. Någon som har erfarenhet av detta (slipon är BOS, max 95 dB gäller på banan).
I annat fall kanske det finns någon som har ett original liggande som man antingen kan låna för en dag eller köpa för en billig penning. :) Jag har inget original :(

Last edited:

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Tjena allihopa!

Nu är jag också med i er klubb... Blev Thundercat ägare för några veckor sedan. Inte hunnit köra många meter, (körde bara ett varv runt kvarteret dagen jag köpte den. Hann knappt känna på den ju.
Hoppas vi ses på vägarna!

Mvh Mattias

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Briljanto skrev:
Tjena allihopa!

Nu är jag också med i er klubb... Blev Thundercat ägare för några veckor sedan. Inte hunnit köra många meter, (körde bara ett varv runt kvarteret dagen jag köpte den. Hann knappt känna på den ju.
Hoppas vi ses på vägarna!

Mvh Mattias

Welcome :tummenupp

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Thunder skrev:
Sablars.

Jag skall köra lite bana i år. Men jag tror att mitt lilla slipon kanske väsnas lite mycket. Någon som har erfarenhet av detta (slipon är BOS, max 95 dB gäller på banan).
I annat fall kanske det finns någon som har ett original liggande som man antingen kan låna för en dag eller köpa för en billig penning. :) Jag har inget original :(
Jag har ett likedant slipon som dig, det låter nästan ingenting. Sjunger dock jeffligt gott när man varvar ur :)yoparty). Har inte kört på bana men kan tänka mig att det låter under gränsen.

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
morlock skrev:
Jag har ett likedant slipon som dig, det låter nästan ingenting. Sjunger dock jeffligt gott när man varvar ur :)yoparty). Har inte kört på bana men kan tänka mig att det låter under gränsen.

Det är ju min gissning oxå. Men jag vill inte chansa då man får åka hem utan att få genomför kursen om det låter för mycket. Jag skall mäta med dB-mätare och även åka ner på en träningsdag för att kolla exakt.
Passar ett R6 original till våra cyklar?

thundercat600

Sommar...
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
XR650r -00
Jag vill bara säga att jag ansluter tíll klubben efter att ha bytt till mig en otroligt fin kisse....

Köper dock gärna ett slip-on om nån har nåt liggande. Tyckte ljudet va lite mesigt orginal :tungan

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
thundercat600 skrev:
Köper dock gärna ett slip-on om nån har nåt liggande. Tyckte ljudet va lite mesigt orginal :tungan

Solo-Seat och Seat-Pipes i Kolfiber kanske?

Dal-Mausen

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
morlock skrev:

Det är alltid förenat med risk att ha slipon på bana. 95 db är inte många slipon som klarar. Själv har jag ett Ixil som jag upplever som tämligen tystlåtet. Det mätte bullergestapo upp till 97 db. Sätter numera alltid på original innan det bär av till banan. Medaljens baksida är att det satans originalsystemet släpar i backen i högersvängar. :näsblod

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Ankan skrev:
Det är alltid förenat med risk att ha slipon på bana. 95 db är inte många slipon som klarar. Själv har jag ett Ixil som jag upplever som tämligen tystlåtet. Det mätte bullergestapo upp till 97 db. Sätter numera alltid på original innan det bär av till banan. Medaljens baksida är att det satans originalsystemet släpar i backen i högersvängar. :näsblod

Det var väl det jag anade. :mad:
Men då har du ett original liggande, eller?
Om man får vara ofin och fråga: Skall du använda det den 1 juli i år? Ser att vi bor runt samma stad. :)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Thunder skrev:
Det var väl det jag anade. :mad:
Men då har du ett original liggande, eller?
Om man får vara ofin och fråga: Skall du använda det den 1 juli i år? Ser att vi bor runt samma stad. :)

Faktum är att det suttit på hojen hela fjolåret på grund av att sliponet måste packas om. (Har köpt grejerna som krävs men det har ej blivit gjort.)

Är inte säker på om jag är thundercatägare i juli. Är i och för sig mycket förtjust i hojen men den duger inte riktigt på bana längre känns det som. Allt tar i marken mest hela tiden. Sitter faktiskt just och räknar på vad det skulle kosta att byta till en R6-05. Så du skall nog inte räkna med mig, tyvärr. :(

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Ankan skrev:
Faktum är att det suttit på hojen hela fjolåret på grund av att sliponet måste packas om. (Har köpt grejerna som krävs men det har ej blivit gjort.)

Är inte säker på om jag är thundercatägare i juli. Är i och för sig mycket förtjust i hojen men den duger inte riktigt på bana längre känns det som. Allt tar i marken mest hela tiden. Sitter faktiskt just och räknar på vad det skulle kosta att byta till en R6-05. Så du skall nog inte räkna med mig, tyvärr. :(

Attans!
Jag sitter också och funderar på att byta till en R6 -03. Men man skall ju få klartecken från hemmet först. Så det är väl inte realistiskt detta år tyvärr.
Jag får leta vidare efter ett original.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...