Thundercat-klubben!

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Ne har inte heller sett nån annan med din färgsättning här, därimot på yzf600r.de finns det lite bilder på "katter" med din färgsättning, snygg är den iaf :).


Jao iofs så ere en import från .de, så d e nog som du säger , färgsättningen kommer därifrån.. ajja ja e då nöjd me både utseende å performance..
nee d e inte så långt nej , skulle juh kunna ta å glida en vända, heh borlänge farligt, needå inte alls , d e lungt nu förtiden..
 

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Ja vi får se i sommar om det kan bli nån vända bortåt Borlänge :), lär väl inte va omöjligt.
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
jag går i tankar och sälja dunderkissen ja, ha precis sålt min riktigt påkostade bmw m-line så, tankarna går på en ducati 748 elr 996 biposto -00 elr -01 :p heh, men fasen , dunderkissen det är lööve det .. så vettefaen hur man ska göra :D
 

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R6
Hej på er!

Tvärtemot skribenten ovanför så funderar jag på att skaffa mig en Kisse!
Efter att ha läst igenom samtliga intressanta trådar om Thundercat här på SH, och såklart varenda inlägg i denna tråd, så har jag ändå ett par frågor..

- Jag är av modellen XL, dvs 1.91 lång och 118 kg... kommer en kisse att hata mig för detta, eller pallar den med att pinna på i alla fall? Jag har förstått att bågen iaf är vettig för oss lite längre...

- Serviceintervallet - är det 1000 mil eller 600 mil?

- Förutom problemet att tvåans växel kan hoppa ur - finns det något annat att hålla utkik efter? Om det skulle vara så att tvåan bråkar, ungefär vilken summa landar man på om man ska fixa det?

- Miltalet... självklart beroende på bågens historik, men efter hur många mil börjar det dyka upp problem?


Tack på förhand!
//Martin - som förhoppningsvis blir medlem i Thundercatklubben inom en snar framtid! :)
 

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Hej på er!


- Jag är av modellen XL, dvs 1.91 lång och 118 kg... kommer en kisse att hata mig för detta, eller pallar den med att pinna på i alla fall? Jag har förstått att bågen iaf är vettig för oss lite längre...


Jag är ingen lättviktare själv :) dock inte lika lång som dig, men min kisse pinnar på riktigt bra så jag tror inte det ska va nå problem, tror att lastvikten är 157 kilo eller nått sånt om jag inte missminner mig, så det finns ju lite att beta av på där :).

Oj nu börjar man längta till sommaren känner jag :tungan
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Heh det har blivit å verkar bli en stor prep innan säsongen på dunderkissen ... Satt på en ny sula bak å lika fram, sen nytt oljefilter å olja, sen såg man jefla beläggen fram va helslut, iaf ena på höger å ena på vänster men blev byte på alla fyra men har juh fortf två i reserv i nödfall :p, alla kåpor i nerplockade också å håller på å slipa ner lacken på dom för dom ska få en ny schysst paint , Dark Blue Purplish Metallic 2.. :) så få se när d e färdigt å hur d ser ut :)
 

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Snyggt!
Önskar att man hade tid och pengar till att lacka om pärlan, det skulle sitta fint.

Dock har jag skruvat dit miniblinkers på min kisse idag. Fixade även instrumentbelysningen som var trasig.
Startade och njöt lite av ljudet efter att jag var klar.
Snart är det väder att åka varje dag!
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
ah få se hur det blir å se ut när det e färdigt, all svart plast vid instrument belysningen kommer bli i samma blå purple färg också, miniblinkers blir ett par små jeklar ca 65mm långa me glaset å armarna me kromade detaljer å vitt glas.

lackningen e inte så dyr, ja skulle få betala 1500 för alla 9 delar som ska lackas, lacken på topp kåpan å tanken e bra så det slipper ja iallafall.. men får d som sagt lite billigare fö ja känner lackeraren... men blir itne förrens om ca 2 veckor som han kommer börja med det, så nu e dunderkissen naken å bara väntar på nya looken :D... ska passa på å göra en ventil justering nu på den nu när allt e nerplockat också.. ska juh sälja kissen sen under sommaren elr i slutet ...


Jontax, fick du köpa till sånna där adaprar för miniblinkersna också?

ja har funderingar på å sätta in integrerade fram i toppkåpan annars jag.. men får se hur det blir med det...
 

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Jontax, fick du köpa till sånna där adaprar för miniblinkersna också?

ja har funderingar på å sätta in integrerade fram i toppkåpan annars jag.. men får se hur det blir med det...

Adaptrar? Satte bara dit bak :gnissla.
Funderar på att sätta dit såna som inte sticker ut alls i fram om du menar det med integrerade.
Måste fixa motstånd också, blinkar som tusan just nu.
1500:- Skulle jag kunna leva med :tummenupp
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Jontax, lägg upp lite bilder på din kisse då :) ... lika ni andra som inte har gjort det ... :)
 

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Jontax, lägg upp lite bilder på din kisse då :) ... lika ni andra som inte har gjort det ... :)

Det kommer det kommer :)
Har inte en enda bild på hojen i min dator, dock på jobbet :)
Skyller på att hojen inte står i närheten under vintern samt att jag inte haft den så länge. :gnissla
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Dunderkissen FÄRDIG

Ja nu är den äntligen färdig iaf, däcken,beläggen, filter å olja bytt

sen har ja fått tebax den från omlackningen så nu är allting samt även miniblinkers fram å bak monterade sen har ja moddat "hängläppen" å satt dit röda fälgstripes...

har laddat upp 1 bild i mitt garage, så gå in å kika å kommentera gärna :tummenupp
 

Alfetta

Nybörjare
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Vasa
Hoj
Yamaha Thundercat
Köpt thundercat

Köpte en thundercat i veckan....:tummenupp
/Kaj
 

Bifogat

  • yzf.jpg
    yzf.jpg
    25.5 KB · Visningar: 108

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
New kid on the block

Ja då var det dags för ett nytillskott till kullen =)

Igår vid 14-tiden blev jag den lyckliga ägaren till denna skönhet:

IMG_0233 2.JPG

Har hunnit köra 50mil med den sen dess och är ytters nöjd över mitt hojval. Att caten är en av dom snyggaste sporthojarna till på köpet gör ju inte saken sämre direkt.

Utöver standard är den utrustad med följande detaljder:
- Klara miniblinker i carbon-look
- Undertary
- 'Custom' reg. skylts hållare
- Ensitskuts
- Race fotpinnar
- Ixil carbon slipon

Det som skall införskaffas ännu är ett nytt kåpglas. Om det blir touring modell eller sport är ännu inte bestämmt. Färgen blir dock gul med machande lampskydd till. Sen skall den få några små kosmetiska putsningar för att få den att se ny ut.

Flera bilder kommer senare under våren/början på sommaren.

//Snowstorm
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Ja då var det dags för ett nytillskott till kullen =)
//Snowstorm

Ah fasen så niice den var .. , vi får väl ta en mini dunderkisse träff i blge dådå snow nån dag :=).. har mina planer å beställa en undertail också, gör stor skillnad än å inte ha ser man ... heh när man väl börjat pimpa hojjarna å har gjort så mkt, ja då kan man juh inte direkt sluta .. :D , så undertail blir nästa ögongodis för mig .. :)
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Ja vi får ta och göra det =) Kanske finns nån annan i regionen också som vill haka på? =P

Ja har man en gång börjat kan man inte sluta. Tur så är det bra mycket billigare än att hålla på med bil styling. Du får säga till innan du beställer kanske vi kan dela på frakten. Skall ha som sagt ha några grejer till min ännu.

Skicka ett PM eller mail om ni är sugna på ta en kisse träff i Borlänge regionen. Är ju ingen omöjlighet att åka nån annanstans heller.

Har ni haft någon kat utställning tidigare? Kunnde ju vara skoj att träffa lite folk live =) Kanske något att fundera på.

//Snowstorm
 
Last edited:

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Trimmning / Tuning till T-Cat?

Hur ser det ut på prestanda öknings sidan till Thundercat?

Vad finns det för alternativ? Har ingen som helst erfarenhet av sånt på motorcyckel sidan så är tackam för lite info.

Men skillnaden är väl knappast så stor från bilsidan. Om vi nu bortser från att det inte går att chipa kissen. Är det samma steg 1, 2, 3 princip som gäller med förgasarkit oxå?

//Snowstorm
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Rhino Turbo Kit

rhino_turbo_kit.jpg


Nu väntar man på kartongen ska komma hem...

Paketet inkluderar...

-T20 Garret Turbo w/Adjustable Actuator
-Cast Iron Exhaust Manifold
-Exhaust Outlet
-Bolts,Springs & Donut Gasket
-Heat Shield
-Oil Scavenger Pump
-Electric Fuel Pump
-Jets & Washers for Carburator
-Carburator Mounting Hardware
-Performance Muffler
-Charge Piping
-Wiring Harness for Oil & Fuel Pumps--
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Fälgstorlek?

Det var väldigt dålig aktivitet i den här tråden =( Nåväl, får anta att det är det vakra vädret som håller folket borta från datorena.

StarElder: När får du hem grejerna? Har du nå övrigt trim på cyckeln sen tidigare?

Slänger ut en ny fråga i vilket fall som helst:
Vad är det för fälgdimension på T-Cat? Kan man uppdatera den med fälgar från nån annan cyckel? Eller finns det nån firma som har fälgar till den?

//Snowstorm
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top