Thundercat-klubben!

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Kul med lite bilder =)

Skoj att se lite vad andra har gjort med sina cyklar, speciellt om dom är lite upphottade. Ser gärna att flera lägger ut bilder på sina modifierade T-cat's o skriver va dom har gjort.

Skall ta nya bilder på min bara solen hittar fram igen.

//Snowstorm
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Någon som har en undre styrkrona till en YZF600R -97:a över?!

bråttom bråttom!!!!

fredrik - 0730656255
 

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Då har man varit och lämnat handpenning på en Thundercat 600 -98! Färgsättning svart, vit och röd! Ska hämta den kring 26 september, tidigare om jag klarar uppkörningen om 14 dagar ungefär! :yoparty
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Tjena henriksson!

Gratulerar till ditt hojval! Tror du kommer att bli riktigt nöjd. Har kört min nu under den här säsongen och är väldigt nöjd!

Lycka till med uppkörningen! Håll oss uppdaterade och lägg upp bilder på skönheten vid tillfälle.

//Snowstorm
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Här är min feta katt. Köptes för 15,000. Lagades för 4000kr. 3000mil, 2 ägare, micron slipon, miniblinkers, ny undertail, massa lullull :p Nytt drivpaket och nya däck. Billig hoj = perfekt hoj :D
 

Bifogat

  • Foton-0048 - Kopiaa.jpg
    Foton-0048 - Kopiaa.jpg
    83.4 KB · Visningar: 118

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Riktigt snygg :tummenupp

BTW borde inte denna tråd ligga i modellspecifika diskussioner???
 
Last edited:

grokum

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fazer 1000 -01
Här är min feta katt. Köptes för 15,000. Lagades för 4000kr. 3000mil, 2 ägare, micron slipon, miniblinkers, ny undertail, massa lullull :p Nytt drivpaket och nya däck. Billig hoj = perfekt hoj :D

Ser najs ut!
15 papp? vad var det för fel på den?
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ser najs ut!
15 papp? vad var det för fel på den?

Han hade kört in i låg hastighet i en hög trottoar i en rondell.
Toppkåpan trasig, fälg helt sönderböjd, framgaffelbena var böjda som bananer. Hittade en framgaffel och fälg på en skrot, fick dem för 5 (blev något fel, så fick dem för 3 =)). Toppkåpan köpte jag för 1000kr, dålig, men lagade den o lackerade den. Sen var hojen som ny.
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hade tänkt o vänta med att köpa en hoj till nästa säsong ,men "råkade" se en o de blev en dunderkatt en 98'a som gått 3782mil , Helt orginal förutom guts eller gutz eller va de nu heter , hämtar den på Tisdag. För tillfället är jag i Norrland men kommer hem till Göteborg strax innan jul. MC företaget jag köpte cyckeln hos lovade att frakta ner den till Göteborg åt mig fraktfritt :) + 1 års motor & Växellåds garanti.

Här har ni en bild:
cb1300yzf600%20005~__H.JPG


Btw: De är min första hoj, Som är laglig för gatbruk :)

Någon som vet en bra hemsida med bra styling delar som blinkers o diverse till katten ?!

Edit: Glömde skriva men priset är 28000kr
 
Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Var kan man hitta en sådan? :va
Helt klart snygg motorcykel!:tummenupp


Tack =)

menar du gutsen ?! ska jag vara helt ärlig har jag ingen aning , Köpte hojen idag, ska hämta den på tisdag och tidigare ägaren som sålt den till mc företaget har jag ingen aning om vem det är , Men jag ska se om dom på företaget har nån aning , jag frågar på Tisdag .

Mvh F
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
T-Cat styling

Hej,

Snygg cyckel! Tycker själv mest om den silver/gula, mest för att jag sj kör en sån =)

Stylig grejer till T-Cat hittar ni på www.s-racing.se, dom har det mesta man vill ha.

//Snowstorm
 
Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Ne nu e jag besviken , Som ni ser längre upp så skulle jag åka imorgon (Tisdag) o köpa Den svart röd , silvriga Thundercaten , den har gått 3782mil så jag ringde Yamaha Center för o kolla lite när nästa Service är , han på Yamaha sa att nästa service är vid 4000mil och då är det den stora servicen med bla ventiljustering , Och priset kan vara upp till 8000kr eller kanske tom med , beror på hur mycket dom skulle göra , DÅ funderar jag lite för jag sitter i ett dilemma. Cyckeln kostar 28 + säg 8 för service = 36tusen , jaaaa .. va ska jag göra ??? de är en 98'a för isåfall lägger jag på 2 tusen = 40tusen o köper en lite nyare och som har gått mycket mindre .:va :va :confused: :tråkad

Edit: Matten är inte på Topp Det blir 4tusen på 36 för o bli 40 , inte 2 tusen :D

Edit nr2 : Ville bara säga att ajg fyller år idag , Visst är de bra start på födelsedagen ?!:tuttar
 
Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Ne nu e jag besviken , Som ni ser längre upp så skulle jag åka imorgon (Tisdag) o köpa Den svart röd , silvriga Thundercaten , den har gått 3782mil så jag ringde Yamaha Center för o kolla lite när nästa Service är , han på Yamaha sa att nästa service är vid 4000mil och då är det den stora servicen med bla ventiljustering , Och priset kan vara upp till 8000kr eller kanske tom med , beror på hur mycket dom skulle göra , DÅ funderar jag lite för jag sitter i ett dilemma. Cyckeln kostar 28 + säg 8 för service = 36tusen , jaaaa .. va ska jag göra ??? de är en 98'a för isåfall lägger jag på 2 tusen = 40tusen o köper en lite nyare och som har gått mycket mindre .:va :va :confused: :tråkad

Edit: Matten är inte på Topp Det blir 4tusen på 36 för o bli 40 , inte 2 tusen :D

Edit nr2 : Ville bara säga att ajg fyller år idag , Visst är de bra start på födelsedagen ?!:tuttar


Tänkte fråga en annan sak av er T-cat kunniga , Denna cyckel har gått runt 3800 mil , det vill säga om cirka 200 mil är det stora servicen , Kan man möjligtvis göra den stora servicen nu ? och att de räknas som 4000mil service , eller är det jätte viktig att det är ganska prick på 4000? För isåfall kan jag be dom att göra den stora servicen nu , så jag får stämpel i boken också , sen kan jag hoppa över när den har kommit till 4000 eller bara göra en liten check , och sen göra servicarna varje 1000.e mil . Snälla hjälp mig , ni kunniga , för imorgon ska jag åka o kolla på den .

Mvh F
 

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Idag klarade jag kortet! Ska hämta min '98 ikväll kring 16:30, förvänta er inga bilder idag :yoparty
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Ferry-Redberry: Du kan nog göra 40.000km servicen vid 38.000km. Är inte super kunnig men enligt det jag lärt mig under åren så skall detta gå bra. Det blir ju en lite längre intervall (plus det som blir under nu) till nästa service men det beror ju på hur du vill serva den. Förr så hade T-Cat en intervall på 6000km mot 10.000km som det är idag.

henriksson: Gratulerar till kortet! Hoppas du får din hoj o att allt e som d ska.

//Snowstorm
 
Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Ferry-Redberry:

Du kan nog göra 40.000km servicen vid 38.000km. Är inte super kunnig men enligt det jag lärt mig under åren så skall detta gå bra. Det blir ju en lite längre intervall (plus det som blir under nu) till nästa service men det beror ju på hur du vill serva den. Förr så hade T-Cat en intervall på 6000km mot 10.000km som det är idag.

henriksson:

Gratulerar till kortet! Hoppas du får din hoj o att allt e som d ska.

//Snowstorm

Tjena Snow !

nu har jag pratat med Yamahacenter och dom säger så här : Är Hojen från 00 och uppåt så gäller 1000mils intervaller , Därmed så är de 4000mil för Stora servicen , Men är de under 00 så är de 600 mils intervaller och eftersom den jag har köpt är en 98'a så va stora servicen vid 3000mil , jag gick igenom alla papper så såg jag att den hade varit på stora servicen med bla ventil justering vid 3000mil, Så nästa för denna cyckel är vid 6000mil ,men ni som har 00 och uppåt har första vid 4000mil sen den andra vid 8000mil.

Mvh F

Tjena Snow !

nu har jag pratat med Yamahacenter och dom säger så här : Är Hojen från 00 och uppåt så gäller 1000mils intervaller , Därmed så är de 4000mil för Stora servicen , Men är de under 00 så är de 600 mils intervaller och eftersom den jag har köpt är en 98'a så va stora servicen vid 3000mil , jag gick igenom alla papper så såg jag att den hade varit på stora servicen med bla ventil justering vid 3000mil, Så nästa för denna cyckel är vid 6000mil ,men ni som har 00 och uppåt har första vid 4000mil sen den andra vid 8000mil.

Mvh F


Edit: nu har cyckeln gått 3800mil så nästa service på denna är vid 4200mil då är de så kallad "lilla" servicen. Och grattis henriksson:tummenupp
 
Last edited:

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Ferry-Redberry:
henriksson:
Gratulerar till kortet! Hoppas du får din hoj o att allt e som d ska.
//Snowstorm

Allt fungerar mycket bra, förutom att lamapan till hastighetsmätaren inte fungera. Så det var lite suspekt att köra igårkväll i mörkret. Får väl lära sig att använda varvräknaren tills i helgen då jag tänkte försöka montera ner och se om man inte kan byta lampan. Har fått ut lite information gällande lampan ur serviceboken.

Annars är jag mycket nöjd, kör vid varje möjlighet!
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Skapa T-Cat wiki?

Ferry-Redberry: asen va bra att du fått rätsida på det där. Har faktist varit lite fundersam hur det egentligen ligger till då den servats med 6000km intervaller från början io sen helt plötsligt ska man byta. Men nu vet man hur det ligger till med det. Får ta o se över hur när nästa blir nu då. Kanske blir att göra en lite tillämpad service nu och övergå till 6000km intervaller igen sen så att det passar ihop med hur den egentligen skall servas.

Tycker mig dock ha läst nånstans att ventiljustering skall göras vid 42.000km på '96an. Är dock osäker på den siffran just nu. Måste kolla hemma, har diverse literatur på datorn till den.

henriksson: ar precis samma på min cykel. Riktigt förargligt när man inte ser mätaren. Har dock fått lite kännsla för farten kontra varvtalen nu. Dock behöver detta åtgärdas omgående för det är ett onödigt irritationsmoment.

Skulle du ha lust att dokumentera arbetet? Ta lite bilder och skriva lite om förfaringssätt och så, luite vad man behöver tänka på och knep och knopp.

Vore ju kanon om vi kunde bygga upp en Wiki för T-cat oxå. Kanske något vi kollektivt kunde skapa framöver.

//Snowstorm
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top