Var och bytade mitt tonade visir imorse som tyvärr av någon märklig anledning inte passade mitt visir. Så efter jobb tog jag en runda till en vän ett par mil hemifrån och tänkte att jag säkerligen skulle bege mig innan det började mörkna. (Hade det tonade visiret på)
Helt plötsligt inser vi båda att det ösregnar och nästan är beckmörkt utomhus, bestämmer mig för att ta på mig stället och samtidigt börjar vädret lätta. Hoppar på hojen och börjar så försiktigt att ta mig hemåt, kommer tyvärr inte många hundra meter innan ösregnet börjar igen. Ingen höjdare, tonat visir, ösregn och mörker. Sen oerfaren som attans, då jag klarade kortet för 6 dagar sedan. Körde en mil, sen vågade jag helt enkelt inte köra längre då det blåste relativt rejält!
Svängde av och knackade på i första bästa hus, vilket var otroligt lyckat. Där bodde ett yngre par som lät mig ställa hojen på deras uppfart! Samt bjöd in mig för att vänta på min sambo som skulle hämta mig och ha med sig kapellet till motorcyklen, för att skydda lite mot ovädret.
Feg eller inte, jag ansåg att jag inte kände mig säker på väglaget och min egen körförmåga!
Nu till min fråga, ska man göra något speciellt med motorcyklen efter att man har kört i regn? Spola av den med rent vatten kanske?
Sen en annan fråga, vad för sorts smörjning ska man använda till kedjan. Gärna något som finns lite varstans, gärna lokalt i Skåne/Malmö!
Ska upp tidigt imorgon och studera vädret för att se om man inte kan få hem motorcyklen så fort som möjligt!