Biltemas Depåstöd, fram kostar faktiskt 179:-
Borde finnas någon kattägare som har testat.
Har också testat, funkar finfint
/Kaj
Biltemas Depåstöd, fram kostar faktiskt 179:-
Borde finnas någon kattägare som har testat.
Hej alla,
Kutsen som sitter på Ferry-Redberrys cykel kommer nästan säkert från Powerbronze, om inte så Pyramid. S-Racing säljer Powerbronze varianten vilket jag har på min också.
Vad gäller tailguarden som du undrade om Ferry-Redberry så kan jag lägga upp bilder i början på veckan. Har inte själv monterat den men det behövs knappast några allt för stora modifieringar, bortsett från att den gammla "skärmen" måste kapas för att få dit tailguarden, som för övrigt också kallas undertray.
//Snowstorm
Hej Ferry-Redberry,
Har varit sjuk så det har inte blivit mycket gjort. Skall dock ta tag i det i morgon så får ni lite bilder =)
För att klargöra det hela lite, jag har undertray monterat på min cykel men har inte monterat den själv, alltså blir det ingen steg för steg beskrivning av proceduren men tar lite detaljerade bilder på hur den sitter monterad så klarnar det nog med hur den monteras.
//Snowstorm
Hej!
Då var det äntligen fått lite nya bilder på cykeln. Blev inga super bilder direkt men dom får duga tills vidare. Får anlita nån som KAN fotografera o ta lite snygga bilder. Lägger upp flera bilder i mitt galleri under helgen.
Såhär ser T-cat'n ut i dags läget:
Och så en bild på "tailguarden":
Ferry-Redberry, tailguarden sitter monterad med fyra (4) skruvar, två ram och två bak. Den gamla skärmen är avkapad ungefär på mitten där låset till sadeln sitter (bild kommer finnas i galleriet). Så inga allt för stora ingrep behövs. Har man huggern monterad kan det bli tajt med frigång mellan tailguarden och huggern vid full last eller för mjuk fjärdring. Kan eventuellt åtgärdas vid monteringen om man passar in allt ordentligt alternativ att man trimmar till huggern lite.
Vad gäller frågan om 180 bakdäck så har jag tyvärr inget att komma med. Så här spontant sku ja tycka att köregenskaperna blir sämre men har som sagt inget konkret att komma med. Vad gäller frigång däremot så tror jag inte det borde va något problem utan huggern. Med den monterad kan det kanske bli lite tajt.
//Snowstorm
Välkommen till forumet speedjunkie!
T-cat'n har väl lite sämre respons i mellanregistret jämfört med det höga registret men inte skulle jag nu säga att den är slö int. Om du upplever den som för slö i låg- och mellanregistret så är den troligtvis strypt. Var strypningarna sitter på just T-cat vet jag inte men men skulle tippa på att det sitter en redusering vid insuget. Kan inte tro att det skulle vara något större besvär att göra sig av med stryopningen. Kanske någon annan vet bättre.
Det jag märkte då när jag köpte min var att dom flesta cyklarna var strypta på pappret men inte i verkligheten. Vad gäller dom tidiga årsmodellerna har detta till stor del att göra med faktum att dom togs in som mellanklassare för att få ner försäkringskostnaderna (detta från obekräftade källor).
Tycker ju dock att din polar borde kunna svara på om den är strypt eller inte.
//Snowstorm
Hej på er där ute i höstmörkret!
Tänkte av nyfikenhet kolla om alla lagt undan cykeln för i år eller om det är någon som fortfarande kör? Själv var jag ute och körde förra söndagen och hoppas konna köra nån dag ännu förrän snön tar en.
Va har ni för planer för era cyklar under vinteruppehållet? Blir det rutin underhåll eller några större ingrepp?
Memmsan:
Har du införskaffat crashpuckar redan?
//Snowstorm
Tjena speedjunkie,
Tänkte kolla vad du baserar "slöheten" på? Är det i jämnförelse med någon annan cykel eller rent generellt?
Var ut och körde en vända igår och testade responsen i 3:ans växel i runt 3-4000 varv. De har helt klart bra drag där redan. Du kan ju testa det och se hur det känns, om det känns som den int vill dra iväg alls då så har du nog svar på din fråga.
Ett annat tips för att utreda om den är strypt eller inte är att gå igenom lite historik på den, kolla med dom som servat den, tidigare ägare och sånt. I sista hand får du väl ta den till en verkstad, där senast får du nog dina funderingar besvarade.
//Snowstorm
Hej på er där ute i höstmörkret!
Va har ni för planer för era cyklar under vinteruppehållet? Blir det rutin underhåll eller några större ingrepp?
Memmsan:
Har du införskaffat crashpuckar redan?
//Snowstorm
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|