Thundercat-klubben!

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hej alla,

Kutsen som sitter på Ferry-Redberrys cykel kommer nästan säkert från Powerbronze, om inte så Pyramid. S-Racing säljer Powerbronze varianten vilket jag har på min också.

Vad gäller tailguarden som du undrade om Ferry-Redberry så kan jag lägga upp bilder i början på veckan. Har inte själv monterat den men det behövs knappast några allt för stora modifieringar, bortsett från att den gammla "skärmen" måste kapas för att få dit tailguarden, som för övrigt också kallas undertray.

//Snowstorm

Kom igen nu SNOW !!!

Nu e de början av veckan , släng upp bilder på jobbet =) , Visa gärna steg för steg med hjälp av bilder hur man gör. (DÅ blir de lättare för mig me:tungan )

mvh F
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Hej Ferry-Redberry,

Har varit sjuk så det har inte blivit mycket gjort. Skall dock ta tag i det i morgon så får ni lite bilder =)

För att klargöra det hela lite, jag har undertray monterat på min cykel men har inte monterat den själv, alltså blir det ingen steg för steg beskrivning av proceduren men tar lite detaljerade bilder på hur den sitter monterad så klarnar det nog med hur den monteras.

//Snowstorm
 
Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hej Ferry-Redberry,

Har varit sjuk så det har inte blivit mycket gjort. Skall dock ta tag i det i morgon så får ni lite bilder =)

För att klargöra det hela lite, jag har undertray monterat på min cykel men har inte monterat den själv, alltså blir det ingen steg för steg beskrivning av proceduren men tar lite detaljerade bilder på hur den sitter monterad så klarnar det nog med hur den monteras.

//Snowstorm


Härligt , du får ta o krya på dig så du kommer igång snart, Vet du föresten nått om 180 bakdäck ? tycker de borde bli lite sämre köregenskaper men tar de i eller nått ? Borde förövrigt se snyggt ut

Mvh F
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Nya bilder

Hej!

Då var det äntligen fått lite nya bilder på cykeln. Blev inga super bilder direkt men dom får duga tills vidare. Får anlita nån som KAN fotografera o ta lite snygga bilder. Lägger upp flera bilder i mitt galleri under helgen.

Såhär ser T-cat'n ut i dags läget:

index.php

index.php


Och så en bild på "tailguarden":

index.php


Ferry-Redberry, tailguarden sitter monterad med fyra (4) skruvar, två ram och två bak. Den gamla skärmen är avkapad ungefär på mitten där låset till sadeln sitter (bild kommer finnas i galleriet). Så inga allt för stora ingrep behövs. Har man huggern monterad kan det bli tajt med frigång mellan tailguarden och huggern vid full last eller för mjuk fjärdring. Kan eventuellt åtgärdas vid monteringen om man passar in allt ordentligt alternativ att man trimmar till huggern lite.

Vad gäller frågan om 180 bakdäck så har jag tyvärr inget att komma med. Så här spontant sku ja tycka att köregenskaperna blir sämre men har som sagt inget konkret att komma med. Vad gäller frigång däremot så tror jag inte det borde va något problem utan huggern. Med den monterad kan det kanske bli lite tajt.

//Snowstorm
 
Last edited:

speedjunkie

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat
Tja!

är ny på forumet och har planer på att köpa en polares thundercat.

nu till frågan, när man kör den så e den slö upp till ca 7-8000 rpm sen går den riktigt bra, i reg beviset står det att den e strypt.

ska en strypt hoj bete sig så här? och vart sitter strypningen på dessa hojar? om den inte är strypt vad kan vara fel?

hehe mycket frågor men vill helst inte köpa grisen i säcken..

tack på förhand!
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hej!

Då var det äntligen fått lite nya bilder på cykeln. Blev inga super bilder direkt men dom får duga tills vidare. Får anlita nån som KAN fotografera o ta lite snygga bilder. Lägger upp flera bilder i mitt galleri under helgen.

Såhär ser T-cat'n ut i dags läget:

index.php

index.php


Och så en bild på "tailguarden":

index.php


Ferry-Redberry, tailguarden sitter monterad med fyra (4) skruvar, två ram och två bak. Den gamla skärmen är avkapad ungefär på mitten där låset till sadeln sitter (bild kommer finnas i galleriet). Så inga allt för stora ingrep behövs. Har man huggern monterad kan det bli tajt med frigång mellan tailguarden och huggern vid full last eller för mjuk fjärdring. Kan eventuellt åtgärdas vid monteringen om man passar in allt ordentligt alternativ att man trimmar till huggern lite.

Vad gäller frågan om 180 bakdäck så har jag tyvärr inget att komma med. Så här spontant sku ja tycka att köregenskaperna blir sämre men har som sagt inget konkret att komma med. Vad gäller frigång däremot så tror jag inte det borde va något problem utan huggern. Med den monterad kan det kanske bli lite tajt.

//Snowstorm

Tjena Snow !!!

Shyssta bilder , :tummenupp va e de för kåpglas du har ? e de sån bubble eller va dom nu kallas, Jag tyckerdeblir snyggt med ltie bredare däck , men då får man offra köregenskaper , hmm de e nog smartare o ha bättre köregenskaper :) jag kommer med bilder framöver så fort jag har fått hem sakerna

Mvh F
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Kåpglas

Hej,

Ferry-Redberry: Tack! E riktigt nöjd med den själv. Skall måla huggern i samma gula färg till bara så blir d fin fint =)

Kåpglaset är från S-Racing (tillverkat av Powerbronze), hos dom heter det Airflow, men d väl mera känt som "dubble bubble".


Välkommen till forumet speedjunkie!

T-cat'n har väl lite sämre respons i mellanregistret jämfört med det höga registret men inte skulle jag nu säga att den är slö int. Om du upplever den som för slö i låg- och mellanregistret så är den troligtvis strypt. Var strypningarna sitter på just T-cat vet jag inte men men skulle tippa på att det sitter en redusering vid insuget. Kan inte tro att det skulle vara något större besvär att göra sig av med stryopningen. Kanske någon annan vet bättre.

Det jag märkte då när jag köpte min var att dom flesta cyklarna var strypta på pappret men inte i verkligheten. Vad gäller dom tidiga årsmodellerna har detta till stor del att göra med faktum att dom togs in som mellanklassare för att få ner försäkringskostnaderna (detta från obekräftade källor).

Tycker ju dock att din polar borde kunna svara på om den är strypt eller inte.

//Snowstorm
 
Last edited:

speedjunkie

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat
Välkommen till forumet speedjunkie!

T-cat'n har väl lite sämre respons i mellanregistret jämfört med det höga registret men inte skulle jag nu säga att den är slö int. Om du upplever den som för slö i låg- och mellanregistret så är den troligtvis strypt. Var strypningarna sitter på just T-cat vet jag inte men men skulle tippa på att det sitter en redusering vid insuget. Kan inte tro att det skulle vara något större besvär att göra sig av med stryopningen. Kanske någon annan vet bättre.

Det jag märkte då när jag köpte min var att dom flesta cyklarna var strypta på pappret men inte i verkligheten. Vad gäller dom tidiga årsmodellerna har detta till stor del att göra med faktum att dom togs in som mellanklassare för att få ner försäkringskostnaderna (detta från obekräftade källor).

Tycker ju dock att din polar borde kunna svara på om den är strypt eller inte.

//Snowstorm

tack för svaret snowstorm!
nja de e ju just de han inte riktigt vet då denna hoj är hans första och han inte kört någon annan thundercat heller.
men den känns för slö för att inte vara strypt så antagligen e den ju de.
det skumma e ju bara att den inte känns strypt när varven väl kommer upp, där e den pigg!
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Tjena speedjunkie,

Tänkte kolla vad du baserar "slöheten" på? Är det i jämnförelse med någon annan cykel eller rent generellt?

Var ut och körde en vända igår och testade responsen i 3:ans växel i runt 3-4000 varv. De har helt klart bra drag där redan. Du kan ju testa det och se hur det känns, om det känns som den int vill dra iväg alls då så har du nog svar på din fråga.

Ett annat tips för att utreda om den är strypt eller inte är att gå igenom lite historik på den, kolla med dom som servat den, tidigare ägare och sånt. I sista hand får du väl ta den till en verkstad, där senast får du nog dina funderingar besvarade.

//Snowstorm
 

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Ort
I studentgettot [Lkpg] med Majsan o Skinhead
Hoj
Thundercat -98
Kraschpuckar?

Tänkte hör om det är nån som har monterat kraschpuckar på sin kisse? Jag har insett att det kan vara bra att skydda plasten/motorkåpan med nått annat än med sina lemmar :näsblod är det nån som har koll på vilken modell man borde leta efter?

//Emma
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Hej på er där ute i höstmörkret!

Tänkte av nyfikenhet kolla om alla lagt undan cykeln för i år eller om det är någon som fortfarande kör? Själv var jag ute och körde förra söndagen och hoppas konna köra nån dag ännu förrän snön tar en.

Va har ni för planer för era cyklar under vinteruppehållet? Blir det rutin underhåll eller några större ingrepp?

Memmsan:
Har du införskaffat crashpuckar redan?

//Snowstorm
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hej på er där ute i höstmörkret!

Tänkte av nyfikenhet kolla om alla lagt undan cykeln för i år eller om det är någon som fortfarande kör? Själv var jag ute och körde förra söndagen och hoppas konna köra nån dag ännu förrän snön tar en.

Va har ni för planer för era cyklar under vinteruppehållet? Blir det rutin underhåll eller några större ingrepp?

Memmsan:
Har du införskaffat crashpuckar redan?

//Snowstorm

Tjena Snow !!!

jag beställer snart chrashpuckar, ska ha nytt slipon,mindre blinkers fram +bak vit baklampa o kanske undertail , får se om undertailen slängs på senare men dom första sakerna ska på iallafall, sen ska de på strålkastarskydd med , Men de största för mig blir o få hojjen till Göteborg , är just nu i Norrland o har ungefär 99mil hem :) resan ska börja nångång strax innan jul då ska även T-caten med :yoparty kommer med mer info framöver hur de blir med resan ner :gnissla
Men förövrigt så är cyckeln avställd och färdigkörd för säsongen .

Nu blir de lite långt men tänkte kolla med er andra om en sak jag har funderat en hel del på ,

Blir så trött o irriterad på alla som säger så här (många av dom är kompisarna som inte har mc kortet)

Jasså du har skaffat mc kort ?
jag:ja tog den typ 15.e augusti
Din jävel !!!! Jag vill också HA mc kort,
Sen säger dom antingen: Ja du Just nu har jag inte så mkt pengar annars hade jag också skaffat mc kort , Eller så säger dom : Jag ska nog inte skaffa mc+kort , jag kommer nog bara köra ihjäl mig, Ja menar jag kan inte låta bli att gasa.....

Jag brukar säga : Vadå din jävel ?? tror du jag bara hittade kortet i flingpaketet ? NEJ:mad: Jag har kämpat röven ur mig , sen har jag prioterat det också , Den tiden ni va o festade o brände pengar på sånt , så satt jag hemma och pluggade på !!

har ni hört de också kanske ? att man är en jävel för att man har kämpat för något man har ???

Sorry om de blev lite för långt , ville bara skriva av mig lite


Mvh Ferry
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Tjenare !!! har alla ni t-cat ägare gått i ide ? ingen verkar ju skriva ngt här ...

Tänkte kollaen sak med er , Eftersom t-caten är min första hoj och jag inte har så mkt erfarenhet och kunskap tänkte jag kolla mer er hur de funkar om man ska byta dämpare på cyckeln ? För vissa säljer typ slipon o andra ngt annat o jag läste att man ska ha mellanrör eller nått liknandetill vissa cycklar, Hur är de med t-caten för er som har bytt ? skulle vara tacksamt om jag kunde få se lite närmare bilder på hur allting ser ut. eller om ngn bara kan förklara bra för mig , tänkte så man inte beställer fel :)

Mvh F
 

speedjunkie

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat
Tjena speedjunkie,

Tänkte kolla vad du baserar "slöheten" på? Är det i jämnförelse med någon annan cykel eller rent generellt?

Var ut och körde en vända igår och testade responsen i 3:ans växel i runt 3-4000 varv. De har helt klart bra drag där redan. Du kan ju testa det och se hur det känns, om det känns som den int vill dra iväg alls då så har du nog svar på din fråga.

Ett annat tips för att utreda om den är strypt eller inte är att gå igenom lite historik på den, kolla med dom som servat den, tidigare ägare och sånt. I sista hand får du väl ta den till en verkstad, där senast får du nog dina funderingar besvarade.

//Snowstorm


Tjena igen, tack för svaret, länge sen man loggade in, läste dock ditt svar i princip samma dag som du postade den!

enligt en kille på yamaha som provkörde den så är den inte strypt, han tyckte den gick som en 600 ska gå helt enkelt.

har dessutom köpt katten nu efter en provkörning till!

nu längtar jag till nästa säsong som fan, måste bara fixa körkortet oxå :yoparty
 

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Ort
I studentgettot [Lkpg] med Majsan o Skinhead
Hoj
Thundercat -98
Hej på er där ute i höstmörkret!

Va har ni för planer för era cyklar under vinteruppehållet? Blir det rutin underhåll eller några större ingrepp?

Memmsan:
Har du införskaffat crashpuckar redan?

//Snowstorm

Hojjen har blivit lite nerprioriterad, den står i garaget övertäckt och avställd. Så jag har inte tittat närmre på länken som jag blev tippsad om tidigare i tråden. Jag har tyvärr fullt upp i skolan nu, men har förhoppningsvis lite mer tid att pyssla med den efter jul :) men jag hoppas på att investera i både crashpuckar och nytt slipon, men jag får se hur mycket studiemedlet räcker till :näsblod
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Skulle någon trevlig själ kunna mäta upp framgaffeln åt mig?

måtten jag behöver är till att börja med diameter på innerbenen och längd på hela gaffeln.

Tak tak

Timmy
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top