Thundercat-klubben!

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Gott Nytt År!

Hej allesammans,

Got nytt år! Hoppas alla har överlevt helgenra utan störe skavanker för nu börjar ett nytt mc år me många nya utmaningar =) Trots att jag älskar vintern så längtar jag jätte mycket till april när marken blir bra igen po man kan börja köra igen.

För tillfället står minCat bara inpaketerad. Den har fått det obligatoriska vinterupehållet medgenomgång av diverse detaljer. Kommer nog inte att göra nått på den nu före slutet på mars tror jag. Blir nog inga monstruösa projekt då heller. Skall måla lite detaljer samt byta bromsslangar och klossar.

Ha nu en bra start på det nya året!

//Snowstorm
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
Kul att se att tråden lever!. Min cat står och fryser i vinterkylan. sen jag åkte dit på flygande har jag ändrat om reggskylten och bytt däck både fram och bak till michelin pilot power. i övrigt kommer det bara bli lite puts och liknande då jag är nöjd med utseendet på hojen, och prestandan är det ju inget att göra åt då jag inte vill turbokonvertera eller liknande. Så längtar tills varma kurviga vårvägar. Ska besiktiga hojen så snart vädret tillåter!.

//jocke

PS. hur har det gått för killen som skulle turbokonvertera sin thundercat?

DS!
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Packboxar

Har någon här packboxar till sin hoj? Är ute efter ett par sidopackboxar som passar till katten. Gärna märke/modell med länk till tillverkaren/säljaren.
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Mjuka packväskor

Tjena Foxxen,

Har inga packboxar men istället mjuka väskor till min T-cat. Väldigt enkla att montera med kardborrband över sadeln och några spännremmar nertill. Fördelen med den typen av väskor är ju att man slipper ställningarna som inte alltid ser sådär super bra ut på en sport cyckel.

Mina väskor är av fabrikatet Oxford och modellen heter Sport Pannier. Väskorna är inhandlade på Motobikers. Här är en länk till väskorna också.

Väskorna levereras med bärremmar och regnskydd. Väskorna är expanderbara så om man inte orkar packa ordentligt mot slutet av resan breddar man dom bara lite så finns det gott om extrutrymme. Tycker de sitter riktigt bra på cyckeln och ser ganska bra ut. Det dom får minus för är regnskydden som blåste sönder efter 500km i regn och blåst i sommras då jag var i Norge. Oxford har dock "lifetime warranty" på sina väskor så jag skall försöka få dessa ersatta. Kan ha varit något produktionsfel på det ena skyddet också.

Kan faktist rekomendera dess väskor om man inte skall åka på någon 2-3 veckors europa/världs turné. Ett ekonomiskt bra alternativ och väldigt smidigt då man slipper ha nångra bulkiga väskställningar monterade alt. montera på och av till varje resa.

Finns för övrigt inte modellanpassade väskhållare till T-cat, åtminnstånde inte från Givi eller Kappa. Finns endast pakethållare för topbox. Enda alternativet så vitt jag vet är att använda sig av deras Monorack hållare.

Hade inga bilder på väskorna utan regnskydd men man får en bild av hur de sitter monterade och så.

//Snowstorm
 

Bifogat

  • DSC02192.JPG
    DSC02192.JPG
    77.2 KB · Visningar: 90
  • DSC02185.JPG
    DSC02185.JPG
    72.3 KB · Visningar: 97
Last edited:

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
tvätta å varmköra en sväng förra veckan :)

Edit: jamen hur fan lägger man upp bilder??
 
Last edited:

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Tjena dahlgren!

Kul att någon skriver lite i alla fall =) Skall själv starta upp min nästa vecka och göra lite små fix. Skall bland annat förbereda för montering av ny baklyckta. Lär få modifiera lite men borde inte behövas några större förändringar.

Har någon annan också problem med att lägga upp bilder?

//Snowstom
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Tjena alla t-katt vänner =) .. Nu har jag äntligen kommit ner till Göteborg , och för er som inte minns så var jag i Norrland ungefär 100mil hemmifrån i ca 7 månader. Min katt är fortfarande i Norrland :( , Men den står torr i värmen och sover fram till säsongen börjar :) i början av Mars ska den skickas med posten hem till mig i Göteborg , är lite pirrig för jag har aldrig fraktat något så stort med posten tidigare , Hoppas det går bra:)


Nya bilder kommer så fort jag har fått hem lilla katten , Hoppas ni andra har det fint och lägg gärna upp fler bilder eller t.o.m video .


Mvh F
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Säljer Min Dunderkisse

Ja, då finns dunderkissen ute på blocket och här på SH, Nyservad å nydonad..
Ska gå upp i kubik å byte modell...
Så på fredag blir man ägare till en

Kawasaki ZX-10R Ninja - 2004, som man prutade ner till 62 000 lökar :)
rätt bra pris, å rätt lågt milantal, ca 2500 och servad regelbundet me servicebok med garanti kvar..

Så om nån e intresserad i en riktigt fräsch dunderkisse så hör av er..
Nyservad å allt som sagt, olja bytt var 500 mil..

hadde tänkt 35 000, varav då är både fram + bakdäck bytt, lika bromsbelägg
olja,oljefilter.. drivpaketet bytt i början av förra säsongen...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har läst på vissa sidor att folk har klagat på lyset på hojen... är det någon här som gjort något åt det?
Funderar mest då på typ xenonljus från t.ex. xenonkungen eller dylikt.

Har nämligen varit och tittat på en Thundercat idag och läser på så gott jag kan ifall det blir ett köp.
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Hej på er!

Ferry-Redberry: Kul att du äntligen fått komma hem. Lite tråkigt att du inte fick kissen med dig med en gång men det är ju snart mars =) Lite spännande att få den med posten faktist. Du ska se att det kommer fint att få hem den.

Ser fram emot bilder både från leveransen och när du fått den upp packad ;)

StarElder: Låter som du gjort ett riktigt kap. lite tråkigt att du lämnar kisse-klubben men allt har väl sin tid =) Du lär nog inte ha några problem att få de Cat såld iaf tror jag, den var ju himla fräsch. Så till eventuella spekulater kan jag säg att den klart är väd en extra titt. Lycka till med nya cykeln Star!

Trineo: Välkommen till vår del av forumet! Har själv inte upplevt att belysningen på T-cat skulle vara dålig. Hade iofs super dålig belysning på min förra cykel så det kan ju hända jag är lite partisk. På min Cat är iaf lycktglaset väldigt klart och fint så om något påverkar lyset mycket så är det ju om glaset är slitet och repigt. Är ju ingen större ekonomisk påfrestning att byta om den är dålig. Sen hänger det ju lite på vad man har för typ av lampa oxå. Philips har ju sk. +20 lampor till bilar iaf som skall ge mer ljus på vägen.

Annars tycker jag nog att xenon låter som ett väldigt lockande alternativ. För man kan ju aldrig ha för lite belysning när det är mörkt. Sen kan man ju alltid lägga till extra lysen om man så önskar. kanske inte ser så super sexigt ut på en sporthoj dock.

Lycka till med hojköpandet! Rekomenderar starkt en T-cat, som många andra säkert oxå gör.

//Snowstorm
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Var har ni era katter försäkrade?

Har själv ringt runt lite under dagen och upptäckt några extrema skillnader bolagen emellan.
Har ringt till Vesta, Folksam, TryggHansa och Gjensidige (Tennant).

Vesta och Gensidige låg vansinnigt högt med 34.000:- respektive 24.000:- för helförsäkring... halv låg precis under det typ.
Folksam och TryggHansa låg på helförsäkring kring 9-14k helår för avställbar helförsäkring och runt 5-7k för halv avställbar. (Har inget garage i dagsläget så deras årsförsäkringar är uteslutna)

SMC försäkringen vart lägre men har krav på garage på bostadsadressen.
 

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Ort
I studentgettot [Lkpg] med Majsan o Skinhead
Hoj
Thundercat -98
Var har ni era katter försäkrade?

Har själv ringt runt lite under dagen och upptäckt några extrema skillnader bolagen emellan.
Har ringt till Vesta, Folksam, TryggHansa och Gjensidige (Tennant).

Vesta och Gensidige låg vansinnigt högt med 34.000:- respektive 24.000:- för helförsäkring... halv låg precis under det typ.
Folksam och TryggHansa låg på helförsäkring kring 9-14k helår för avställbar helförsäkring och runt 5-7k för halv avställbar. (Har inget garage i dagsläget så deras årsförsäkringar är uteslutna)

SMC försäkringen vart lägre men har krav på garage på bostadsadressen.

Hej,
Jag har min katt försäkrad hos länsförsäkringar. Helförsäkrad avställbar så betalar jag 2500.-/mån när den är påställd och 40.-/mån när den är avställd.

//Memmsan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Memmsan: Du skojar...??? Det är ju vansinniga pengar. Ring till Folksam eller Trygg Hansa och kolla är vad jag rekommenderar dig.

På bara fyra månader har du betalat mer än vad jag skulle få betala för en årsförsäkring hos TryggHansa.
 

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Falsterbo
Hoj
Aprilia RSV Mille
Sitter nu & tittar på en hoj som jag är ruskigt sugen på att köpa (behöver väl inte kommentera modell). var inne en sväng på vv och såg att den bara var reggad med 37kw?

Hur sitter strypningen på saken?
Jag har inte tungt kort (obegr.) för att köra med en strypt hoj. Naturligtvis så kommer den då reggas så att det blir lagligt.

Snacka om sur nagel i ögat på en hoj som jag är ruskigt sugen på att köpa.
 

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Ort
I studentgettot [Lkpg] med Majsan o Skinhead
Hoj
Thundercat -98
Memmsan: Du skojar...??? Det är ju vansinniga pengar. Ring till Folksam eller Trygg Hansa och kolla är vad jag rekommenderar dig.

På bara fyra månader har du betalat mer än vad jag skulle få betala för en årsförsäkring hos TryggHansa.

Jag har ringt runt, det lovar jag dig, men som 22åring så gillar dom mig inte riktigt :gnissla men inför varje säsong så är det en ny jakt så det är bara att hoppas på att det är lite billigare i år :näsblod
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top