Thundercat-klubben!

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
HJÄLP!! :confused:

Lyckades i min iver att få på nya däck, ta av framdäcket utan att riktigt notera att det sitter en slang ner som fäster i framdäcket SE BILD , den hade naturligtvis lossnat

1- nån som vet va den gör ?
2 - ska sitta på nått speciellt sätt nu när den ska dit igen ?
3 - Skulle jag kanske ha lämnat in den på verkstad när jag knappt vet hur en skruvmejsel ser ut :huvet:huvet
 

Bifogat

  • yzf600_silverlogo2.jpg
    yzf600_silverlogo2.jpg
    29.5 KB · Visningar: 350
Last edited:

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
HJÄLP!! :confused:

Lyckades i min iver att få på nya däck, ta av framdäcket utan att riktigt notera att det sitter en slang ner som fäster i framdäcket SE BILD , den hade naturligtvis lossnat

1- nån som vet va den gör ?
2 - ska sitta på nått speciellt sätt nu när den ska dit igen ?
3 - Skulle jag kanske ha lämnat in den på verkstad när jag knappt vet hur en skruvmejsel ser ut :huvet:huvet

Är det vajern till hastighetsmätaren du syftar på kanske?
 

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Är det vajern till hastighetsmätaren du syftar på kanske?

Ja det låter ju väldigt logiskt det.. hittar inget i manualen.

Ska den sitta på nått speciellt sätt mot hjulet tro eller e det bara att trycka dit den nån som vet?

För er som tycker att inlägget är tidigt, 06:00 en lördag, så ska ni veta att 06:00 är ungefär vid lunch om man har småbarn .......
 
Last edited:

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
När min lossna vid motorvägskörning så var det bara och stanna och skruva fast, den var kanske inte helt loss men mätaren slutade fungera iaf..
 

speedjunkie

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat
Tja!

en snabb liten fråga (har hojen isär plockad nu).
vart sitter indikatorn till varven alltså där vart hojen får information om varvtalet...
har en pdf manual uppe men lite svårt att hitta informationen!

tack på förhand.
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
En fråga till er Thundercat-ägare.

Tycker hojen är jättefin, men ibland ser jag vissa som ser "konstiga" ut. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, så nedan kommer exempel.

Normal:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_YZF_600R_3200_mil_21873830.htm?ca=15&w=3

Konstig (speciellt andra bilden, det är nåt med vindskyddet):
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_YZF600R_Thundercat_21500020.htm?ca=15&w=1&last=1

Normal:
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_YZF_600_R_Thundercat_22212229.htm?ca=15&w=3

Konstig:
http://www.blocket.se/goteborg/Kanonfin_Yamaha_YZF600R_Thundercat_21643254.htm?ca=15&w=3

Är det nån som fattar vad jag menar eller är det jag som är:va
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
Sommar med thundercaten

Halloj, var ett tag sedan jag skrev här sist.
Thundercaten har varit på touring till Paris och fungerat otroligt bra, mätaren har slagit över på 7000mil men inte har motorn sprängts i tusen bitar för det, och toleranserna på ventilspelet var ju kanon när jag kollade i vintras.(sug på den ni som tror att allt över 3500mil trots att hojarna är 12-13år är för mkt).

En bild från Franska gränsen tillsammans med polaren på hans transalp
.

Sen har jag även gjort bandebut på Ring knutstorp. Var kort och gott, skitskoj. Fick verkligen blodad tand så skall boka upp mig på ett antal bankörning till slutet av sommaren.

En bild från Knutstorp. Lånat bilden från internet. Hoppas det är okej då webadressen syns tydligt. Är det ej okej, så kan personen säga till så plockar jag bort bilden direkt.

Och än är ju inte sommaren slut. Thundercaten är verkligen en kanon allround hoj, inte bäst på något men helt okej till allt.
//Mvh Jocke-j
 

Bifogat

  • liten bild.JPG
    liten bild.JPG
    172.3 KB · Visningar: 69
  • knutstorp18juni.jpg
    knutstorp18juni.jpg
    97.9 KB · Visningar: 77

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
En fråga till er Thundercat-ägare.

Tycker hojen är jättefin, men ibland ser jag vissa som ser "konstiga" ut. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, så nedan kommer exempel.

Normal:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_YZF_600R_3200_mil_21873830.htm?ca=15&w=3

Konstig (speciellt andra bilden, det är nåt med vindskyddet):
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_YZF600R_Thundercat_21500020.htm?ca=15&w=1&last=1

Normal:
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_YZF_600_R_Thundercat_22212229.htm?ca=15&w=3

Konstig:
http://www.blocket.se/goteborg/Kanonfin_Yamaha_YZF600R_Thundercat_21643254.htm?ca=15&w=3

Är det nån som fattar vad jag menar eller är det jag som är:va

Uppar. Tomt i Thundercat-tråden.... Why?
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Uppar. Tomt i Thundercat-tråden.... Why?

Det kanske blir lättare att kommentera ditt inlägg om du förklarar dig lite bättre. Lite mer specifikt VAD är det som du tycker ser konstigt ut? Hojjarna på bilderna ser väl ut som vilken Thundercat som helst.
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Det kanske blir lättare att kommentera ditt inlägg om du förklarar dig lite bättre. Lite mer specifikt VAD är det som du tycker ser konstigt ut? Hojjarna på bilderna ser väl ut som vilken Thundercat som helst.

Det är det jag inte vet... tänkte ni kunde hjälpa mig med det.

Den blå ser "klen" ut. Inte lika bastant som den rödvita t.ex. Samma sak med den svarta. Ser också klen ut, som om de vore en 125:a. Men kan inte sätta fingret på vad det är. Det finns inte nån phase1 & 2 el dyl?

Ni tycker att de ser likadana ut? Ingen skillnad? Same same?
 

speedjunkie

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat
Det är det jag inte vet... tänkte ni kunde hjälpa mig med det.

Den blå ser "klen" ut. Inte lika bastant som den rödvita t.ex. Samma sak med den svarta. Ser också klen ut, som om de vore en 125:a. Men kan inte sätta fingret på vad det är. Det finns inte nån phase1 & 2 el dyl?

Ni tycker att de ser likadana ut? Ingen skillnad? Same same?

Tja, jag förstår vad du menar, tror dock inte att det är någon skillnad, har aldrig stött på en thundercat som sett annorlunda ut än min iaf.

tycker det är en rätt fin hoj, finare i verkligheten än på bild.
de enda jag tycker ser lite klent ut är bakdäcket på dessa hojar orginal, byter man till 180-190 så ser det lite brutalare ut ;)
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Tja, jag förstår vad du menar, tror dock inte att det är någon skillnad, har aldrig stött på en thundercat som sett annorlunda ut än min iaf.

tycker det är en rätt fin hoj, finare i verkligheten än på bild.
de enda jag tycker ser lite klent ut är bakdäcket på dessa hojar orginal, byter man till 180-190 så ser det lite brutalare ut ;)

Gott att du förstår vad jag menar. Kan du förklara det så vore det guld :tummenupp

Närå... men det är nog nåt med vinklarna på bilderna eller nåt som gör det.
Tack för ditt svar hursomhelst!

Skulle nån annan vet nåt som jag och Speedjunkie inte vet, skriv :)
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Gott att du förstår vad jag menar. Kan du förklara det så vore det guld :tummenupp

Närå... men det är nog nåt med vinklarna på bilderna eller nåt som gör det.
Tack för ditt svar hursomhelst!

Skulle nån annan vet nåt som jag och Speedjunkie inte vet, skriv :)

Det är nog som du säger bildvinklar som kanske lurar ögat. I liknande årgångar så ska allt cyklar se "normala" ut allihopa :)
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
Tja, jag förstår vad du menar, tror dock inte att det är någon skillnad, har aldrig stött på en thundercat som sett annorlunda ut än min iaf.

tycker det är en rätt fin hoj, finare i verkligheten än på bild.
de enda jag tycker ser lite klent ut är bakdäcket på dessa hojar orginal, byter man till 180-190 så ser det lite brutalare ut ;)


tänk dock på att vägegenskaperna förändras ifall man monterar ett bredare bakdäck en standardmått.

//Jocke-J
 

Drivan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Nynäshamn
Hoj
t-cat 98
Hastighets slangen lossnade idag när jag var ute och körde. stannade och skruvade dit den igen men mätaren funkar ändå inte:confused:
ska det gå nån vajer eller nått sånt i den eller är det nått form av tryck ?
 

Drivan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Nynäshamn
Hoj
t-cat 98
jaha då var det väll bara till att beställa en ny då

Nån som vet vart det kan finnas snabbt och smidigt ?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top