ToL skrev:
Jag hör ett tickande ljud från min hoj.. (Kawasaki ZX-6R -95) Om jag kör i 60km/h tickar det ca 3ggr/sek.. frekvensen verkar öka om jag ökar hastigheten.. har letat efter kedjelåset men hittar inget - verkar vara en kedja utan lås.. om jag kopplar ur verkar ljudet försvinna..
- någon som har någon idé om vad det kan vara??
Ær frekvensen på tickandet detsamma oavsett vilken væxel du kør på i samma hastighet, eller ændras det med motorvarvet?
Om det ær samma oavsett varv men kopplat till hastigheten, då ær det fel på drivlinan nånstans. Kedja som ær skadad ligger høgt på topp, eller drev kanske. Longshot, hasighetsmætarwire
Men om frekvensen på tickandet ændras nær du lægger i en annan væxel, så ær det i motorn. Kamkedja, ventiler, vevstakar, vevlager, allt kan knacka eller knocka mer eller mindre. Ju mer knock det låter om det desto værre och dyrare ær det
Vært att kolla upp ær æven avgaspackningarna, kan låta som ventilknack. Om det knackar på jæmn gas eller pådrag, och det slutar nær du slår av, då kan det vara packningarna.
Kolla om bultarna sitter fast ordentligt, och om dom gør det kolla så du inte blåst en packning.
"- Hello mr Icebear mechanic, have you found whats wrong with my bike?
- Yes, mr penguin, it looks like you blown a seal!
- Oh no, it's just icecream...."