Tiggeriet i Sverige

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har du skänkt några pengar idag MArkus?

Vill man bejaka sin altruism kan det vara värt att veta om skatteavdraget om 25% för gåvor mellan 2000-6000 kr/år med minst 200 kr vid varje gåvotillfälle. Lista på godkända mottagare finns på skatteverket.

Det var bra för mig då en verksamhet jag stöttar fanns med. Man kan ju välja, ge mer eller göra samma nytta med färre kronor i slutänden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är så gulligt att PK Sverige yrvaket börjat notera EUs baksida. Birgitta Ohlsson sätter väl sin latte i halsen var gång hon går ner på stan nu. Såg henne faktiskt i helgen, inkl barn, pk man, ful hund - och naturligtvis latten i handen. :rofl Såg jag inte helt fel så tror jag nog att hon skall på mammaledighet snart, thank God.

"Minister irriterad" :lol

Sverige har i flera månader fört hemliga samtal med Rumänien om att hjälpa landets romer på plats. Men nu har diskussionerna brutit samman.

– Jag är förbannad, ledsen och besviken. Men vi ger inte upp, säger EU-minister Birgitta Ohlsson (FP) till*Dagens Nyheter.

Sveriges strategi var att Rumänien skulle använda mer av EU-stödet för att satsa på landets utsatta. Rumänien ville dock inte blanda in EU-kommissionen och andra länder, uppger tidningen.

Enligt DN ska regeringen nu driva frågan vidare till EU-kommissionen. Den vill att en expertinsatsstyrka ska inrättas i Bukarest för att se till att pengarna i EU:s strukturfonder verkligen plockas ut och når fram till Rumäniens fattiga.

Minster irriterad

Enligt tidningen har landet fått miljarder i EU-stöd, men bara plockat ut knappt en tredjedel. Endast en bråkdel av den tredjedelen uppges ha kommit romerna till del.

– Jag blir vansinnig på det ointresse Rumänien har visat för frågan, säger Ohlsson till tidningen.

Regeringen ska på tisdagen skicka in sitt förslag till lösning till EU-kommissionen - utan Rumäniens underskrift. Regeringen hoppas att kommissionen ska sätta press på Rumänien så att en expertgrupp kan installeras i Bukarest snarast möjligt.

– Det här är akut. Vi vill att det ska börja verka direkt. Och vi vet att fler länder kommer att ansluta sig till förslaget om vi går i bräschen. Jag kan inte avslöja vilka det är, men vi har fört förhandlingar med andra länder om detta, säger EU-ministern till DN.

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Den här sommaren kommer nog att bli den värsta någonsin. Än så länge är det väl mest hard core-tiggarna som orkar sig upp hit till kylan och mörkret i norr, men i sommar lär det bli invasion. Var inne i Sthlm city igår och muggskramlarna är överallt. Jag kan föreställa mig hur det kommer att se ut mellan juni-augusti.... Blir ett fint Stockholm vi visar upp för turisterna, som därtill blir av med plånböckerna en masse när de råkar vara i närheten av dessa företagsamma entreprenörer.

Det nya spännande Sverige......

Jag är osäker på om det är ziggisarna eller Birgitta Ohlsson som är den största faran för det här landets framtid.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Den här sommaren kommer nog att bli den värsta någonsin. Än så länge är det väl mest hard core-tiggarna som orkar sig upp hit till kylan och mörkret i norr, men i sommar lär det bli invasion. Var inne i Sthlm city igår och muggskramlarna är överallt. Jag kan föreställa mig hur det kommer att se ut mellan juni-augusti.... Blir ett fint Stockholm vi visar upp för turisterna, som därtill blir av med plånböckerna en masse när de råkar vara i närheten av dessa företagsamma entreprenörer.

Det är så gött när man under sitt födointag på lokal intet ont anande får en mugg uppkörd i nyllet/nerkörd i tallerken.

Ärdetsådetskagåtill?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Såg att något hundratal irländska zigenare slagit läger på Kistamässans parkering. :rofl

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Glöm inte gubbjävlarna draperade i vitt som låter som ankor i G:a Stan.
Jag får lust att hälla en hink vatten över allihopa :mad:

Jag är osäker på om det är ziggisarna eller Birgitta Ohlsson som är den största faran för det här landets framtid.

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Ingen som sett "jag behöver pengar till doktor" skylt med någon som sitter och gnolar på ett instrument?
Tycker det är lite dumt.
Ta kontakt med migrationsverket så fixar de nog doktorbesök alldeles gratis..
Om de ska tigga så "tigg" ärligt. typ jag har slut på kokain och vill ha mer..:rolleyes:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Ang. doktorskylten. MP har ju sett till att sjukvården är gratis om du undviker att betala skatt i Sverige (tvärt om hade ju varit så ologiskt) så skylten känns lite överflödig. Skall vi tolka det som att budskapet om fri sjuk- och tandvård inte nått alla ännu? Birgitta O måste genast göra något!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag tycker vi kan ge dem Skåne så kan alla danskar flytta hem till Danmark. :brynad :crash

Så är det redan. Malmö har flest svenska romer av svenska städer och så har det varit länge och av tradition. Judar i Stockholm och Romer i Malmö.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
[video]http://www.regeringen.se/sb/d/18587/a/238195[/video]

Fäll en tår över hur vi behandlat dessa människor och lägg några extra kronor i muggen nu.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO