Jo. Men är innehav/användande/ägande av en Iphone verkligen något att gå igång på idag så att säga?
Nej, knappast, iaf inte om man har inkomst.
Men någon som tigger och inte ens har vett att låta bli dylika prylar är ju rätt arrogant.
Jo. Men är innehav/användande/ägande av en Iphone verkligen något att gå igång på idag så att säga?
Precis. Arroganta.. Nja .. Tiggarna behöver inte underhålla dig eller liknande. De bryr sig inte om vem du är utan bryr sig om vad du lägger i koppen såklart. Storyn om tiggaren med Iphone bygger ju såklart på dess motpoler. Iphone som lyxig och till för de med gott om cash. Medans tiggaren för att få någon som helst acceptans helst skulle sitta naken utan kläder. Iphone är en skittelefon utan någon som helst lyx. Om en tiggare nu skulle använda en skittelefon är det verkligen enligt mig inget att hoppa jämfota och banka huvudet i väggen för. Men smaken är som bekant olika, så vill man höja sitt blodtrygg för den sakens skull så varsågod.
Personligen skulle jag inte saka en krona även om tiggaren var utan kläder.
Ingen påstår att iPhone är lyx, men många påstår nog att innehavet av en mobiltelefon inte harmoniserar med den utsattheten som krävs för att dom skulle börja tigga.
Samtidigt tjänar pantsystemet hundra miljoner per år.....
Skulle Adidasjacka falla under harmoniserings reglerna för att få börja tigga?
Nej, kostar jackan pengar att hålla igång menar du?
Bra då vet vi. Adidasjacka faller alltså inte under harmoniserings reglerna för att få börja tigga. Btw, hört talas om t.ex Skype ?
aha. ja jo det är ju en början. Och att använda en mobil innebär inte med automatik att du sitter fast i ett jobbigt dyrt mobilabonnemang.
Nej. I #504 säger Du att: men många påstår nog att innehavet av en mobiltelefon inte harmoniserar med den utsattheten som krävs för att dom skulle börja tigga.
Det jag vill säga med Adidasjacka eller ta vad Du vill är att det är svårt att utifrån en människas för tillfället attribut avgöra själva utsattheten. Enligt mig en allt för enkel och möjligen till och med missvisande väg att gå.
aha. ja jo det är ju en början. Och att använda en mobil innebär inte med automatik att du sitter fast i ett jobbigt dyrt mobilabonnemang.
Nej. I #504 säger Du att: men många påstår nog att innehavet av en mobiltelefon inte harmoniserar med den utsattheten som krävs för att dom skulle börja tigga.
Det jag vill säga med Adidasjacka eller ta vad Du vill är att det är svårt att utifrån en människas för tillfället attribut avgöra själva utsattheten. Enligt mig en allt för enkel och möjligen till och med missvisande väg att gå.
Men när tiggarna har både dyrare kläder och mobiler än en själv, vad gör man då?
Det talas ju mest om romerna i tråden men det finns en kategori proffstiggare till och det är studenter. Ofta vänstervridna inbillar jag mig som anser sig ha rätt till mer pengar än vad CSN ger dom.
Konsthögskolan i gamla Fazer-fabriken fostrar många tiggare,,,
Jag är övertygad att de unga studerande som Du raljerar över dessa dagar genererar mer tillbaka till staten än vad en till åren kommen hemmansägare i Skånska Eslöv gör som kan leva glada bidragsdagar på EU medel.
Haha, ja, för konststudenter är ju en riktig kassako för staten.
Ni håller verkligen ihop. Var den förra formuleringen/inlägget av AGV inte Åsa-Nisse nog?
Jag är övertygad att de unga studerande som Du raljerar över dessa dagar genererar mer tillbaka till staten än vad en till åren kommen hemmansägare i Skånska Eslöv gör som kan leva glada bidragsdagar på EU medel.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|