Tiggeriet i Sverige

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Var det han de hittade ritualmördad nära Vitabergsparken i helgen?

Vad vet jag om det? Jag bor i Malmö. Du som kan memorera behöver väl bara tänka igenom tråden, (tror det var i denna iaf, känns rimligt).

Det blev ju ett visst rabalder för att han ville tillämpa samma metoder som gällande sexköpslagen.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag stöter ofta på tiggare i och med arbetet när jag åker runt.

I söndags så såg jag en kvinnlig tiggare som talade i sin Iphone. Brevid en bankomat(arbetar med dem) satt hon också, tog cirka en halv minut innan hon hade lagt ner telefonen och efter 2 minuter så började hon tigga igen.

Jag tänkte säga åt henne att sälja telefon jäveln för att få mat. Hade jag haft sån pengabrist så hade iallafall inte jag haft en dyr telefon.

Jag ger dem inte ett öre. Ifall jag skulle gjort det hade jag varit pank idag då jag stöter på MINST 10 om dagen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag såg en igår också som svarade i telefon.

Såg också en indignerad snutt på Östermalm som påstod att det värsta han varit med om var att något fyllo angripit en tiggare vid KTH i helgen, fatta hur kort tid man varit snutt, hur äckligt politiskt korrekt man är eller hur skev människosyn man har om man som polis tycker det är "det absolut värsta" man varit med om. :lol

Pröva att åk hem till en nedknarkad lägenhet där fru knarkare ligger döende, herr knarkare är hög och barnen går i smutsiga kläder eller ta hand om ett självmord eller en allvarlig trafikolycka, jävla politiskt korrekta töntsnutt. :mad:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2014-06-13-1130-Brak-Norrkoping/?ca723100

[h=1]2014-06-13 11:30, Bråk, Norrköping[/h] Bråk mellan två kvinnor
10:13 Polisen fick samtal från väktare i en galleria på Lidaleden i Norrköping där två kvinnor ska ha bråkat med varandra. Enligt uppgift ska de bägge hotat varandra med stryk.
Då polisen kom till platsen framkom att de bägge kvinnorna varit osams om vem som haft rätt att sitta och tigga på platsen.
Polisen medlade i konflikten och fick en av kvinnorna att lämna platsen för att förhindra fortsatt bråk.

[h=2]Organisation[/h]Polismyndigheten i Östergötlands län
Informationsenheten

Undrar hur polisen avgjorde vem som hade "rätt" till tiggarplatsen? :va

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Snart när det klubbas förbud i Norge kommer "deras" tiggare komma till Sverige!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Någon som vet varför tiggare i Sverige inte har små barn med sig?
Utomlands är det väldigt vanligt med spädbarn eller väldigt små barn som är med tiggare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Resten av världen förstår, Sverige sitter på sin höga idealistiska PK-stridshingst och skämmer ut sig, som vanligt.

Jag gillar slutklämmen extra mycket: "...Då väljer man ett annat land, t.ex. Sverige."

:hihi

uploadfromtaptalk1404884315031.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Resten av världen förstår, Sverige sitter på sin höga idealistiska PK-stridshingst och skämmer ut sig, som vanligt.

Jag gillar slutklämmen extra mycket: "...Då väljer man ett annat land, t.ex. Sverige."

:hihi

View attachment 408846

Vi tröttnar inte på att var hela världens driftkuckus (knepig pluralform:va) i det här landet.

Texttv är så skönt retro. Skönt att den finns även i cyberåldern!:tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi tröttnar inte på att var hela världens driftkuckus (knepig pluralform:va) i det här landet.
Det roliga är att vi tror oss vara föredömen.
Men grannländerna kommer aldrig att följa i storebrors fotspår.
Invandringspolitiskt tycker de att det är skitkul att se hur vi offrar och misslyckas.
Med en restriktivare invandringspolitik kommer de övriga nordiska länderna säkerligen öka sin flyktingkvot, vilket kommer att ge fler flyktingar asyl och betydligt högre grad av integration.
Men då kan inte svenska politiker slå sig för bröstet längre.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Man kan väl inte säga att vi "misslyckas" även om det självklart finns problem. Sverige och Tyskland har de i särklass starkaste starkaste ekonomierna i EU samtidigt som vi tar emot i särklass flest. Det är en myt att vi skulle drabbas ekonomiskt, däremot finns stora mänskliga problem i socioekonomiskt utsatta områden. Vilket det alltid gjort, "invandrare" eller ej.
En växande befolkning är gynnsamt för ett samhälle.
Tiggeriet däremot är en skam för framförallt Rumänien. Korruption och svinaktighet mot sin egen befolkning borde bestraffas med uteblivet stöd från EU.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sverige och Tyskland har de i särklass starkaste starkaste ekonomierna i EU samtidigt som vi tar emot i särklass flest. Det är en myt att vi skulle drabbas ekonomiskt,

Börjar tro det är en myt att Sveriges ekonomi går som tåget.

Har vi något försvar?
Bra skolresultat?
Trygg åldervård?
Bra cancervård?
Stark landsbygd?
Välskötta vägar?
Stark kustbevakning?

Påminner om pyramidspel.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Man kan väl inte säga att vi "misslyckas" även om det självklart finns problem. Sverige och Tyskland har de i särklass starkaste starkaste ekonomierna i EU samtidigt som vi tar emot i särklass flest. Det är en myt att vi skulle drabbas ekonomiskt, däremot finns stora mänskliga problem i socioekonomiskt utsatta områden. Vilket det alltid gjort, "invandrare" eller ej.
Tiggeriet däremot är en skam för framförallt Rumänien. Korruption och svinaktighet mot sin egen befolkning borde bestraffas med uteblivet stöd från EU.

Man kan säga att vi misslyckas.
Det är ingen myt att vi drabbas ekonomiskt.
En växande befolkning är bara gynnsam om det är en produktiv befolkning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är en myt att vi skulle drabbas ekonomiskt

Menar du att de invällande tiggarna är bra för vår ekonomi?

:va

Igår såg jag en intressant syn, ger perspektiv:

Utanför en Pizzeria respektive Sushi sitter en rom under en smutsig filt (rena och snygga jeans när hon ställde sig noterade jag för övrigt).

Inne i pizzerian: hårt arbetande invandrare.
Inne på sushin: hårt arbetande invandrare.
Utanför: soft slappande invandrare.

De anstränger sig ju inte ens, hela affärsidén är att se fattig ut och slappa. Vidrigt. Att Rumänien tröttnat på dem är inte ett dugg konstigt, det kommer vi också göra i sinom tid.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag föreslår ett besök i Rumänien.

Att någon finner det bättre att sitta på en gata i decemberslaskets Stockholm och tigga än livet som erbjuds i hemlandet borde få upp ögonen på folk. Glöm inte att liknande syn även rådde för hundra år sedan i Sverige mot fattiga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Att någon finner det bättre att sitta på en gata i decemberslaskets Stockholm och tigga än livet som erbjuds i hemlandet borde få upp ögonen på folk. Glöm inte att liknande syn även rådde för hundra år sedan i Sverige mot fattiga.

Det är säkert jättetråkigt men jag tycker du pendlar rätt friskt mellan sakliga- respektive känsloargument nu.

Jag tror du försöker göra en komplex fråga väldigt enkel, jag gillar inte det där svartvita tänket.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det är snarare du som behöver öppna ögonen.

Vill de jobba?

Vad finns det för hinder att söka jobb under sommarmånaderna, (ja, eller vintermånaderna för den delen)? Vad är så förfärligt med att förväntas söka arbete öht? Är inte det ett av argumenten för eu? Att fritt kunna röra sig och arbeta inom gränserna för eu. Klart att det blir många skitjobb men påstå gärna att det skulle vara sämre än att sitta med skuldbeläggande som främsta affärsidé. Eller är det månne en annan norm som styr? Läste någon artikel där en kvinna klagade över hur jobbigt det var att ligga i dessa obekväma ställningar och hur ont hon fick i sina knän, precis som om vi lagt det på dem. Passiv näringsverksamhet av sämsta slag med skuldbeläggande som främsta/enda affärsidé. Varje krona i muggen förvärrar problemet och passiviserar människan.

Kolla de i Sverige arbetande polackernas historik. Har de hållit sig för goda för något arbete öht? Är det riktigt eländigt så flabbar dom och ger sig sen i kast med skiten. En sån utmaning ska inte stoppa den som anser sig klara allt och gärna bevisar det. Fantastisk och väldigt osvensk inställning. Jobbat hårdare och blivit snabbare i trista tempojobb än vad de allra flesta svenskar mäktar. Jag får intrycket av att de tävlar med varandra på t ex jordgubbafälten eller granplanteringarna också...och tjänar än mer på det. (Ja, jag är lantis.) Alla vinner, arbetstagare som arbetsgivare. Hur tävlar man med det om inte med samma mynt? Många har dessutom byggt livsvariga relationer med människor här. Deras boenden i min hembygd sköts och hålls efter, man kombinerar hårt arbete med att göra vistelsen här till trivsel och nöje. Jag är imponerad och fattar att arbetsgivarna gillar deras inställning. De kommer tillbaka år efter år genom generationsskiften.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring