Är det någon här som kommenterat om att vara fattig?Handla med knark och göra inbrott är vad jag vet olagligt, att vara fattig är inte olagligt ännu iallafall.
Är det någon här som kommenterat om att vara fattig?Handla med knark och göra inbrott är vad jag vet olagligt, att vara fattig är inte olagligt ännu iallafall.
Tyvärr inte, förra vintern var ju mild och fin så hela Stockholm såg hemskt ut med dessa skådespelare överallt. Tror inte vädret skrämmer dem, dock:Snart är det minusgrader och då är flyttfåglarna borta, i.o.f.s flyttar väl en del till kommunisttrafikstationerna men för det finns alt. = vistelse där har man då valt själv.
Jag var lite orolig när alla rumänska tiggare dök upp, trodde jag skulle bli utkonkurrerad och behöva börja svetsa gas i leriga kulvertar.. men dom suger på svetsning som tur är!Det låter vettigt. Varför ska man betala skatt och bidra till samhällsutvecklingen, det är ju bara kapitalets sätt att kuva individen.
För övrigt verkar marknaden för tiggare en aning överetablerad numera. Undrar om det ser bättre ut för miggare...
Då kan jag upplysa dig om att gåvoskatten är avskaffad.
Undra vad det hade blivit för kommentarer om polisen hittat 53000 på en svensk man/kvinna?
Sitter man 24/7 och tigger så tror jag nog att det skattemässigt bör räknas som ett arbete och inte som en enskild gåva.
Annars kan ju alla efter 40 timmars arbetsvecka döpa om sin lön till gåva och slippa skatt.
Härikring sover de ofta på arbetsplatsen. Avdrag för tjänstebostad då? Fast det kanske skall vara fyra väggar och tak då förresten.
De jag sett har haft en vägg och en markis, det är inte samma riktigt
Jag jobbar för att överleva....Så du menar att en tiggare som tigger för att överleva kan klassas som en näringsverksamhet som ska beskattas med dagens lagstiftning?
Då är väl frågan varför inte skattmasen jagar dessa individer som inbringar sådana fantastiskt stora summor?
Jag misstänker att du inte har alla hästar hemma.
Så du menar att en tiggare som tigger för att överleva kan klassas som en näringsverksamhet som ska beskattas med dagens lagstiftning?
Då är väl frågan varför inte skattmasen jagar dessa individer som inbringar sådana fantastiskt stora summor?
Jag misstänker att du inte har alla hästar hemma.
Vet inte var Sthlm ligger men i Stockholm har de ju annekterat hela grönområden så de borde betala arrende utöver diverse beskattning. Skulle bedöma att några hektar i yttre Stockholm Kommun är värt 20 miljoner, så ett marknadsmässigt pris borde vara ca 1 miljon per år i arrende/hyra.
[...det är rationellt beteende...
...18-årig bulgarisk kvinna...
...Det är ofta någon i gruppen som har ansvar för att samla in pengarna
– Ofta är det den äldre i familjen eller den som leder familjen som har rollen. Den personen brukar kallas för hövdingen, förutom den äldste kan det annars vara den som anses vara smartast i gruppen....
Jag jobbar för att överleva....
Varför skulle jag det?Då kanske du kan byta med en av tiggarna, men jag misstänker att du skulle svälta ihjäl på några veckor.
Då kanske du kan byta med en av tiggarna, men jag misstänker att du skulle svälta ihjäl på några veckor.
Ja dom tycker nog att det är drömmen att bo i tält och husvagn. Typiskt miljonärer.
Varför bor de inte någon annanstans då?
Det är ju helt befängt att tro att romernas situation endast beror på att de har för lite pengar.
Du kan ju inte påstå att samhället välkomnar dem med öppna armar?
Du kan ju inte påstå att samhället välkomnar dem med öppna armar?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|