Tiggeriet i Sverige

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du menar i förhållande till övriga rumäner?

Zigenare, rumäner...you name it.
Jag håller med om ingen rök utan eld men jag rycker ändå att alla människor är värda min respekt tills de visar att de inte är värda den. Jag tänker inte dra alla över en kam och tro att alla är odågor och stjäl och luras bara för att vissa eller en stor del gör det.
Jag blev själv rånad av rumänskor i Barcelona så visst är jag på min vakt men jag vägrar att döma andra för vissas dumhet.
Kalla mig gärna blåögd men jag tycker livet är för kort för att gå runt och hata människor. :)

Jag tror verkligen inte världen är så svart-vit att man kan säga att "alla är dumma mot romerna pungckt".
Förmodligen ligger sanningen någonstans mittemellan de två versionerna, ungefär som allt annat här i livet.

Jag håller helt med, för en gångs skull. Dock vill jag även lägga till. Jag tror verkligen inte att världen är så svart och vit att man kan säga att alla romer är dumma punGt. :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Zigenare, rumäner...you name it.
Jag håller med om ingen rök utan eld men jag rycker ändå att alla människor är värda min respekt tills de visar att de inte är värda den. Jag tänker inte dra alla över en kam och tro att alla är odågor och stjäl och luras bara för att vissa eller en stor del gör det.
Jag blev själv rånad av rumänskor i Barcelona så visst är jag på min vakt men jag vägrar att döma andra för vissas dumhet.
Kalla mig gärna blåögd men jag tycker livet är för kort för att gå runt och hata människor. :)

Jag håller helt med, för en gångs skull. Dock vill jag även lägga till. Jag tror verkligen inte att världen är så svart och vit att man kan säga att alla romer är dumma punGt. :)
Självklart inte, men jag måste fråga, hur ser det bland dina grannar?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hur ser det ut bland dina grannar med avseende nationaliteter?

Cirka 50/50 eller säg 60/40 om vi räknar in finnarna till icke svenskar. Mycket trevligt område med väluppfostrade ungar och hjälpsamma grannar med vissa undantag som den svenska familjen under som är med i en sekt. :skrämd

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Cirka 50/50 eller säg 60/40 om vi räknar in finnarna till icke svenskar. Mycket trevligt område med väluppfostrade ungar och hjälpsamma grannar med vissa undantag som den svenska familjen under som är med i en sekt. :skrämd
Fantastiskt, när hade du förbi dina grannar på middag senast?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kan vara hojåkare också. Både polis, justitieministrar och press har ofta beskrivit de kriminella motorcykelgängen. Tom avhoppare har själva erkänt att det förekommit kriminella aktiviteter i denna organiserade verksamhet.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fantastiskt, när hade du förbi dina grannar på middag senast?

När hade jag någonsin någon över på middag och vad har det med saken att göra? Om du istället ställer frågan hur min vänskapsskara ser ut så skulle jag svara 50/50. Jag gör ingen skillnad på nationalitet när det gäller mina vänner och bekanta...eller familj heller för den delen då tre av mina syskonbarn och deras pappa är invandrare. Sen vad detta har med tiggeri att göra vet jag inte, men ärligt talat tror jag inte du vet det själv heller utan du letar efter nåt att diskutera om. ;)

FI?

Förstår att du är rädd, de flesta religiösa sekter kan man ju fnissa lite åt men den där FI-sekten, där blir man ju rädd på riktigt!

Haha, jag är inte rädd för FI. Inte så länge de inte bestämmer Sveriges öde.
Grannarna är med i arken.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
När hade jag någonsin någon över på middag och vad har det med saken att göra? Om du istället ställer frågan hur min vänskapsskara ser ut så skulle jag svara 50/50. Jag gör ingen skillnad på nationalitet när det gäller mina vänner och bekanta...eller familj heller för den delen då tre av mina syskonbarn och deras pappa är invandrare. Sen vad detta har med tiggeri att göra vet jag inte, men ärligt talat tror jag inte du vet det själv heller utan du letar efter nåt att diskutera om. ;)

Haha, jag är inte rädd för FI. Inte så länge de inte bestämmer Sveriges öde.
Grannarna är med i arken.
Mest nyfiken på vad du menar med öppna famnar?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Mest nyfiken på vad du menar med öppna famnar?

Jag skrev att samhället inte direkt tar emot dem med öppna armar. Du kan ju förklara hur samhället tar emot romerna och hur de behandlas? Det var ingen som pratade om att förbjuda tiggeri innan romerna kom vad jag vet?
Jag tycker inte heller att det är en vacker stadsbild med massor uteliggare och tiggare överallt men jag tänker inte sparka på dem eller hata dem för det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag skrev att samhället inte direkt tar emot dem med öppna armar. Du kan ju förklara hur samhället tar emot romerna och hur de behandlas? Det var ingen som pratade om att förbjuda tiggeri innan romerna kom vad jag vet?
Jag tycker inte heller att det är en vacker stadsbild med massor uteliggare och tiggare överallt men jag tänker inte sparka på dem eller hata dem för det.
Du behöver inte gå i försvar, du hanterar det precis som 99,9% av alla som kommer med samma slutsatser.

Antingen är du en del av samhället eller inte, och om din slutsats är korrekt är du en del av det.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du behöver inte gå i försvar, du hanterar det precis som 99,9% av alla som kommer med samma slutsatser.

Antingen är du en del av samhället eller inte, och om din slutsats är korrekt är du en del av det.

Jag försvarar mig inte, det behöver jag inte göra för dig. Jag säger vad jag tycker och tror. :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Lite som att producera ymnigt med forumåsikter på arbetstid samtidigt som man "jobbar för att överleva" menar du? Jag försöker förstå tänker här.
Skrev aldrig att jag jobbade alltid, eller för den delen när jag vräker åsikter över ovetande.

Men du kan leva lungt med vetskapen att ingen betalar för den tiden jag lägger på detta forum.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jag vara bara nyfiken. Jag gick just förbi tiggarna som samlats för natten under barnhusbron här i Sthlm. Passerar där när jag går från jobbet ned till båten. Det måste vara bistert för dem att ligga där på betongen inatt tänkte jag. Så jag blev lite nyfiken på vad som menades med "överleva".
Vi har det nog rätt bra ändå. Du och jag.

Skrev aldrig att jag jobbade alltid, eller för den delen när jag vräker åsikter över ovetande.

Men du kan leva lungt med vetskapen att ingen betalar för den tiden jag lägger på detta forum.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring