Tiggeriet i Sverige

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Helt ok för alla skulle jag tro, bara man accepterar att det omvända får ske.

Får ske? Nu kanske jag missuppfattar dig helt och då ber jag om ursäkt.

Enligt min mening får man tycka vad man vill om tiggarna och tiggarna får tycka vad de vill om oss, men när den ena parten börjar sparka efter, kasta saker på eller jaga den andra då har man gått för långt.
Jag är inte speciellt förtjust i att bli skriken efter nere utanför butiken men jag kommer aldrig någonsin ge mig på någon och jag kommer alltid skydda andra människor som blir illa behandlade oavsett samhällsposition eller ursprung.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Känns som denna bonnen snart får åka till storstan och kolla in huligantiggarna.
Det värsta jag blivit utsatt för är att de hälsar :3freak

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Får ske? Nu kanske jag missuppfattar dig helt och då ber jag om ursäkt.

Enligt min mening får man tycka vad man vill om tiggarna och tiggarna får tycka vad de vill om oss, men när den ena parten börjar sparka efter, kasta saker på eller jaga den andra då har man gått för långt.
Jag är inte speciellt förtjust i att bli skriken efter nere utanför butiken men jag kommer aldrig någonsin ge mig på någon och jag kommer alltid skydda andra människor som blir illa behandlade oavsett samhällsposition eller ursprung.
Då är vi på samma spår, men vad händer om någon jagar bort en tiggare under motsvarande förutsättningar tror du?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Då är vi på samma spår, men vad händer om någon jagar bort en tiggare under motsvarande förutsättningar tror du?

Vad menar du nu? Det var ju precis det som hände? Jag kommer fortsätta försvara tiggarna om någon sparkar på eller jagar dom liksom jag skulle försvara vilken annan människa som helst. Våld löser inte problemet.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vad menar du nu? Det var ju precis det som hände? Jag kommer fortsätta försvara tiggarna om någon sparkar på eller jagar dom liksom jag skulle försvara vilken annan människa som helst. Våld löser inte problemet.
blöjräjsern jagade iväg mannen o det var ok

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
Han och jag jagade iväg en man som sparkade på och jagade en tiggare som inte gjorde något annat än att sitta på sin filt utanför ica.
Ja det är väl det skäggot tycker är ok o att det även ska vara ok om att jaga en tiggare om den tiggaren sparkar o slår på en person

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja det är väl det skäggot tycker är ok o att det även ska vara ok om att jaga en tiggare om den tiggaren sparkar o slår på en person

Det var precis det jag skrev ovan oxå, att jag tänker fortsätta försvara människor oavsett tillhörighet om de blir illa behandlade.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
Det var precis det jag skrev ovan oxå, att jag tänker fortsätta försvara människor oavsett tillhörighet om de blir illa behandlade.
Ok eftersom du frågade skäggot (vad menar du nu ?) så trodde jag du inte förstod vad han mena .

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
Iofs tycker jag telesäljare som står i o utanför affärer är jobbigare än tiggaren som bara sitter där

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Som kommande av judisk börd, så kan jag påpeka att judarna gjorde ungefär samma sak förr.
De tiggde och stal inte, men ställde sig utanför samhället de levde i och ansåg sig (med viss rätt) överlägsna.
Nu i efterhand så har vi de tyska nazisterna att skylla på, men judarna var illa sedda över hela världen.

...och är det fortfarande även om det har blivit lite bättre!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Iofs tycker jag telesäljare som står i o utanför affärer är jobbigare än tiggaren som bara sitter där

Eller proffstiggarna från Röda korset, Amnesty, SOS etc som ju oftast inte ens är med i föreningen de tigger för och som verkligen ska tjafsa med alla, även om man tydligt visar att man inte är intresserad. Får jag välja mellan att deportera dessa och romerna i min småstad är det lätt proffstiggarna som ryker.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Som kommande av judisk börd, så kan jag påpeka att judarna gjorde ungefär samma sak förr.
De tiggde och stal inte, men ställde sig utanför samhället de levde i och ansåg sig (med viss rätt) överlägsna.
Nu i efterhand så har vi de tyska nazisterna att skylla på, men judarna var illa sedda över hela världen.

tydligen ok att ge sig på judar om man är muslim... åtminstone i Malmö...

på min ort där jag bor så kom det en svensk man i elrullstol med sin dotter en lördag och skulle in på Coop.. lilltösen hade sin plånbok i handen och ville så klart köpa godis... när de passerar tiggaren så reser denne sig och sliter plånboken ur handen på flickan som är 7-8år och går därifrån... folk stoppade tiggaren dock...

i detta fall så vore väl 5l. bensin mera lämpligt....:rodnar
Utanför Lidl så står en kille med krycka och ett ben som håller han i luften som rycker... dock så byter han ben ibland och då börjar det andra benet rycka..:fakta:dummer

Utanför Ica. isomras så låg en rumänsk tjej och solade på backen i solgasset och pekade lite slött på koppen åt folk som gick förbi... :tummenupp

En tiggare var smart och letade pantburkar överallt.. sen la han sin burksäck bredvid sig så folk som skulle panta burkar på affärerna kunde lägga en burk istället för pengar då många inte använder kontanter numera... all cred till denne tiggare som faktiskt gjorde nåt bra...

Med vänlig hälsning

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Enligt polisen har gänget vid Port 73 även dykt upp i Trelleborg, Lund och i Mellansverige.

Minst en person är skäligen misstänkt och efterlyst.

– Man blir extra förbannad. Ett barn for med huvudet i marken och det kunde ha gått mycket värre. Vi tror att det är män i bakgrunden i alla dessa fall, men det är kvinnor som skickas ut, säger Daniel Edlund.

Tänk vilket ramaskri det skulle bli om han hade sagt det omvända.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring