tillåt aga!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
exiteme skrev:
Jag fick också stryk när jag var liten. Det resulterade i att jag som 32-åring fortfarande har mardrömmar om mina föräldrar!!! Barn ska ha respekt för sina föräldrar, men inte behöva känna fruktan...

Vad menar du med stryk då, inte en örfil väl?.

Vuken

boujakka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
400 st
Goodstuff skrev:
Så att slå sina barn är att ta ansvar för deras uppväxt? Sicket dravel.

Vad yrar du om??? , jag har inte snackat om att slå sina barn???

Om du tycker att föräldrar ska ta ansvar är dravel så är det upp till dig..

Allt ansvar för ungarna ligger hos föräldrarna

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag är emot barnaga men tycker att vi skall återinföra husagan. Detär så jobbigt med bångstyriga hustrur. Ibland måste man aga dem, vet man själv inte varför så vet de. :öl

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vuken skrev:
Vad yrar du om??? , jag har inte snackat om att slå sina barn???

Om du tycker att föräldrar ska ta ansvar är dravel så är det upp till dig..

Allt ansvar för ungarna ligger hos föräldrarna

Ämnet på tråden är "Tillåt aga!" och du svarade
- "Jao vad hände med föräldrar som tar ansvar för barnens uppväxt"

vilket gjorde att jag drog slutsatsen att du ansåg att aga var att ta ansvar för sina barn.
Förhastat tydligen och det ber jag om ursäkt för i så fall.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Bingo skrev:
Jag är emot barnaga men tycker att vi skall återinföra husagan. Detär så jobbigt med bångstyriga hustrur. Ibland måste man aga dem, vet man själv inte varför så vet de. :öl

Jupp, kvinnor ska studsa mellan knytnäven å spisen :D

Sagt på skoj då alltså, ni blev så upprörda sist jag nämnde den lustiga frasen,,, :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bingo skrev:

Hur var det;

Kvinnor behöver värme och ömhet.
Däng dem i elementet så blir de både varma och ömma!

*duckar*

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Rymding skrev:
Är det därför "Pain makes me hot"?

Hehehe...en kärleksfull klapp i rumpan (kan inte skriva mer för då kommer censurmannen säkert in och tar bort denna tråden. Men BDSM är en lek på bådas villkor :fakta ) av den man älskar är inte samma sak som den sortens stryk jag fick när jag var liten.... ;)

Hightuned Vad menar du med stryk då, inte en örfil väl?.

Jag har fått örfilar, sparkar, hot, slag med diverse tillhyggen osv av min far... Mina barn ska INTE ha samma bild av mig...!!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Liwa1 skrev:

Här säger alla hjärnceller upp sig hos mig och jag blir inte arg men ruttnar. Så jag spottar en stor loska på "kärringens" fötter och ser henne sedan i ögonen och säger:

- Jag har med fått fri uppfostan :D

Det applåderades runt om i serveringen och mamman blev högröd i ansiktet och hela familjen försvann kvickt.

Hahaha lysande läsning. Kul att du fann dej så kvickt. :tummenupp

:bow

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Den som slår sina barn är inte mogen att ha barn....
barn gör inte som man säger, dom gör som man gör själv.

Barn ska inte ens va utsatta för hot om våld.
Kommer jag till en adress och ser att barn far illa, antingen psykiskt eller fysiskt så anmäler jag dom på stående fot till Socialjouren...oavsett tid på dygnet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
se till att barnen fattar vad som är fel och vad som är rätt. Om ingen gör det, vet jag att framtiden ser väldigt dyster ut.

Diversion

Guest
ambulans skrev:
Den som slår sina barn är inte mogen att ha barn....
barn gör inte som man säger, dom gör som man gör själv.

Barn ska inte ens va utsatta för hot om våld.
Kommer jag till en adress och ser att barn far illa, antingen psykiskt eller fysiskt så anmäler jag dom på stående fot till Socialjouren...oavsett tid på dygnet.

Det är rätt men själv tycker jag att allt inte är svart eller vitt som många verkar tycka.

En alkoholiserad far som använder kärring och ungar som boxboll varje lördag gör ju att ungen kryper ihop varje gång han hör farsans fylleskrål i farstun. Då skulle nog ungen må bättre av att bo någon annanstans.

En unge som får en hurring då och då för att han de facto gjort något dumt, ska man anmäla en sådan förälder?

I ett sådant fall kanske han/hon far mer illa av att tas ifrån föräldrarna än av att tillåtas stanna kvar.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Diversion skrev:
Det är rätt men själv tycker jag att allt inte är svart eller vitt som många verkar tycka.

En alkoholiserad far som använder kärring och ungar som boxboll varje lördag gör ju att ungen kryper ihop varje gång han hör farsans fylleskrål i farstun. Då skulle nog ungen må bättre av att bo någon annanstans.

En unge som får en hurring då och då för att han de facto gjort något dumt, ska man anmäla en sådan förälder?

I ett sådant fall kanske han/hon far mer illa av att tas ifrån föräldrarna än av att tillåtas stanna kvar.

Min personliga uppfattning är att klarar man inte av att lösa konflikter utan våld så ska man inte har några barn ...
så svaret är ja...

Diversion

Guest
Jag fick några hurringar när jag var liten men inte många och bara när jag gjort något riktigt dumt.

Själv hade jag nog mått riktigt uselt om en socialkärring och två snutar kommit och hämtat mig en morgon utan förklaring.

Det är en sak om det är ett solklart fall av systematisk misshandel men annars bör man nog tänka sig för innan man av välvilja kanske pajar tre människors liv.

Jag får nämligen intrycket av att när de byråkratiska kvarnarna väl börjat mala går de inte att stoppa och om man sen skulle komma på att beslutet var felaktigt går det inte att ändra på.

Då har det nämligen gått prestige i det hela och en sur femtioårig socialchef kan inte nås för kommentarer när Kalla fakta eller något liknande program kommer på besök.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Diversion skrev:
Jag fick några hurringar när jag var liten men inte många och bara när jag gjort något riktigt dumt.

Själv hade jag nog mått riktigt uselt om en socialkärring och två snutar kommit och hämtat mig en morgon utan förklaring.

Det är en sak om det är ett solklart fall av systematisk misshandel men annars bör man nog tänka sig för innan man av välvilja kanske pajar tre människors liv.

Jag får nämligen intrycket av att när de byråkratiska kvarnarna väl börjat mala går de inte att stoppa och om man sen skulle komma på att beslutet var felaktigt går det inte att ändra på.

Då har det nämligen gått prestige i det hela och en sur femtioårig socialchef kan inte nås för kommentarer när Kalla fakta eller något liknande program kommer på besök.

ja men du glömmer ju barnet i det hela... som är oskyldig till det hela. Och där man säkert kan hitta orsakerna till beteendet i barnets uppväxt o dess uppfostran.
Ambulanssjukvården.. och sjukvården i övrigt har anmälningsskyldighet i sådana fall.. alltså begår jag tjänstefel om jag INTE anmäler det. Men min personliga uppfattning och moral gör att jag hade gjort det allafall. Barn ska ha en trygg uppväxt. Långt ifrån vad alla har idag .. tro mig, jag har sett det mer än en gång.

Diversion

Guest
Rätta mig om jag har fel men visst är det 18 år som gäller? Isåfall skulle man teoretiskt kunna göra ett omhändertagande av en 17 åring som fick stryk för första gången idag eller vad säger lagen?

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
Honda
Re: Reflektion

ething skrev:
Jag är emot aga och liknande men en intressant refelktion är att i takt med att vi blivit mildare och humanare i hanteringen av våra barn så kan man se en tydlig utveckling av ökat kriminalitet och minskad respekt. Jag behöver inte gilla det men det verkar ju finnas en tydlig koppling mellan minskat antal "pekpinnar och gränser" och den minskade respekt som vi idag visar för alla som inte står oss nära.

Jag vill inte ha tillbaks aga men jag vill definitivt inte ha ett samhälle där barn från 6 år och uppåt tror att man kan göra vad fan som helst utan åtgärd...

Jag tror att det beror på den otroliga förslappning och den totala koma många föräldrar verkar vara i. Dem bryr sig inte vad barnen gör helt enkelt. Har varit med om föräldrar som satt sitt barn på min pappas harley electra glide medans vi var inne och handlade. Sitter dem små liven där med glass å snor som stänker å droppar samtidigt som deras korta ben med skoförsedda fötter glider fram och tillbaka över tanken. När man frågar föräldern/föräldrarna (pappan i detta fallet) om han är riktigt riktig, får man till svar: "det är ju bara en motorcykel, det gör väl inget"!!!?? VA!!?? Eller när jag och mamma var ute och gick en vinterdag när det var -17grader. Kom en ung mamma med ett litet barn på armen. Mamman hade mössa och vantar medans barnet bara hade sparkdräkt... Mamma påtalade att barnet måste frysa för att det är så kallt... "Hon är ju så liten så det förstår ju inte hon heller" sa mamman om sin lilla dotter.

När jag gjort nåt dumt som liten (panga rutor eller kasta sten på tåget) så fick jag smisk på rumpan. Pappa nuddade knappt min rumpa, men man blev så rädd så att man började gråta och ville aldrig hamna i den situationen igen. Naturligtvis ska man inte slå sitt barn, men man ska ju visa vad som är rätt och fel.
Idag är jag ju en väldigt fin kille faktiskt = )

Hoppas nu att alla tolkar mig på rätt sätt, så att ja slipper skriva sådana här långa inlägg för att försvara mig från missuppfattningar.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Re: Re: Reflektion

NinjaJimmy skrev:
Har varit med om föräldrar som satt sitt barn på min pappas harley electra glide medans vi var inne och handlade. Sitter dem små liven där med glass å snor som stänker å droppar samtidigt som deras korta ben med skoförsedda fötter glider fram och tillbaka över tanken. När man frågar föräldern/föräldrarna (pappan i detta fallet) om han är riktigt riktig, får man till svar: "det är ju bara en motorcykel, det gör väl inget

Det var ju fel förstås, han skulle ju ha sagt: -"Det är ju en Hå-De, det gör väl inget"

:p

KINGFRAT

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
750 kubik
Sporthoj är det en jävla åsiktsmaskin???Läste igenom detta dravel och undrar för mig själv om inte folk här borde bli psykologer istället för att ägna sig åt hojintresse!!!!

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
Honda
KINGFRAT skrev:
Sporthoj är det en jävla åsiktsmaskin???Läste igenom detta dravel och undrar för mig själv om inte folk här borde bli psykologer istället för att ägna sig åt hojintresse!!!!

Ingen som tvingar dig att läsa. Vi som tycker om att aktivera våra små grå ibland kanske har någon sorts utbyte av att utväxla tankar ibland? Måste man bara prata hoj här? Det är väl en samlingsplats för hojintresserade, eller har jag fel? Om du är på en mcträff, pratar du bara hoj då?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept