Tillåta tidtagning i licens/oförsäkrat?

Ska tidtagning vara tillåtet i licens/oförsäkrade gruppen?

• Antal röstningar
    0

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Jag tycker att det borde vara tillåtet med tidtagning eftersom det är ju ett bra sätt att se sina framsteg. Hornen växer ju ut så fort man ser infarten till banan men personligen skulle jag inte köra som en galning eller utsätta andra för onödiga risker bara för att jag tar tid. Vet inte riktigt hur det funkar med laptimer men man kollar väll tiderna i depån och inte när man kör eller ?

Hur är det med filmning från hojen är det tillåtet i alla grupper eller är det upp till arrangören ?

Dr.Bike

Guest
Vi tackar DIG Sandstream för sitt enträgna tjatande, som inte ens Nitrous och Liwa1 har kunnat motstå!
Nu kan man testa av den laptimer jag gruppköpte ihop med Triggerhappy, men inte ens kunnat få ett vettigt utlåtande på från karl´n som ändå KÖRT med den! Men valde att göra en jordfräs av både hoj och laptimer... :hihi

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
P@trik skrev:
2555919 Kan man inte ha en ren licens grupp.
Självklart vill man se tiderna.

Håller med på båda punkterna, jag körde en körning i somras i en grupp där folk med if/th-försäkring och licensgubbar blandades och det var enorm fartskillnad(framförallt i kurvorna). En utav if/th-förarna körde bana för första gången i en grupp där licensförare även körde. Jag tycker att oförsäkrad/licens grupp borde bli en ren licensgrupp(det känns som det inte är en omänsklig uppgift för dem med if eller th att byta försäkringsbolag, om de vill köra bana). Att blanda på detta sett skapar problem.

sandstream skrev:
2563658 Visst finns det RR-träningar men inte på banor som Gotland Ring, Mantorp, Kinnekulle etc.

Precis, det kryllar ju tyvärr inte av körningar för licens-gubbar. På falken så är det ju även gatåkare på dessa dagar. Det är väl bara kga o sviestad som har bra förutsättningar (förrutom falken då om man bortser från gatgrupperna) för rr-åkare. Knudans testkörningar för mc-rr kan ju räknas på en hand med lätthet.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...