Tillökning i familjen

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Taz skrev:
Jag har inga däck för det just nu, bara motardhjul. Håller på att leta vinterhjul till hojen. Fixar det sig så är det inte omöjligt att jag hänger på någon gång, dvs om du känner till vägarna runt omkring Uppsala. Har åxå span på att köra isbana på sjöarna runt omkring.

//D

Jag har hört att det körs hoj på någon is i Stockholmstrakten på lördagar om jag inte minns fel. Jag tror inte det är riskfritt att köra på vilken is som helst utan att farbor blå tillkallas av boende.

/Simba

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag är ganska säker på att TomK har vetskap om var du kan köra på is någonstans utan att Farbror Blå blir inkopplad.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
JoS skrev:
Jag är ganska säker på att TomK har vetskap om var du kan köra på is någonstans utan att Farbror Blå blir inkopplad.

Jaja, först ska jag lära mig att åka på bakhjulet, sen ska jag försöka få tag i rätt grejor för att kunna åka på halkigt underlag, sen får vi se hur det blir med isåkandet. Just nu är hojen ett pendlingsfordon för mig (med olika många hjul i backen).

Till alla som inte testat... gör det!!! Busrolig hoj. Vibrerar dock lite mer än min Falco... :eek: Har redan börjat tappa bultar, eller så är det hojen som tycker att jag är för tung och börjat självbanta.

//D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Det är klart en enstånka vibrerar! Det är därför det är en flikkas bästa vän!!! :D

Men allvarligt, den vibrerar inte så mycket att saker och ting lossnar... :eek: Eller så är det bara jag som är så j- a petig med min att ingenting HINNER lossna innan jag har skruvat loss, rengjort och smort och skruvat tillbaka?!? :rodnar

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Taz skrev:
URRNinjan har inte varit i närheten, och jag har sett din hoj Yasha, de hinner inte lossna, prexis som du säger... :crash

//D
Usch, man ska nog inte vara pedant när man kör motard... :rodnar Jag har fått många pikar för att min hoj fortfarande ser ny ut efter alla krascher och körtimmar...

Den tiden är dock snart förbi, för Krattan har badat i lecakulorna bakom tröset på G-åsen och imorgon ska han ut och köra i skogen med lill-Husan för första gången... *gråter*

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:

U bet! Finns ett par ställen runt stan och där man får ha isen nästan för sig själv. Inte alls så sönderkört som Hacksjön och de andra ställena i Stockholm och upp mot Tierpstrakten (där RM-folket tränar).

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Taz skrev:
Vibrerar dock lite mer än min Falco... :eek: Har redan börjat tappa bultar, eller så är det hojen som tycker att jag är för tung och börjat självbanta.

//D

Sköna vibbar! Men man bör hålla efter skruvar och muttrar så att de är dragna med rätt moment och det som enligt manualen ska ha Locktite, _ska_ ha Locktite :)

Snart dags att beställa vajrar och kolla koppling m.m. då ? Det och ett par pilsner ;)

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Taz skrev:
Jag har inga däck för det just nu, bara motardhjul. Håller på att leta vinterhjul till hojen. Fixar det sig så är det inte omöjligt att jag hänger på någon gång, dvs om du känner till vägarna runt omkring Uppsala. Har åxå span på att köra isbana på sjöarna runt omkring.

//D

Vet ett ställe vid alsike kyrka, man kan åka ner vid krusenbergas herrgård. Det fryser till där rätt tidigt. Å inge folk där, kan ju iofs. :hej väcka dom som sover i "folkparken" ! ( läs: alsike kyrka)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...