Kan hålla med om att kvaliteten inte vart den bästa på äldre modeller! men 98 och frammåt så är motorerna inte sämmre än nån annan maskin som är byggd för att rejsas med! sen om man plockar ut mest effekt och har den lättaste motorn så måste det pysslas om! och jag har skruvat en hel del husa maskiner och dom i dom flesta fall så har det vart misskötsel som lett till ras! som tex när 01:erna kom var det massor som spräckte dom nya blocken vid svingbults imfästningen, och att det händer är att du har för spänd kedja!! men som sakt så har husa fått ett dåligt rykte för deras första maskiner rasade! när yamahas 450 lanserades så poppade dom vevstakar på löpande band.... inte mycket snack om det! och att dom flesta LC4maskinerna läcker olja lite varstans det får inte ktm dåligt ryckte av och sen att dom trotsallt har väldigt mycket garanti jobb på dom maskierna oxå ger dom inte dåligt rykte!
det är jobbigt vilken maskin som än rasar och oftast tycker man det är jävligt synd! och jag skiter i om det är en yamaha Ktm husa eller en honda som rasar! synd är det iaf!
svårt att få bort ett dåligt rykte bra mycket svårare än att få bort ett bra rykte!
L. Kongo skrev:
Jag har kört 4-smälla i 15 år på elitnivå och tycker forfarande att kvaliteten på husas motorer är usel rent ut sagt.
Men skyll gärna på förarfel än på dålig kvalite.