Till er som förstår er på motorsång!!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja, det är ingen sport för putsnissar som gillar att sätta neonrör på bilar.

Det är motorsport, bilarna tar i varandra vid omkörningar.

Ingen hade tittat om det inte hade varit närkontakter.

Kalla mig putsnisse en gång till och det smäller!!!!111Enmiljonetthundraelvatusen...

Det är en sak med närkontakt men vissa saker är ju direkt fult. "-Oj jag missa en bromsning och nu var det visst tre framför mig som snurra" Det är ju lotto om vem som inte får en bil i sidan.

Är du gay? Det är ju det som gör rallycrossen till en riktig sport.

Just det för det alla som alla vi ha är en domarjävel som avgör vad som är ok eller inte. Gissar att du gillar andra bedömningsidrotter som kanske gymnastik?

Väx upp bonnjävlar! Lyssnar ni på Sator också?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kalla mig putsnisse en gång till och det smäller!!!!111Enmiljonetthundraelvatusen...

Det är en sak med närkontakt men vissa saker är ju direkt fult. "-Oj jag missa en bromsning och nu var det visst tre framför mig som snurra" Det är ju lotto om vem som inte får en bil i sidan.

Nåja, riktigt så går det väl inte till, man har ju rätt mycket att förlora själv också på att "missa en inbromsning", där likväl som i all motorcykelsport har man ju en domare som avgör om det är en avsiktlig fulkörning och i sådana fall flaggar av en, sen kan man ju faktiskt köra sönder sin egen bil också.

Dom tål förbannat mycket bilarna, samtidigt kan minsta knuff i sidan generera en krokig bärarm/styrarm som gör bilen okörbar, eller kanske ännu vanligare att en drivknut rasar.

Om jag hade haft en hundring för varje drivknut/bärarm/styrstag jag har våldriktat med slägga spett och gassvets i panik inför nästa heat...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, det är ingen sport för putsnissar som gillar att sätta neonrör på bilar.

Det är motorsport, bilarna tar i varandra vid omkörningar.

Ingen hade tittat om det inte hade varit närkontakter.

Det ligger ju lite på banbyggarna också.
Jag gillar när det finns partier med utrymme för (uppenbart) långsammare förare att släppa förbi essen utan att bromsa ner vare sig själva eller den omkörande för mycket.
Placeringsstriderna får gärna vara i krokiga partier där det hänger på kombinationen av maskinmaterial, strategi, förarförmåga och testikelstorlek vem som kommer först ut.

Ergo: Gärna närkamper, men man skall inte kunna vinna på ren drummelkörning.

Jag tycker att bilspeedway kan vara skoj.
Där kan man placera sig genom fulkörning.
Men nästa heat kommer man att bli mosad.
Instant justice.
[YOUTUBE-ID]SsP6aDuCRuY[/YOUTUBE-ID]

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nån som hittar en bra video på en arg klassisk b20 med dubbla webrar?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
en Cigarett tjör så ölburkarna ryker...

[YOUTUBE-ID]aFMDGSQHEjk&feature=related[/YOUTUBE-ID]

En Baja 35 Outlaw med 2x600SCI Kompressormatade Mercruiser Racing.

[YOUTUBE-ID]jIOwGjTWuhw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Nån som hittar en bra video på en arg klassisk b20 med dubbla webrar?

En äkta B20 ska ha sönderärgade solexförgasare. :mad:

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En äkta B20 ska ha sönderärgade solexförgasare. :mad:
Det är budget alternativet! Bra sugen på hårigare kam och dubbla förgasare, men då flyger nog m40 lådan..

Montera b234 och m47a är ju billigare effekt men hur ballt e det? :hihi

Fan det där ljudet av vår för en före detta skärgårdsbo :yoparty

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Känns som jag verkligen vill ha en Golf nu :yoparty

[YOUTUBE-ID]g3DXKCVZG-Y&feature[/YOUTUBE-ID]

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Känns som jag verkligen vill ha en Golf nu :yoparty

Hadde en 2.8 med remus system för ett år sen eller så, lät nästans bättre än dendär den. Dock riktigt tråkig bil med tanke på hur stor motor i hur liten bil det var (trots allt trött, och framkrafs) och allting rasade kopiöst. :/ Drog lätt 1.2litt/mil även vid riktigt lungn körning med.

Skitbil egentligen. Trevligare att äga än andra gamla hatchbacks, men fasen inte värt det! :näsblod

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hojjar i all ära men en 2.0L / 2.5L Mercury på en offshore katamaran är fan bättre i mitt tycke, kolla från 1:00 min på detta klipp.

Katamaranerna lyfter upp maskin och avgasutsläppet via propellern så de låter sjukt mycket tuffare än enskrovarna som doppar vxlhusen mer än vad Katterna gör.

[YOUTUBE-ID]TkMIGCFK-KM[/YOUTUBE-ID]

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
hojjar i all ära men en 2.0L / 2.5L Mercury på en offshore katamaran är fan bättre i mitt tycke, kolla från 1:00 min på detta klipp.

Katamaranerna lyfter upp maskin och avgasutsläppet via propellern så de låter sjukt mycket tuffare än enskrovarna som doppar vxlhusen mer än vad Katterna gör.

]

Katamaraner är för dom med hår på bröstet.:yoparty

Fatta känslan att hålla fullt och träffa ett svall, hjärtat tar ett par extra skutt.:D

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Wankel är härliga grejer!

[YOUTUBE-ID]3cFJQvxTFF4[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]coXB3xd6VK8[/YOUTUBE-ID]

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hadde en 2.8 med remus system för ett år sen eller så, lät nästans bättre än dendär den. Dock riktigt tråkig bil med tanke på hur stor motor i hur liten bil det var (trots allt trött, och framkrafs) och allting rasade kopiöst. :/ Drog lätt 1.2litt/mil även vid riktigt lungn körning med.

Skitbil egentligen. Trevligare att äga än andra gamla hatchbacks, men fasen inte värt det! :näsblod

Och en hel del mer om man tryckte lite på gaspedalen va?:näsblod

Fan vad nöjd jag är med mitt chevaköp, dricker fan ingenting i förhållande till motorstorleken, bekväm som bara den, praktisk och stor vad gäller lastkapacitet, praktisk fyrhjulsdrift, och låter riktigt mysigt!:tummenupp Ska filma lite så fort jag får möjlighet, mullrar så fint så:D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Och en hel del mer om man tryckte lite på gaspedalen va?:näsblod

Fan vad nöjd jag är med mitt chevaköp, dricker fan ingenting i förhållande till motorstorleken, bekväm som bara den, praktisk och stor vad gäller lastkapacitet, praktisk fyrhjulsdrift, och låter riktigt mysigt!:tummenupp Ska filma lite så fort jag får möjlighet, mullrar så fint så:D

Mjo, 1,2 så snålkörde man verkligen. normal körning kanske 1,4-1,5, gasar man på vill jag inte ens tänka på vad den kan dra.

Bimmern kör man iaf lätt på en 1,2 vid normal körning med lagom acc.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Stötstångs tvåventils klassisk V8:a 724 km/h.

Team Burklands streamliner med 2 tandemkopplade Donovan 392-Hemis. Tvångsmatade av dito klassiska 8-71 Mooneyham-kompressorer. Så rått sound, inte minst med dopplereffekten :Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=UqO6msKE4G4

hrdp_0503_04+burkland_family_land_speed_racing_team+.jpg

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...