Till er som förstår er på motorsång!!

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
När vi ändå har börjat lyssna på båtar. Får ståpäls varenda gång jag ser den...

[YOUTUBE-ID]bpxK2ub-qCs[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]m_cRQhW7nj8[/YOUTUBE-ID]

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
In sweden we call it a kick :yoparty

Gubbarna på bänken verkar få en kick av det iallafall :)

[YOUTUBE-ID]xSEDwopLkKg[/YOUTUBE-ID]

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Jag har också en "speldosa" i garaget att bygga grannsämjan med! Ingen ska komma och säga att jag är enkelspårigt motorcykelintresserad.

[YOUTUBE-ID]teVvL0NrEIg[/YOUTUBE-ID]

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har också en "speldosa" i garaget att bygga grannsämjan med! Ingen ska komma och säga att jag är enkelspårigt motorcykelintresserad.

Jääääävlar vad avundsjuk jag blev nu!!!!:D

Det där är definitivt en av de coolaste motorerna som någonsin byggts!:yoparty

Hur hörselskadad är du på en skala förresten?:D

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
VAAA? :tungan
Asså, nu är det faktiskt så att det är bara oljud som skadar, inte musik!

Rolls Royce släppte redan 1918, förlagan till denna motor. Den hade redan då 4 ventiler per cylinder och var helt i aluminium. Just detta ex har suttit in en Centurion på P7 Revingehed, 2 km hemifrån. En engagerad pensionär från Miloverkstaden hjälpte mig lite med dokumentation. När jag startat motorn utanför verkstan, kom han efter en halvtimme: -Jag hörde du fick igång den! Han bor på andra sidan byn.... ooops!

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Har den här varit uppe?
[YOUTUBE-ID]5ZAbSOiWZlE[/YOUTUBE-ID]
Har den inte det, så är det jävlarimig på tiden. Har den redan varit uppe så är det jävlarimig dags igen!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
En 90tals Alfa 155 i DTMskick, skapligt snabba växlingar :tummenupp

[YOUTUBE-ID]duq9PWI98fE[/YOUTUBE-ID]

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det är nått visst med Porsche, dessutom ser man inte dom i rallysvängen så ofta som man borde och gjorde!

[YOUTUBE-ID]gBnvOEUaXRo[/YOUTUBE-ID]

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Nice! :tummenupp Nu är det bara att bygga en mahognyracer och ställa ner den i :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är nått visst med Porsche, dessutom ser man inte dom i rallysvängen så ofta som man borde och gjorde!

Det kan ju bero på att dom är tämmeligen värdelösa som rallybil, vilket Porche själva insåg redan på 80talet.
Sedan dess har dom väl sponsrat lite rallyåka med fikakassan, men tonvikten på deras motorsportsatsningar har lagts på mera asfaltbaserade grenar...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu är det fanimej dags för våttamuller igen.
[YOUTUBE-ID]yNV3eKdSjdY[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]YF86lJoOjBM[/YOUTUBE-ID]

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det kan ju bero på att dom är tämmeligen värdelösa som rallybil, vilket Porche själva insåg redan på 80talet.
Sedan dess har dom väl sponsrat lite rallyåka med fikakassan, men tonvikten på deras motorsportsatsningar har lagts på mera asfaltbaserade grenar...

Visst är det så, men det låter fint i rallyskogen och någon måste ju offra sig för konsten! :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst är det så, men det låter fint i rallyskogen och någon måste ju offra sig för konsten! :)

Ohja, jag ser gärna fler Porschar dänga snödrivor med bakskärmarna, och jag beundrar dom som kan fösa dom felkonstruerade asen snabbt genom kurvor.

På 80 talet hade vi en galning häruppe som körde rallycross med en 911, med vissa framgångar, och en annan som körde Camaro...

Dom var alltid först till första böjen och det lät härligt, men till sist var det ett gäng Asconor, Saab V4, Volvo PV, Saab 99or och Folkabubblor före i resultatlistorna lika fullt...

Men visst är det maffigt med en Camaro och en 911 sida vid sida genom sista böjen med gruset sprutandes 20 meter bakom bakhjulen, att dom andra redan har gått i mål och hunnit in i depån gör inte intrycket sämre...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Borde införas separata klasser för olämpliga konstruktioner.
Classic racing är kul att titta på.
Extra roligt när det körs jänkejärn.
Mindre kul när de blir rostade av hundkojor och cortinor.

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Olämpliga konstruktioner är alltid roligare än formfulländade skapelser. :D

Tyvärr har jag inte hittat någon film med "The Michigan Madman", men ni kan ju fantisera om hur det lät när dessa bilder togs.

EJPotter.jpg

ejpotter1.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Olämpliga konstruktioner är alltid roligare än formfulländade skapelser. :D

Tyvärr har jag inte hittat någon film med "The Michigan Madman", men ni kan ju fantisera om hur det lät när dessa bilder togs.

Ja han var ju en riktig galning. Hoj med bil V8:a och en enda växel. Starttekniken gick visst ut på att han stod på stödet (som syns på bilden) med bakhjulet varvandes i luften. Sedan ruckade han cykeln av stödet så att det roterande bakhjulet damp i backen. Full gas och iväg ! :hojraket :D

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Varför får du när jag inte får:mad:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag