IronMike
Guest
nyss hemkommen från efterfest eller uppe god damn tidigt? ..i säng me dig
nyss hemkommen från efterfest eller uppe god damn tidigt? ..i säng me dig
Lite Düsk nazi-V12-sound så här på morgonkvisten?
http://video.google.com/videoplay?docid=8642051262059579377&q=messerschmitt+109+aircraft
:junka
fy satan, gåshud ända upp i pannan här!
har inte kollat igenom riktigt hela tråden helt noggrant så jag vet inte om denna finns med sen tidigare, men även om den gör det så förtjänar den att lyftas fram! helt klart ett av de fetare motorljuden jag någonsin har hört!
Bushido, jävla skit moped det där..
så här ska det låta
"tramsiga filmer med hojar som inte alls lät lika bra som rd:n"
Auto Union typ C var ritade av Ferdinand Porsche och hade i början en kompressormatad V16 på 550 hk.
Dom e ju bara så jävla coola dom där, var inne på blocket nyss och det verkar inte finnas nån till salu. Ingen som har en i garaget som bara står och skräpar som jag kan få köpa för en billig penning??
Audi var en del av Auto Union. Förutom Audi så ingick även DKW, Horch och Wanderer i Auto Union. Fyra företag - fyra ringar. De slog sig ihop under den ekonomiska krisen som rådde i Tyskland mellan världskrigen.Märket försvann efter kriget men ur spillrorna uppstod Audi har jag för mig. Audi märke med ringarna har de iaf ärvt från Auto Union.
Audi var en del av Auto Union. Förutom Audi så ingick även DKW, Horch och Wanderer i Auto Union. Fyra företag - fyra ringar. De slog sig ihop under den ekonomiska krisen som rådde i Tyskland mellan världskrigen.
DKW tillverkade för utom bilar även motorcyklar/motorcykelmotorer. Jag har en veteran (NV 70 Hobby -54) som har en DKW-motor. En 74cc stor och 3hk stark motor med snörstart och variator.
Känner någon igen DKWs logga så är det för att MZ/MuZ också använde den. MZ var östtyskt och har uppstod ur resterna av det som var DKW. MZ har jag för mig lade ner verksamheten i år.
Haha!
Jag kan tänka mig det! Jag skulle nog fått byta kallingar.
Jag gjorde ju lumpen som maskinist i Flottan i sex år. Så jag har mest mekat med marinmotorer. Men sedan -89 är jag på fritiden även maskinist på en gammal motortorpedbåt.
Så jag mekar och kör också gamla flygkolvmotorer även om det inte är i flygplan. Isotta Fraschini W18 på 57 liter och 1500 HK, 36 tändstift i varje motor Jag blir tårögd varje vår när jag för första gången på året får höra avgasljudet av 4500 hk. Flygbensindoften är beroendeframkallande!
/J
Audi var en del av Auto Union. Förutom Audi så ingick även DKW, Horch och Wanderer i Auto Union. Fyra företag - fyra ringar. De slog sig ihop under den ekonomiska krisen som rådde i Tyskland mellan världskrigen.
DKW tillverkade för utom bilar även motorcyklar/motorcykelmotorer. Jag har en veteran (NV 70 Hobby -54) som har en DKW-motor. En 74cc stor och 3hk stark motor med snörstart och variator.
Känner någon igen DKWs logga så är det för att MZ/MuZ också använde den. MZ var östtyskt och har uppstod ur resterna av det som var DKW. MZ har jag för mig lade ner verksamheten i år.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|