Till er som förstår er på motorsång!!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Fan för youtube - kan ju inte kolla det på jobbet :huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
http://video.google.com/videoplay?docid=-1238654982393200624

Den där tycker jag låter för mysigt, minns jag inte galet och mina öron inte ljuger så är den både turbo och kompressormatad.

-@
Stressfläkt och respirator?
Löjligt.
Cubes are king!
Räcker 7,6 liter?
http://www.youtube.com/watch?v=o_sVe19wOW0
Eller varför inte 13 liter?
http://www.youtube.com/watch?v=p3gYNxmzJNw

Men är inte detta ett MC-forum?
http://www.youtube.com/watch?v=0F44AfVSm2U
V12a gjord av två Z1300 sexor!

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nope, de har rakskurna drev i lådan dessa där maskiner, därför låter det kompressor. :mattias

Innan du läser nedanstående vill jag att du funderar och tänker efter om du visste det du precis påstod eller om du chansade? För det är lite tråkigt när folk skriver saker som om de visste vad de påstår och inte reserverar sig för att de tror sig ha rätt.

Och ja, visst låter lådan som du skriver. Men :fakta

"The Lancia Delta S4 is a Group B rally car that competed in the World Rally Championship in 1985 and 1986, until Group B cars were banned from competition by the FIA. The car replaced and was an evolution of the Lancia 037 Monte Carlo. The S4 took full advantage of the Group B regulations. It featured a mid-mounted engine and all wheel drive for superior traction and handling. The car's 1759 cc four cylinder engine combined supercharging and turbocharging to reduce turbo lag at low RPM. Officially the car produced 550 horsepower (410 kW)."

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...För det är lite tråkigt när folk skriver saker som om de visste vad de påstår och inte reserverar sig för att de tror sig ha rätt...
-@

Nämen, har du råkat ut för det på SH? Det fenomenet har jag aaaldrig stött på här :hihi

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
CBR600
Innan du läser nedanstående vill jag att du funderar och tänker efter om du visste det du precis påstod eller om du chansade? För det är lite tråkigt när folk skriver saker som om de visste vad de påstår och inte reserverar sig för att de tror sig ha rätt.

Och ja, visst låter lådan som du skriver. Men :fakta

"The Lancia Delta S4 is a Group B rally car that competed in the World Rally Championship in 1985 and 1986, until Group B cars were banned from competition by the FIA. The car replaced and was an evolution of the Lancia 037 Monte Carlo. The S4 took full advantage of the Group B regulations. It featured a mid-mounted engine and all wheel drive for superior traction and handling. The car's 1759 cc four cylinder engine combined supercharging and turbocharging to reduce turbo lag at low RPM. Officially the car produced 550 horsepower (410 kW)."

-@

Jupp, jag hade fel, ber om ursäkt om du ligger och gråter :arsele

Många rakskurna lådor låter snarlika kompressorer, därför vet jag att många tar fel på att det skulle vara kompressor i bilar det inte är. Jag hade ingen aning om att Lancia körde med kombination 85-86 (senare lär de inte ha fått det för FIA).

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha