Lennart skrev:2111081Akta dig....välj dina ord....!!!
DaPirate skrev:2111540Reagerade också på det, ***gammal gubbe i 30-35 års åldern***, hur gammal är du ZejtaN, 12år eller?
Uppenbarligen långt ifrån 30.
Last edited:
Lennart skrev:2111081Akta dig....välj dina ord....!!!
DaPirate skrev:2111540Reagerade också på det, ***gammal gubbe i 30-35 års åldern***, hur gammal är du ZejtaN, 12år eller?
kurre3 skrev:2111940
Jag ser hur det tvååriga barnet sitter och sträcker sig efter reglagen medan benen och dom leriga gummistövlarna sparkar mot lacken. Jag ser hur dragkedjan gnids mot tanken
Vidare ursäktar pappan trots min oförklarliga kommentar, händelsen och förklarar kort och gott att ungen så gärna velat provsitta cykeln, och nu när den ändå stod här och vi gick förbi (bor längst in) så bla balbal... Pappan ler och tittar med kärleksfull blick på sin son som klänger på mitt allt och säger:
Jaha, det är ny mc i år?
Ja, den är väl bra att börja med säger han om min R1..
Jag startar den och den mäktiga mullret från det nyinbköpta micron-sliponet tar vid, varvid pappan vänder sig mot mig och säger med INLEVELSE: Vad tyst den går du!
Nu startar jag dock varje morgon med att gasa friskt förbi pappan som jobbar nattskift och hoppas att han vaknar varje gång. Inte nog med störiga grannar.. Nu har man blivit störig själv också
Edit: Hur kan man säga att den går tyst???? Hur kan man säga så?
kurre3 skrev:Jag ser hur det tvååriga barnet sitter och sträcker sig efter reglagen medan benen och dom leriga gummistövlarna sparkar mot lacken. Jag ser hur dragkedjan gnids mot tanken
BAD skrev:2112015Hehe får faktiskt en liten känsla av att han fått morgon sömnen störd tidigare
och använder sin oskyldiga grabb som hämd och ger dig några pikar.
Nursey skrev:2112022Det är ren o skär ångest då man läser detta. Folk som gör så skall ha stryk Man får inte tvinga sina odrägliga ungar på andras egendom.
Ett annat exempel. Jag bodde inneboende hos en familj här i Dublin och yngsta barnet var väl 4 år. Jag pluggade foto och hade en helt okej kamera (då det begav sig). Ungen hade en total besatthet av kameror och speciellt min eftersom den var off limits så in i helvete.
Hur som haver så går han runt och äter choklad som alla ungar gör här HELA tiden..men det skall göras med finess, dvs det skall smälta över hela små labbarna och sedan skall de slicka i sig det mesta men resten hamnar antingen på kläderna eller sitter kvar på de små kladdiga spottiga fingrarna.
Han går in i mitt rum..som fö också är off limits..rotar fram kameran som jag hade "gömt" i en låda. Plockar isär hela kameran till beståndsdelar jag inte ens visste att man kunde hitta..allt med vit choklad som tema.
Nu var det inte ens så att jag tog det lilla rötägget redhanded..nej, jag hittade kameran i delar under sängen i dammet från heltäckningsmattan, ca en vecka senare, med objektivet avskruvat och inkletat och själva kameran utan objektiv vidöppen...och allt mamman säger är.."aja det går väl att torka av"... och sedan fick jag en utskällning för jag gjorde en sak av att nämna det öht.
MILKY skrev:2112564Inte bara jag som känner som jag gör då med andra ord!. Tyvärr så är jag överpedantisk o helt jävla galen i mina prylar...
Men det är lite lustigt med mitt o ditt faktiskt o vad man kan o inte får göra!. Vissa av mina polare skiter blanka F i sina saker, dom bryr sig inte alls om deras hoj/bil får en repa eller likn, bara rycker på axlarna o går vidare i livet. Dom kan även få för sig att behandla andras saker på samma sätt. Jag önskar ibland att jag vore lite mer sån så man slipper få spastiska utbrott om man får en repa eller likn.
Dom hade brytt sig föga om en litet barn eller någon annan för den delen hade suttit på deras hoj eller likn.
Men jag som Pappa hade ALDRIG låtit mitt barn röra andras saker, man skall fråga först o så är det bara!!!....
Tyvärr är man lite skadad
Sad Glad skrev:2111485
Kapell är bra men fan vad drygt det är att vänta tills hojen har kallnat innan jag kan kila ner och slänga på kapellet. Det händer i princip aldrig
Sad Glad skrev:2111485Kapell är bra men fan vad drygt det är att vänta tills hojen har kallnat innan jag kan kila ner och slänga på kapellet. Det händer i princip aldrig
Vibrationssensor?? det lät jävligt intressant! Var köpa, vad kosta?Mr F skrev:2113218Jag har min stående på gatan och det har i princip aldrig varit något problem, låser den dock med kedja i bakhjulet och ett skivbromslås fram. Har ändå varit lite nojig. Så till den här säsongen har jag installerat larm, med vibrationssensor som aktiveras bara någon rör cykeln, så nu hör jag om någon skulle pilla på den. Tror det gjort att jag sover lite bättre på nätterna, men helt trygg känner man sig inte.
kurre3 skrev:2112675Det ilar i hela rumpan vid tanken.. Då är han snuskigt skicklig. SÅn där superagent som spelar dum och fumlig men som har dödskoll på allt egentligen..
Johnsen skrev:2113245Vibrationssensor?? det lät jävligt intressant! Var köpa, vad kosta?
BAD skrev:2113387Såna där hemliga snubbar har jag stött på ett flertal gånger i olika situationer,
Man riktigt ser djävuls hornen lysa igenom den falska glorian.. Tala snällt om för han nästa gång han kommer med ungen, att ungen gärna får sitta när du är närvarande,med rena kläder och inget gnidande med vassa klädesplagg för minsta skråma kommer kosta ordentligt. Skulle aldrig ens komma på tanken att sätta min unge med leriga skor och overall med dragkedja upp till hakan på någons hoj även om ägaren sagt att det var ok.
Gör han samma sak igen så måste du ta fram lite aggro sinne o ge han en ordentlig tillrättavisning. Blir det repigt och han vägrar pröjsa, så fixa en ringbrynja och lek säl på hans bil!
Krills skrev:2112749Köp ett slipon i alu eller nåt annat material så slipper du vänta på att slänga på kapellet.
tuppjuck skrev:2113111Vänta på att den skall svalna? Mitt Heldkapell är värmetåligt, bara att slänga över. Kanon
kurre3 skrev:2114163Gud vilken bra idé! Jag vet att jag borde ryta i men det är svårt..
MILKY skrev:2110714Ville bara höra med er som har era skönheter utomhus hur ni kan sova om nätterna. Var i GBG på jobb förra veckan o såg ett par hojar som stog ute o frös, o det såg inte roligt ut alls!.
Plus att om jag hade hojen ute så hade jag fan monterat fast en KSP58 eller likn vid fönstret så att man hade kunnat peppra sig lite om det kom ngn dåre o försökte sno skada/sno hojen.
Förra sommaren så hade jag en R1 o hade den parkerad på stan, satt o käkade lunch med ett par polare, då kommer det en flock med snubbar från Lettland o börjar hänga runt hojen. Först tänkte jag ok dom får väl stå o glo lite, finns kanske inte så många Wäääärstingar därnere tänkte jag. Men sedan satte sig en kille på hojen o började torrgasa medans dom andra skrattade o tog kort, jag kan säga såhär att jag var inte sen med att kuta bort o dra hjälmen i huvet på han som satt o fånade sig, inte hjälpte det heller att dom var helt döva när det kommer till Svenska/Engelska. Shit asså var hur sur som helst, o om detta kan hända på ljusa dan vad kan då inte inte hända på kvällarna.
Som tur è så står pärlan inlåst annars hade jag fått käka nervlugnande året om!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|