Till er som har era ögonstenar ståendes utomhus

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
kurre3 skrev:
2111940
Jag ser hur det tvååriga barnet sitter och sträcker sig efter reglagen medan benen och dom leriga gummistövlarna sparkar mot lacken. Jag ser hur dragkedjan gnids mot tanken

Vidare ursäktar pappan trots min oförklarliga kommentar, händelsen och förklarar kort och gott att ungen så gärna velat provsitta cykeln, och nu när den ändå stod här och vi gick förbi (bor längst in) så bla balbal... Pappan ler och tittar med kärleksfull blick på sin son som klänger på mitt allt och säger:

Jaha, det är ny mc i år?

Ja, den är väl bra att börja med säger han om min R1.. :dricka

Jag startar den och den mäktiga mullret från det nyinbköpta micron-sliponet tar vid, varvid pappan vänder sig mot mig och säger med INLEVELSE: Vad tyst den går du! :kulspruta :4skrika :4skrika

Nu startar jag dock varje morgon med att gasa friskt förbi pappan som jobbar nattskift och hoppas att han vaknar varje gång. Inte nog med störiga grannar.. Nu har man blivit störig själv också :död

Edit: Hur kan man säga att den går tyst???? Hur kan man säga så? :(

Hehe får faktiskt en liten känsla av att han fått morgon sömnen störd tidigare
:D och använder sin oskyldiga grabb som hämd och ger dig några pikar.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
kurre3 skrev:
Jag ser hur det tvååriga barnet sitter och sträcker sig efter reglagen medan benen och dom leriga gummistövlarna sparkar mot lacken. Jag ser hur dragkedjan gnids mot tanken

Det är ren o skär ångest då man läser detta. Folk som gör så skall ha stryk :näsblod Man får inte tvinga sina odrägliga ungar på andras egendom.

Ett annat exempel. Jag bodde inneboende hos en familj här i Dublin och yngsta barnet var väl 4 år. Jag pluggade foto och hade en helt okej kamera (då det begav sig). Ungen hade en total besatthet av kameror och speciellt min eftersom den var off limits så in i helvete.

Hur som haver så går han runt och äter choklad som alla ungar gör här HELA tiden..men det skall göras med finess, dvs det skall smälta över hela små labbarna och sedan skall de slicka i sig det mesta men resten hamnar antingen på kläderna eller sitter kvar på de små kladdiga spottiga fingrarna.

Han går in i mitt rum..som fö också är off limits..rotar fram kameran som jag hade "gömt" i en låda. Plockar isär hela kameran till beståndsdelar jag inte ens visste att man kunde hitta..allt med vit choklad som tema.

Nu var det inte ens så att jag tog det lilla rötägget redhanded..nej, jag hittade kameran i delar under sängen i dammet från heltäckningsmattan, ca en vecka senare, med objektivet avskruvat och inkletat och själva kameran utan objektiv vidöppen...och allt mamman säger är.."aja det går väl att torka av"... :huvet och sedan fick jag en utskällning för jag gjorde en sak av att nämna det öht.

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Inte bara jag som känner som jag gör då med andra ord!. Tyvärr så är jag överpedantisk o helt jävla galen i mina prylar...

Men det är lite lustigt med mitt o ditt faktiskt o vad man kan o inte får göra!. Vissa av mina polare skiter blanka F i sina saker, dom bryr sig inte alls om deras hoj/bil får en repa eller likn, bara rycker på axlarna o går vidare i livet. Dom kan även få för sig att behandla andras saker på samma sätt. Jag önskar ibland att jag vore lite mer sån så man slipper få spastiska utbrott om man får en repa eller likn.

Dom hade brytt sig föga om en litet barn eller någon annan för den delen hade suttit på deras hoj eller likn.

Men jag som Pappa hade ALDRIG låtit mitt barn röra andras saker, man skall fråga först o så är det bara!!!....

Tyvärr är man lite skadad :huvet

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
BAD skrev:
2112015 Hehe får faktiskt en liten känsla av att han fått morgon sömnen störd tidigare
:D och använder sin oskyldiga grabb som hämd och ger dig några pikar.

Det ilar i hela rumpan vid tanken.. Då är han snuskigt skicklig. SÅn där superagent som spelar dum och fumlig men som har dödskoll på allt egentligen..

Nursey skrev:
2112022 Det är ren o skär ångest då man läser detta. Folk som gör så skall ha stryk :näsblod Man får inte tvinga sina odrägliga ungar på andras egendom.

Ett annat exempel. Jag bodde inneboende hos en familj här i Dublin och yngsta barnet var väl 4 år. Jag pluggade foto och hade en helt okej kamera (då det begav sig). Ungen hade en total besatthet av kameror och speciellt min eftersom den var off limits så in i helvete.

Hur som haver så går han runt och äter choklad som alla ungar gör här HELA tiden..men det skall göras med finess, dvs det skall smälta över hela små labbarna och sedan skall de slicka i sig det mesta men resten hamnar antingen på kläderna eller sitter kvar på de små kladdiga spottiga fingrarna.

Han går in i mitt rum..som fö också är off limits..rotar fram kameran som jag hade "gömt" i en låda. Plockar isär hela kameran till beståndsdelar jag inte ens visste att man kunde hitta..allt med vit choklad som tema.

Nu var det inte ens så att jag tog det lilla rötägget redhanded..nej, jag hittade kameran i delar under sängen i dammet från heltäckningsmattan, ca en vecka senare, med objektivet avskruvat och inkletat och själva kameran utan objektiv vidöppen...och allt mamman säger är.."aja det går väl att torka av"... :huvet och sedan fick jag en utskällning för jag gjorde en sak av att nämna det öht.

Suck... haha

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
MILKY skrev:
2112564 Inte bara jag som känner som jag gör då med andra ord!. Tyvärr så är jag överpedantisk o helt jävla galen i mina prylar...

Men det är lite lustigt med mitt o ditt faktiskt o vad man kan o inte får göra!. Vissa av mina polare skiter blanka F i sina saker, dom bryr sig inte alls om deras hoj/bil får en repa eller likn, bara rycker på axlarna o går vidare i livet. Dom kan även få för sig att behandla andras saker på samma sätt. Jag önskar ibland att jag vore lite mer sån så man slipper få spastiska utbrott om man får en repa eller likn.

Dom hade brytt sig föga om en litet barn eller någon annan för den delen hade suttit på deras hoj eller likn.

Men jag som Pappa hade ALDRIG låtit mitt barn röra andras saker, man skall fråga först o så är det bara!!!....

Tyvärr är man lite skadad :huvet

Tycker precis som du :tummenupp

Mina barn får lära sig att man inte rör andras grejer, PUNKT!

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Sad Glad skrev:
2111485
Kapell är bra men fan vad drygt det är att vänta tills hojen har kallnat innan jag kan kila ner och slänga på kapellet. Det händer i princip aldrig :)

Köp ett slipon i alu eller nåt annat material så slipper du vänta på att slänga på kapellet.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Sad Glad skrev:
2111485 Kapell är bra men fan vad drygt det är att vänta tills hojen har kallnat innan jag kan kila ner och slänga på kapellet. Det händer i princip aldrig :)

Vänta på att den skall svalna? Mitt Heldkapell är värmetåligt, bara att slänga över. Kanon :tummenupp

Mr F

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Firestorm
Jag har min stående på gatan och det har i princip aldrig varit något problem, låser den dock med kedja i bakhjulet och ett skivbromslås fram. Har ändå varit lite nojig. Så till den här säsongen har jag installerat larm, med vibrationssensor som aktiveras bara någon rör cykeln, så nu hör jag om någon skulle pilla på den. Tror det gjort att jag sover lite bättre på nätterna, men helt trygg känner man sig inte.

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Mr F skrev:
2113218 Jag har min stående på gatan och det har i princip aldrig varit något problem, låser den dock med kedja i bakhjulet och ett skivbromslås fram. Har ändå varit lite nojig. Så till den här säsongen har jag installerat larm, med vibrationssensor som aktiveras bara någon rör cykeln, så nu hör jag om någon skulle pilla på den. Tror det gjort att jag sover lite bättre på nätterna, men helt trygg känner man sig inte.
Vibrationssensor?? det lät jävligt intressant! Var köpa, vad kosta?

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Hemma står den i garage med styrlås, bromsskivelås samt kätting ankrad i betong. På jobbet är det två lås, plus två säkerhetskameror riktad mot den :D med inspelning hela tiden.

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Vi har bägge våra ståendes på egen uppfart, med 2 bilar i vägen framför. Alltid dubbla lås inklusive kapell på bägge. Snorungarna (ni vet dom där med leriga overaller och choklad kletiga fingrar som nämnts i tråden) har stannat å kollat en del och sett ut att *väldigtgärnaviljaröraochkletanerochgärnarepa* älsklingarna men efter att jag ljudligt gapat ut (medans hela chokladinsmetade snorungegänget stod på vägen utanför hustet) *Den som rör någon av mina motorcycklar kommer jag personligen flå levande och sedan släpa likdelarna efter hojen på E6:an* så har jag inte ens sett av dom :D

Annars står dom ute (inte lyckats bygga garaget ännu:( )

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
kurre3 skrev:
2112675 Det ilar i hela rumpan vid tanken.. Då är han snuskigt skicklig. SÅn där superagent som spelar dum och fumlig men som har dödskoll på allt egentligen..

Såna där hemliga snubbar har jag stött på ett flertal gånger i olika situationer,
Man riktigt ser djävuls hornen lysa igenom den falska glorian.. Tala snällt om för han nästa gång han kommer med ungen, att ungen gärna får sitta när du är närvarande,med rena kläder och inget gnidande med vassa klädesplagg för minsta skråma kommer kosta ordentligt. Skulle aldrig ens komma på tanken att sätta min unge med leriga skor och overall med dragkedja upp till hakan på någons hoj även om ägaren sagt att det var ok.
Gör han samma sak igen så måste du ta fram lite aggro sinne o ge han en ordentlig tillrättavisning. Blir det repigt och han vägrar pröjsa, så fixa en ringbrynja och lek säl på hans bil!

:hihi

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Johnsen skrev:
2113245 Vibrationssensor?? det lät jävligt intressant! Var köpa, vad kosta?

Jag har vibrator..ehm..nej fel :rolleyes: ..vibrationssensor ;) som del av mitt larm men den var så känslig att det började tjuta såfort ett flygplan flög förbi (jobbade på sjukhus nära flygplatsen). Lastbilar som kör förbi är en annan favorit för att mitt larm skall börja tjuta. Men jag har det hellre så än att den besitts av ungar i leriga stövlar eller andra individer med klåda i fingrarna. Sedan kan man ställa in känslighetsgraden till viss del.

Last edited by a moderator:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
BAD skrev:
2113387 Såna där hemliga snubbar har jag stött på ett flertal gånger i olika situationer,
Man riktigt ser djävuls hornen lysa igenom den falska glorian.. Tala snällt om för han nästa gång han kommer med ungen, att ungen gärna får sitta när du är närvarande,med rena kläder och inget gnidande med vassa klädesplagg för minsta skråma kommer kosta ordentligt. Skulle aldrig ens komma på tanken att sätta min unge med leriga skor och overall med dragkedja upp till hakan på någons hoj även om ägaren sagt att det var ok.
Gör han samma sak igen så måste du ta fram lite aggro sinne o ge han en ordentlig tillrättavisning. Blir det repigt och han vägrar pröjsa, så fixa en ringbrynja och lek säl på hans bil!

:hihi

Gud vilken bra idé! :banana Jag vet att jag borde ryta i men det är svårt.. :hihi

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Krills skrev:
2112749 Köp ett slipon i alu eller nåt annat material så slipper du vänta på att slänga på kapellet.

Hmm, min ljuddämpare är i aluminum... Du har rätt i att den nog inte blir så varm, men övriga motorn blir väl ändå det? Typ avgasrör o dyl. Jag har ju en naken hoj så jag tror kapellet kommer åt de delarna om jag har otur.

tuppjuck skrev:
2113111 Vänta på att den skall svalna? Mitt Heldkapell är värmetåligt, bara att slänga över. Kanon :tummenupp

Eh, tog mig en titt på kapellet. Det är tillverkat av polyester 150D och värmetåligt till 120 grader... Ok. Så jag ger mig. Min lathet är min enda anledning! :hihi Nä jag får väl bättra mig och slänga på kapellet. Åtminstone om det blir en ny hoj.

Annars är det enda jag råkat ut för att någon pillat upp låsfliken till tanklocket en gång. Ja och några ungar har försökt banka upp hänglåset som jag låst fast min abus-kedja i en stolpe med när jag var ute på en tur med hojen. Jävla snorungar, de får väl köpa egna kättingar till sina tjejmoppar!

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
kurre3 skrev:
2114163 Gud vilken bra idé! :banana Jag vet att jag borde ryta i men det är svårt.. :hihi

Hehe jag har med svårt att bli arg, Till en viss gräns sen exploderar jag tydligen och 5-10 min senare så kollar jag på förödelsen och undrar vad som hänt..

Det är ju bara att säga på ett trevligt sätt att vad man inte tillåter och hoppas på att det funkar, annars kommer dessvärre laddtryckmätare tillslut att passera rött. Är man för snäll så samlar man på sig så mycket skit att det blir jätte lång stubin med jävligt kraftig smäll för den personen som retar en längst. Dock inte i berusat tillstånd, då har jag söpit bort stubinen. :fyllisar

Blev av med min förrådsplats, precis innan avställning förra året så jag har haft den i farsans garage under vintern, men nu har jag blivit tvungen att ha den på gården här för det håller inte att köra 4 mil bil för att åka hoj en solig dag.

Här är det massor av små barn på dagarna så jag är lite orolig, har nu tänkt köra på den till jobbet för det mesta så är det ju ingen jätte risk att det kommer en unge o tippar den för de är ju mest aktiva under dagen,men får ha i åtanke att det kan hända, jag mest rädd att en unge ska välta den och få den över sig, vilken mardröm..!!!!!

Sen vet man att är man barn så vet man inte bättre utan man pillar ju på allt som man är nyfiken på, man lär sig av att pilla det är ju naturligt,om man inte blivit tillsagd innan att det är ajabaja. Så vi som inte har nåt inomhus förråd till våra cyklar har klagat till föreningen och krävt att de ska bygga en bod med gott om utrymme för våra cyklar och en port med lås här på gården som vi kan ha sommartid.

De ville ju först att vi skulle ställa dem ute på våran bilparkering och det går jag aldrig med på, så lätt det är att svepa förbi med en skåpbil med 3 man ,då hjälper det inte med 4 lås om den inte är fastskruvad i marken.

Så nu ska de bygga en bod till oss och det är vi riktigt tacksamma för, Men tills den är klar så får hojen stå på gårn så måste de iaf gå mellan 100- 200 meter med den upplyft och med ca 50 lägenheter som alltid nån är vaken i så då känns det lite tryggare. får bara hoppas grannarna har vett nog att börja yla om de ser nåt skumt.

Ska nog även sätta ett snöre runt styret och fästa i trappräcket så inte nån unge kan välta den utåt, för skulle aldrig kunna förlåta mig själv om ett barn skulle skada sig under den.

Tycker ni som har lägenheter och måste ha hojen ute ska prata med andra som har hojar på gården och gemensamt gå till föreningen eller hyresvärden o försöka kräva en låsbar mc bod med tak, kan inte kosta altför mycket att bygga, sen om det blir 50 - 100 kr mer i hyra så tycker jag lätt att det är värt det för att kunna ha den ifred,och samtidigt inte utsätta barnen för risk.

Ha fyfan vilken novell det blev!
:trött :hihi

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Håller med om boden. Är det bara en hoj man skall få plats med så finns det gott om förråd (väggmonterade) och skotergarage för 4-5000 spänn.

Tyvärr har min förening redan en gillestuga och de ville inte testa gränserna. De gick dock med på att bygga ett litet utstickande tak på det befintliga förrådet som jag kan ställa hojen under.

Men ni andra bör nog fråga er förening eller hyresvärd om inte det kan vara ett alternativ!

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
MILKY skrev:
2110714 Ville bara höra med er som har era skönheter utomhus hur ni kan sova om nätterna. Var i GBG på jobb förra veckan o såg ett par hojar som stog ute o frös, o det såg inte roligt ut alls!.

Plus att om jag hade hojen ute så hade jag fan monterat fast en KSP58 eller likn vid fönstret så att man hade kunnat peppra sig lite om det kom ngn dåre o försökte sno skada/sno hojen.

Förra sommaren så hade jag en R1 o hade den parkerad på stan, satt o käkade lunch med ett par polare, då kommer det en flock med snubbar från Lettland o börjar hänga runt hojen. Först tänkte jag ok dom får väl stå o glo lite, finns kanske inte så många Wäääärstingar därnere tänkte jag. Men sedan satte sig en kille på hojen o började torrgasa medans dom andra skrattade o tog kort, jag kan säga såhär att jag var inte sen med att kuta bort o dra hjälmen i huvet på han som satt o fånade sig, inte hjälpte det heller att dom var helt döva när det kommer till Svenska/Engelska. Shit asså var hur sur som helst, o om detta kan hända på ljusa dan vad kan då inte inte hända på kvällarna.

Som tur è så står pärlan inlåst annars hade jag fått käka nervlugnande året om!

för egen del så kan jag bara säga att det är helt sjukt vad folk ska på och peta på grejerna,hade min ståendes ute,körde en retta -01 som hade larm och det tjöt minst ett par ggr då jag jobbde och ett par ggr när jag var hemma (dag/natt) .
så nu när den nya inköpes så är det garage som gäller annars blir det jävligt lite sova.Men med larmet så blev jag ruskigt varse om hur mkt det klängs på dyrgripen så det lär bli det på den nya oxå

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln