Till er som kör som svin på 30 sträckorna

RS4+

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
trehjuling
Hej,
jag ringde för första gången i mitt liv till polisen igår angående buskörning. Det var ju onsdag, och i området Enskede/Enskededalen på sockenvägen och gamla tyresövägen så är det 30 på grund av dålig mark som gör att husen skakar, samt väldigt mycket barn och barnvagnar.

Men det var ett antal sporthojar varav minst en jag såg med sporthojs dekal på ryggen, som matade fullt, iväg mot skarpnäck.

Vänligen, om någon av dessa var du, ta det lite lugnare här i området (och i andra villaområden). Gasa på bana, eller håll dig åtminstone på motorvägen när du ligger i 100 - 200.

Det var inte första gången, så jag föreslog i alla fall fartkontroller här på onsdagar till polisen. Jag är genuint emot fartkameror och kontroller på lands och motorvägar, men här runt våra barn så hoppas jag att folk som inte kan respektera det åker dit ordentligt.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
30 och 50 skall alltid respekteras!!

Okej 30 respekteras alltid. Men det där med 50 tycker jag är lite dubbelmoral alla pratar om att man skall respektera 50 km/h. Men jag kan inte minnas en enda körning jag har varit på där 50 km/h har respekteras konsekvent. Ok i villa områden där det finns risk för utspringande barn men annars på raksträckor och dylikt väldigt sällan. Är själv precis lika dålig som alla andra här på SH att hålla 50, men 30 håller jag i alla fall.

//Dafe

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Okej att det är 30 för att det är ett villa område. Då tar man det piano o håller 30 ( o därmed irriterar skiten ur bilsterna bakom )

Men 30 i ett öde område för det är vibrationer.
Så fan heller. Kan de inte bygga byggnader så att de håller för trafik så ska de inte ha några byggnader där.
Dessutom är det inte hojjar eller ens bilar som orsakar vibrationerna. Det är Lastbilar. Känns sjukt att övriga trafikanter ska drabbas pga ett fordonsslag.

Det finns ett antal sådana 30sträckor i Sthlm iaf.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
När jag bodde i Gamla Enskede, både vid korsningen Sockenv/G:a Tyresöv och sedan vid Nynäsvägen så var det hojar överallt på Onsdagar. Framför allt hatade jag alla töntiga Weekend-Warriors på japscustomhojar som gasade sotet ur sina eftermarknadsljuddämpare.

Men området kryllar som sagt på Onsdagar, och skriva här hjälper inte ett skit, inte ringa grisen heller så åk och hälsa på en vän på Onsdagar istället, ta med barnen.

Lycka till:tummenupp

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
I min hemstad (Hangö) har vi 40 i hela staden, 30 i sommarcentrum, (stad på 10.000 invånare). Där det är 30 kör jag oftast mellan 20-40, vill ju titta omkring sig.
Där det är 40,beroende på storlek och läge av väg, ligger jag mellan 50 och 70.Alltid.
Körde 40 kanske en dag efter att jag tog bilkortet och efter det aldrig mera.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Okej att det är 30 för att det är ett villa område. Då tar man det piano o håller 30 ( o därmed irriterar skiten ur bilsterna bakom )
Jepps tar det lugnt och tittar omkring sig på villor och brudar
Och ligger i ettan, högst tvåan, så att bilen bakom hör att det är hoj som är framför:hihi

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kunde inte låta bli att skriva det om chikaner... men nej, jag tar det faktiskt piano i bostadsområden... vilket jag kan säga att alla inte gör, bombas på rätt bra här utanför på kvällarna och då finns det ändå ett sjysst obevakat lagom döljt övergångsställe 200m bort.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Bor en gata in från G:a Tyresöv. och igår gasade hojarna mer än vanligt.
Ett par grannar kom och klaga hos mig för de tror jag känner alla som åker runt med SH -tröja. Inte så bra reklam för hojkollektivet.
Så ta det cool i villaområden!

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Bor på en gata i stan.
Ser ofta motorcyklar gasa förbi i väldiga hastigheter och himlars va de låter.
Ett par grannar kom och klaga hos mig för de tror jag känner alla som åker runt på mc. Inte så bra reklam för hojkollektivet .
Så ta det lugnt i Stockholm.
Är 30 på de flesta gator.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar